خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حرکت روحانی رویکرد اصلاح‌طلبانه دارد / هنوز قضاوت درباره آقای روحانی بسیار زود است

دکتر مسعود پزشکیان روز دوشنبه در حاشیه ی همایش تقدیر از دکتر عارف در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه «هنوز قضاوت درباره آقای روحانی بسیار زود است»، گفت: آقای روحانی را به عنوان کسی که می‌خواهد اعتدال ایجاد کند، شناخته‌ام و اعتدال هم یعنی اصلاحات و تغییر وضعیت موجود.

به گزارش انصاف نیوز، گزارش خبرگزاری ها از گفتگوی دکتر پزشکیان با خبرنگاران در زیر می آید:

پزشکیان در واکنش به حضور در دولت روحانی:
اگر نیازی به من باشد، خدمت خواهم کرد

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در واکنش به حضور خود در کابینه دولت یازدهم اظهار کرد: کار در مجلس راحت‌تر است، اما در هرجایگاه دیگری هرکاری از دستم بربیاید انجام خواهم داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مسعود پزشکیان در حاشیه همایش تقدیر از محمدرضا عارف و حسن روحانی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درخصوص کابینه دولت آینده گفت: قضاوت درباره انتخاب وزرا خیلی زود است باید اجازه که دولت تشکیل شود، یک اتفاقی بیفتد، بعد درباره کابینه و افراد آن قضاوت کرد.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درخصوص این‌که آیا روحانی اصلاح‌طلب است، اظهار کرد: نمی‌توان گفت آقای روحانی اصلاح‌طلب نیست چون نمی‌توان در کل کسی را پیدا کرد که اصلاحات را نپذیرد. چون وقتی اصلاحات را قبول نداشته باشیم، نمی‌توانیم جلو برویم و هر حرکتی که انسان می‌کند، یک قدم به جلو است و این یعنی اصلاحات.

نماینده مردم تبریز در مجلس خاطرنشان کرد: هرکس در هر جایگاهی برای این‌که به جلو برود، باید در خود اصلاحاتی به وجود بیاورد. من به تقسیم‌بندی‌های جناحی و گروهی اعتقادی ندارم اما آقای روحانی را به عنوان کسی که می‌خواهد اعتدال ایجاد کند، شناخته‌ام و اعتدال هم یعنی اصلاحات و تغییر وضعیت موجود.

پزشکیان با بیان این‌که حرکت از وضعیت موجود به وضعیت دیگر را اصلاحات می نامند، گفت: فعلا نمی‌توان قضاوت کرد که عملکرد آقای روحانی با آیت‌الله هاشمی نزدیک است یا آقای خاتمی و این اظهارنظر را باید زمانی کرد که تیم و کابینه دولت یازدهم تشکیل می‌شود.

این نماینده مجلس با بیان این‌که آیت‌الله هاشمی فردی فراجناحی بوده و اگر روحانی نیز فراجناحی باشد، منطقی‌تر است، تصریح کرد: در هر جناحی افراد توانمند، معتقد و باتجربه هستند و همانطور که رییس جمهور منتخب اعلام کرده، می‌خواهد بهترین را یعنی اعتدال و راه راست را در پیش بگیرد.

پزشکیان در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا از او برای حضور در دولت یازدهم دعوت شده یا خیر، گفت: هنوز پیشنهادی به من نشده اما هرکاری از دستم برای خدمت بربیاید، انجام می‌دهم. مجلس کار راحتی دارد و برای راحتی خوب است، اما اگر نیازی به من در جایگاه دیگری باشد، خدمت خواهم کرد.


اعتدال اولویت دولت یازدهم است
برای حضور در کابینه پیشنهادی نداشتم

نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: استفاده از همه اندیشه‌ها و تفکرها در جریان اداره کشور، به نفع جامعه خواهد بود.
 
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، مسعود پزشکیان از وزرای سابق دولت اصلاحات با حضور در همایش تقدیر از عارف و حمایت از روحانی که در هتل اسپیناس تهران در حال برگزاری است، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تاکنون برای تصدی وزارت بهداشت به شما پیشنهادی شده است یا خیر، اظهار داشت: هنوز مسئله‌ای در این زمینه مطرح نشده است.

پزشکیان با بیان اینکه اگر بتوان از همه اندیشه‌ها و تفکرها در جریان اداره کشور بر اساس تجربه استفاده کرد به نفع کشور خواهد بود، ادامه داد: هنوز قضاوت درباره آقای روحانی بسیار زود است و باید دولتی تشکیل شود و سپس درباره آن قضاوت کرد.

نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا شما آقای روحانی را مصلحت‌گرا می‌دانید یا خیر، تصریح کرد: این مصلحت‌گرایی نیست و من این مفاهیم را به این شکل قبول ندارم؛ نمی‌توان فردی را پیدا کرد که اصلاحات را نپذیرد. چرا که اگر اصلاحات را نپذیریم، نمی‌توانیم پیش برویم.

وی افزود: اگر قرار است که آقای روحانی اعتدال ایجاد کند، اعتدال به معنی اصلاحات است. حرکت از وضعیت موجود به وضعیتی که آقای روحانی تعریف می‌کند به معنای اصلاحات است.

وی با تاکید بر اینکه این حرکت اصلا با کارگزاران ارتباط پیدا نمی‌کند، یادآور شد: حرکت آقای روحانی رویکرد اصلاح‌طلبانه دارد.

پزشکیان با بیان اینکه هاشمی یک فرد فراجناحی بود، اظهار داشت: در هر جناحی افراد توانمند و با تجربه قرار دارند؛ همه خود را با طرف برنده حساب می‌کنند و می‌گویند که آقای روحانی با ماست.

وی در خصوص اولویت‌های دولت یازدهم خاطرنشان کرد: وقتی که رئیس دولت یازدهم معتقد است که باید اعتدال را اجرا کرد؛ اعتدال منطقی‌ترین راه است.


حرکت روحانی رویکرد اصلاح‌طلبانه دارد
استفاده از همه تفكرها به نفع كشور است

وزیر بهداشت دولت اصلاحات با اعلام اینكه حرکت روحانی رویکرد اصلاح‌طلبانه دارد، اظهار كرد: استفاده از همه اندیشه‌ها و تفکرها در جریان اداره کشور، به نفع جامعه خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری پانا، مسعود پزشکیان امروز در همایش تقدیر از محمدرضا عارف و حمایت از روحانی در هتل اسپیناس تهران، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اگر بتوان از همه اندیشه‌ها و تفکرها در جریان اداره کشور بر اساس تجربه استفاده کرد به نفع کشور خواهد بود، ادامه داد: هنوز قضاوت درباره آقای روحانی بسیار زود است و باید دولتی تشکیل شود و سپس درباره آن قضاوت کرد.
نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا شما آقای روحانی را مصلحت‌گرا می‌دانید یا خیر، تصریح کرد: این مصلحت‌گرایی نیست و من این مفاهیم را به این شکل قبول ندارم؛ نمی‌توان فردی را پیدا کرد که اصلاحات را نپذیرد. چرا که اگر اصلاحات را نپذیریم، نمی‌توانیم پیش برویم.
وزیر بهداشت دولت اصلاحات افزود: اگر قرار است که آقای روحانی اعتدال ایجاد کند، اعتدال به معنی اصلاحات است. حرکت از وضعیت موجود به وضعیتی که آقای روحانی تعریف می‌کند به معنای اصلاحات است.
وی با تاکید بر اینکه این حرکت اصلا با کارگزاران ارتباط پیدا نمی‌کند، یادآور شد: حرکت آقای روحانی رویکرد اصلاح‌طلبانه دارد.
پزشکیان با بیان اینکه هاشمی یک فرد فراجناحی بود، اظهار كرد: در هر جناحی افراد توانمند و با تجربه قرار دارند؛ همه خود را با طرف برنده حساب می‌کنند و می‌گویند که آقای روحانی با ماست.
وزیر دولت اصلاحات در خصوص اولویت‌های دولت یازدهم، گفت: وقتی که رئیس دولت یازدهم معتقد است که باید اعتدال را اجرا کرد؛ اعتدال منطقی‌ترین راه است.
پزشكیان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تاکنون برای تصدی وزارت بهداشت به شما پیشنهادی شده است یا خیر، گفت: هنوز مسئله‌ای در این زمینه مطرح نشده است.


پیشنهادی برای وزارت بهداشت به من نشده است
نگرشی برای تغییر در فضای سیاسی ایجاد شده است

نماینده مجلس شورای اسلامی و وزیر بهداشت دولت اصلاحات از حضور در کابینه یازدهم اظهار بی اطلاعی کرد.
به گزارش خبرنگار سیاسی «خبرگزاری دانشجو»، نماینده مجلس شورای اسلامی در حاشیه مراسم تقدیر از عارف در حمایت از روحانی درباره استفاده از رقبای انتخاباتی روحانی در کابینه یازدهم اظهار داشت: با توجه به شعار فراجناحی بودن دولت یازدهم اگر این دولت بتواند از تمام تجربیات افراد متخصص در هر گروهی برای پیشبرد اهداف کشور استفاده کند قطعا به بالا بردن کارآیی کابینه یازدهم کمک می کند.
 
وی در پاسخ به این پرسش که روحانی در عمل اصلاح طلب خواهد بود یا خیر نیز گفت: قضاوت در این باره بسیار زود است و اول باید برنامه های دکتر روحانی مطرح شده و سپس در مورد آن قضاوت کنیم.
 
پزشکیان در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا روحانی را یک مصلحت اندیش می دانید اعلام کرد: روحانی یک مصلحت گرا نیست.
 
وی ادامه داد: نمی توان انسانی را پیدا کرد که اصلاحات را نپذیرد زیرا اگر اصلاحات را نپذیریم، نمی توانیم پیشرفت را برای کشور میسر کنیم.
 
وزیر بهداشت دولت اصلاحات به تعریف خود از اصلاحات و اصلاح طلبی پرداخت و گفت: اصلاحات به معنای حرکتی رو به جلوست و در هر ساختاری اگر افراد خواهان پیشرفت و تعالی باشندباید اصلاحاتی را در وضعیت موجود خود ایجاد کنند و نمی توان تفکری را پیدا کرد که اصلاحات را قبول نداشته باشد.
 
پزشکیان روحانی را یک اصلاح طلب دانست و اضافه کرد: از این نظر که اعتدالگرایی یک نوع اصلاح است و اعتدال به معنای تغییر وضعیت موجود می باشد رئیس جمهور منتخب را یک اصلاح طلب می دانم.
 
وی در پاسخ به سوال خبرگزاری مبنی بر اینکه آیا اصلاح طلبان در برنامه های دولت آتی حضور خواهند داشت اظهار داشت: نگرشی برای استفاده از نیروهای اصلاح طلب و تغییر مطرح شده که این موضوع به بازتر شدن فضای سیاسی کشور کمک خواهد کرد.
 
وزیر بهداشت دولت کابینه هشتم در پاسخ به سوال دیگر خبرگزاری مبنی بر اینکه آیا برای حضور در کابینه یازدهم به شما پیشنهادی شده است اظهار داشت: تا به حال در این باره با من صحبتی نشده اما اگر پیشنهادی از جانب رئیس جمهور منتخب مطرح شود آن را بر حسب وظیفه ملی خود که کمک به رئیس جمهور آینده برای پیشرفت و تعالی کشور است، بررسی خواهم کرد و از هیچ کمکی به دولت یازدهم امتناع نخواهم کرد.


پزشکیان:
آماده همکاری با دولت جدید درصورت دریافت پیشنهاد هستم

نماینده اصلاح طلب مجالس هشتم و نهم با بیان اینکه هنوز از سوی رئیس جمهور منتخب پیشنهادی برای وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی نداشته است گفت: من آماده هستم در هر جایگاهی که به همکاری من نیاز باشد در خدمت مردم باشم.

مسعود پزشکیان در گفتگو با خبرنگار مهر در حاشیه همایش تقدیر از عارف حمایت از روحانی در پاسخ به این سئوال که با توجه به کم بودن نمایندگان اصلاح طلب آیا بهتر نیست برای هماهنگی در دولت در مجلس حضور داشته باشید گفت: ما قانون مرتبط با بهداشت را به نحو مناسبی تصویب کردیم و چنانچه هر کسی مفاد این قانون را صحیح اجرا کند مشکلی پیش نخواهد آمد.

وی افزود: با توجه به روی کار آمدن دولت عقلانیت برنامه های مصوب در حوزه بهداشت اجرایی خواهد شد و مسائل و مشکلات کشور در این زمینه رفع خواهد گردید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا