خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یادداشت بهمن کیارستمی در حمایت از هدی رستمی با خاطره ای از پدرش

یادداشتِ بهمن کیارستمی، برای زیر سوال بردنِ مخالفت‌ها با هدی رستمی و پروژه‌ی “فم تریپ”. فرزند عباس کیارستمی با تعریف یک خاطره از پدرش، نوشت:  داشتیم با رحی از ساوه برمی‌گشتیم تهران و تمام راه هدی رستمی رو لعن و نفرین ‌کرد. پرسیدم چه کاره‌ست، گفت تورگایده. پرسیدم چه کرده؟ گفت وصله. پرسیدم از کجا می‌دونی، گفت همین که تا حالا بهش گیر ندادن یعنی وصله. رسیدیم تهران و رفتیم پیش شادی شام بخوریم. ازش پرسیدم تو هم با هدی رستمی بدی، گفت دشمنش‌م. گفتم چرا، گفت انقدر که روی اینستاگرام پز خونه‌ش رو داد.

صبح پاشدم دیدم واویلا توئیتر هم غوغاست. پرسیدم چه کرده این هدی که دارین سر جنازه‌ش لزگی می‌رقصین، گفتن برو از حسین رونقی بپرس. حسین آقا مبارزی‌ست زندان رفته و اعتصاب‌غذا کرده با روحیه‌ای شاعرمسلک و رومانتیک تو مایه‌های خسرو گلسرخی و حرف حسابش درباره‌ی هدی رستمی اینه: «سیاهی مطلق ایران را سفیدشویی نکنید، جنایت‌ها و سرکوب‌ها را زیرخروارها عکس و ویدئو از روسری‌ها و کاشی‌های رنگی خاک نکنید، تصاویر شیرخوار رها شده در کوچه و خیابان و سطل آشغال در دوربین‌های شما جا نمی‌شود؟»

به کسی که آدرس رونقی رو داده بود گفتم حسین آقاتون سی‌چهل سال دیر به دنیا اومده، این‌حرف‌ها دوره‌ش گذشته و ما رو با سیاه‌نمایی زخم کردن و با سفیدشویی خون انداختن. به گوش حسین رسید، بهش برخورد و پیله کرد به ما، اما به جای این که بحث مورد علاقه‌ش یعنی عادی‌سازی شر رو ادامه بده گیر داد به شخص بنده و اسلافم رو کرد پروپاگاندیست رژیم آخوندی و در آخرین پرده از افشاگری‌های سریالی رسید به نمایش مستند «مجسمه‌های تهران»در بنیادی معلوم‌الحال در آمریکا. از حسین آقا پرسیدم آقا تو اصلن «مجسمه‌های تهران»رو دیدی، جواب نداد.

در مَثَل مناقشه نیست اما یاد ماجرای پرویز صیاد و ابوی افتادم که که از قضا امروز تولدشه و جا داره این حکایت رو با ترسیم شکل مصادره به مطلوب کنم. وقتی خانه دوست کجاست رو در آمریکا نشون می‌دادن جمعی جلوی سینما ایستاده بودن و علیه‌ رژیم آخوندی و پروپاگاندیست‌هاش شعار می‌دادن. یکی از معترضانِ پلاکارد به دست هم پرویز صیاد بوده و پلاکاردش که روش نوشته بوده کیارستمی فیلمساز حکومتی‌ست رو بالا پایین می‌برده. کیارستمی هم رفته جلو و بعد از چاق‌سلامتی گفته پرویز جان این پلاکارد رو بده من همین‌جا برات نگه می‌دارم تو برو توی سالن فیلم رو تماشا کن.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا