خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وضعیت ایمنی جاده‌ها در آذربایجان شرقی

رئیس پلیس راه فراجا با اشاره به عقب ماندگی آذربایجان شرقی در ایمنی جاده‌ها، بر رفع این نواقص، تاکید کرد.

آژانس خبری تحلیلی نصر نوشت: «آخرین وضعیت و راهکار‌های ارتقای ایمنی و کاهش تصادفات جاده‌ای در آذربایجان شرقی در نشست کمیسیون ایمنی جاده‌ای استان بررسی شد.

رئیس پلیس راه فراجا در این نشست، بالابودن سرعت خودرو‌ها در جاده‌ها را از مشکلات و دغدغه‌های اساسی در حوزه تصادفات آذربایجان شرقی عنوان کرد و گفت: در حالی که علت شکل‌گیری ۹ درصد تصادفات در کشور به تخطی از سرعت مجاز مربوط می‌شود، در آذربایجان شرقی این عدد به ۲۴ درصد می‌رسد و باید تمام تلاشمان را بکنیم تا سرعت تردد را کاهش دهیم.

سردار مؤمنی با بیان اینکه میانگین سرعت حرکت خودرو‌ها در محور‌های جاده‌ای کشور ۷۹ کیلومتر در ساعت است؛ اما در آذربایجان شرقی ۸۴ کیلومتر است، از مردم خواست سرعت مجاز را رعایت کرده و به ویژه در ایام زمستان به علت لغزندگی جاده‌ها با سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

او آمار فوت در مراکز درمانی را از دیگر مسائل آذربایجان شرقی در زمینه افزایش میزان تلفات رانندگی بیان کرد و افزود: در کشور، ۳۵ درصد فوتی‌های سوانح رانندگی در بیمارستان‌ها اتفاق می‌افتد؛ در حالیکه در آذربایجان شرقی ۴۰ درصد آسیب دیدگان تصادفات، در مراکز درمانی فوت می‌کنند.

او با اشاره به عقب ماندگی استان در زمینه ایمنی جاده‌ها، بر استفاده از تمام ظرفیت‌های استان به ویژه جلب مشارکت اجتماعی بخش خصوصی استان برای رفع نواقص موجود و توسعه جاده‌ها، افزایش کنترل نامحسوس و نظارت بیشتر بر کنترل بار و مسافر در محور‌های مواصلاتی استان تأکید کرد.

ذاکری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی هم افزایش حجم تردد خودرو‌ها و تکمیل نشدن رمپ و لوپ‌ها در آزادراه‌ها و بزرگراه‌های ساخته شده در استان را از عوامل افزایش ترافیک و تصادفات جاده‌ای در استان دانست و گفت: اجرای سریع زیرساخت‌های تعریف شده در جاده‌های استان، در کاهش آمار تصادفات مؤثر خواهد بود.

علیزاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی نیز با اشاره به افزایش ۷۵ درصدی تعداد خودرو‌های استان نسبت به ۶ سال پیش و کاهش سرانه خودرو در استان از ۶ نفر به ۳ و ۶ نفر در این مدت گفت: ۱۰۳ سامانه کنترل سرعت عبور و مرور در جاده‌های استان فعال است که نسبت به استان‌های همتراز کم است.

سرهنگ آبراهه رئیس پلیس راه استان هم اعلام کرد: در ۸ ماه امسال ۵۲۷ نفر در استان در اثر سوانح رانندگی جان باخته‌اند که نسبت به مدت مشابه پارسال ۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

جعفری روحی رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز با اشاره به فعالیت ۶۰ پایگاه شهری و ۸۳ پایگاه جاده‌ای اورژانس در استان، تعداد ماموریت‌های تصادفی این مرکز در ۹ ماه گذشته را بیش از ۲۵ هزار مورد عنوان کرد که در مقایسه با زمان مشابه پارسال ۱۱ درصد افزایش یافته است.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا