خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مگان راپینو لغو حق سقط جنین در آمریکا را محکوم کرد

کاپیتان و فوتبالیست زن مشهور تیم ملی آمریکا مگان راپینو لغو حق سقط جنین در آمریکا را محکوم کرد و این رای را غم‌انگیز و ظالمانه توصیف کرد.

به گزارش انصاف ورزشی، مگان راپینو فوتبالیست زن مشهور و همجنسگرای آمریکایی که همواره به موضع گیری های اجتماعی و فمینیستی خود مشهور است، در تازه ترین اظهار نظر خود حکم دادگاه ایالات متحده آمریکا مبنی بر لغو حق سقط جنین را ظالمانه توصیف کرد.

بنابر حکم دادگاه عالی آمریکا، یکی از ماده های قانون اساسی ایالات متحده تغییر می‌کند. ماده‌ای که حق سقط جنین را از سال 1973 به رسمیت شناخته بود.  

اکنون و با رای دادگاه، اختیار قانون گذاری در مورد این موضوع به نمایندگان منتخب مردم اعطا می‌شود. هر ایالت باید خودش تصمیم بگیرد که حق سقط جنین را حفظ کند یا آن را ممنوع بدارد.

مگان راپینو لغو حق سقط جنین در آمریکا را محکوم کرد
مگان راپینو لغو حق سقط جنین در آمریکا را محکوم کرد

راپینو که پیش از این مصاحبه های آتشین خود بانی برابر شدن حقوق فوتبالیستهای مرد و زن تیم ملی آمریکا شده بود، در خصوص رای دادگاه عالی گفت:

«من یک زن سفیدپوست، ثروتمند و مشهور هستم. در یکی از پیشرفته‌ترین شهرهای جهان (سیاتل) زندگی می کنم و نه تنها از خودم، شهرم و چیزهایی که در اختیار دارم، محافظت می کنم، بلکه به عنوان یک فوتبالیست، از نشان و نام آمریکا نیز دفاع می‌کنم.

 همه اینگونه نیستند. ما می دانیم که این قانون بر زنان فقیر، زنان آفریقایی-آمریکایی، زنان مهاجر، زنانی که مورد تجاوز جنسی یا روابط خشونت باری قرار گرفته اند، تأثیر خواهد داشت. بنابراین معلوم نیست که این بهترین تصمیم ممکن باشد.

تصور میکنم ممنوعیت سقط جنین مانع از سقط جنین نمی شود، بلکه از سقط جنین به شکل ایمن جلوگیری می کند. نمی توانم ظلم نهفته در این قانون را توصیف کنم، فکر می کنم ظلم نکردن و برقراری عدالت مهم است. پست ها و مناصب مادام‌العمر نیستند.»

گفتنی است پیش از این نیز بیلی جین کینگ تنیسور سابق، لبرون جیمز بسکتبالیست و ستاره لس‌آنجلس لیکرز و همچنین چندین باشگاه از لیگ‌های فوتبال مردان و زنان آمریکا، از حکم دادگاه عالی ایالات متحده گلایه هایی کرده بودند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا