خرید تور تابستان ایران بوم گردی

علت رای‌آوردن پزشکیان در زمانه‌ی تحریم | مصطفی مولوی: مردم او را به پاکدستی می‌شناسند

نگار فیض آبادی، انصاف نیوز: سردار مصطفی مولوی، رئیس ستاد مسعود پزشکیان در انتخابات اخیر مجلس، اعتماد مردم به پاک‌دستی آقای پزشکیان و ارتباط عاطفی و فراجناحی با او را عامل اصلی انتخاب‌شدن پزشکیان در دوره‌های مختلف انتخابات می‌داند. به گفته‌ی مولوی، مردم آذربایجان پزشکیان را به‌عنوان سیاستمداری متدین و متخصص می‌شناسند.

گفت‌وگوی او با انصاف نیوز درباره‌ی چرایی تثبیت رای پزشکیان را در ادامه بخوانید:

انصاف نیوز: آقای پزشکیان در این انتخابات سرد هم رای دوم تبریز را آورد و در همان مرحله‌ی اول به مجلس راه یافت درحالی‌که کسانی مانند نوبخت و باهنر در این انتخابات رای نیاوردند. به نظر شما علت تثبیت رای پزشکیان چیست؟

مولوی: فضای انتخابات سرد بود و قهر و ناامیدی شکل گرفت. مردم مشکلات معیشتی داشتند و حتی قبل از انتخابات هم دلسرد شده‌ بودند. مخالفانِ خارج‌نشین بر طبل رای‌ ندادن کوبیدند و دوستان نادانی که خودشان را مدافع انقلاب می‌دانستند به توصیه‌های رهبری درباره‌ی انتخابات توجه نکردند.

دولت و مجلس ضعیفی داشتیم که نتیجه‌اش حضور نداشتن مردم در انتخابات بود. از اول می‌‌خواستند آقای پزشکیان را با ردصلاحیتش حذف کنند. او هم به اصرار دوستان اعتراض داد و مردم هم او را انتخاب کردند.

پزشکیان از نظر مردم آذربایجان، یک سیاستمدار عاقل است

مردم آذربایجان خودشان را وارث مشروطه و مجلس می‌دانند و افراد موثر و نقش‌آفرین را می‌شناسند. مردم کورسوی امیدی به مجلس دارند و نقش آقای پزشکیان را هم به‌عنوان یک سیاستمدار عاقل به‌خوبی می‌شناسند.

مردم هربار این اعتماد را به آقای پزشکیان دارند که رای‌شان در انتخابات‌های مختلف تثبیت شده‌ است؟ عوامل دیگری را هم موثر می‌‌دانید؟

مولوی: اعتماد متقابلی بین مردم و آقای پزشکیان وجود دارد. اگر انتخابات سال ۹۸ را در نظر بگیریم، حوزه‌ی انتخابیه‌ی تبریز نسبت به کل کشور انتخاب‌های مناسبی داشتند. دومین دلیل این است که آقای پزشکیان در امور طب متخصص است و برای خودش کار نمی‌کند. او هر هفته مجانی به مردم خدمت می‌کند. از طرف دیگر مدیری توانا، باتجربه و دلسوز است و در علوم قرآنی و نهج‌البلاغه هم تخصص دارد و تطبیق علم و تجربه‌ی مدیریتیاش با تاریخ حکومت حضرت علی (ع) و نامه‌های امیرالمومنین باعث شده گفتمان جدیدی در کشور و منطقه‌ی ما شکل بگیرد و این رویه از آقای پزشکیان یک سیاستمدار ساخته‌ است.

بین آقای پزشکیان و مردم یک ارتباط عاطفی و گفتمانی فراجناحی شکل گرفته‌است و افرادی که دوروبر پزشکیان هستند هم مثل خودش پاک‌دست هستند و دنبال امور دنیوی نیستند و مردم این موضوع را به‌خوبی می‌دانند.

مولوی: شکست با عزت را به زندگی با ذلت ترجیح می‌دهیم

انصاف نیوز: ستاد انتخاباتی او چه کرد و چه شعارهایی داشت؟

مولوی: ما با آقای پزشکیان که از سال ۸۶ برای نامزدی در انتخابات شرکت می‌کردند عهدی بستیم و این شعار را انتخاب کردیم که حاضریم با عزت شکست بخوریم و تن به ذلت ندهیم و به سمت هرکسی دستمان را دراز نکنیم. هنوز هم به این شعار معتقد هستیم و به همین دلیل هم کار تبلیغاتی زیادی انجام ندادیم. حتا دوستان بعد از تائید صلاحیت آقای پزشکیان تماس می‌گرفتند و چون تبلیغات کمی داشتیم فکر می‌کردند او همچنان تائید صلاحیت نشده‌ است! یکی از کم‌هزینه‌ترین تبلیغات مربوط به ستاد آقای پزشکیان بود.

انصاف نیوز: بدنه‌ی رای پزشکیان چقدر اصلاح طلب، چقدر اصولگرا یا میانه‌رو است؟ چقدر سیاسی و چقدر غیرسیاسی هستند؟

مولوی: سبد رای آقای پزشکیان ربطی به هیچ جناحی ندارد و فراتر از اصولگرایی و اصلاح‌طلبی است. درست است که شرکت‌کنندگان در انتخابات کم بودند اما کسانی هم که در این انتخابات حضور داشتند، مشکل مملکت را درک کردند و فهمیدند باید به کمکِ کشور بیایند. حتی کسانی بودند که اعتقادی به چهره‌های سیاسی نداشتند اما منش آقای پزشکیان را پسندیدند و در انتخابات شرکت کردند.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. جواب خون هایی که به خاطر اظهارات نسنجیده ودروغ هایش در صدا و سیما در زمان مرگ مهسا امینی به زمین ریخت و سربازان و نظامیان مدافع وطن مظلومانه در خیابان های شهرها به خون غلطیدند وبه دست افرادی که با سخنان این سیاستمداران بی سیاست گمراه شدند و البته آنها هم فرزندان این مردم بودند که فریب خوردند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا