خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مشتری‌مداری به سبک کرمان‌موتور

شرح سرگردانی چند ماهه یک شهروند برای خرید یک خودرو

«با پرداخت 400 میلیون تومان نقد و 8 چک 7 میلیون تومانی، بعد از 4 ماه تاخیر جک اس 5 خود را تحویل گرفتم اما همان روز و در محوطه نمایندگی، در حالی که در حال تست خودرو بودم، گیربکس اتوماتیک گیر کرد و از 18 خرداد تا همین الان درگیر تعمیر و تحویل خودرویی هستم که به اسم صفر کیلومتر خریده‌ام.» این را یک شهروند در تماس با تحریریه انصاف نیوز می‌گوید.

هیراد شبانکاره با اشاره به مفاد قرارداد خرید خودرو، آن را قرارداد ترکمان‌چای می‌خواند که به مشتری تحمیل می‌شود و اغلب مردم هم به امید صاحب خودرو شدن، آن را امضا می‌کنند. از جمله در بند 38 این قرارداد آمده است: «مشتری با امضای این قرارداد کافه اختیارات اعم از خیار غبن هرچند فاحش و خیار تخلف از شرط را از خود سلب و ساقط می‌نماید.» به این ترتیب کرمان‌موتور، حتی این حق را برای مشتریان خود قائل نیست که نسبت به عدم انجام تعهداتش، شکایت یا قرارداد را فسخ کنند!

این مشتری مغبون کرمان‌موتور می‌گوید: «یک روز بعد از این‌که گیربکس خودرو قفل کرد، از نمایندگی تماس گرفتند و گفتند خودرو آماده است اما باز یک ساعت بعد، دوباره همان مشکل ایجاد شد و تا امروز هم مکانیک‌های نمایندگی نتوانسته‌اند عیب خودرو را پیدا کنند.»

طبق این قرارداد، خودرو باید در اسفند گذشته تحویل داده می شد اما با گذشت 4 ماه از موعد تحویل، خریدار هنوز نتوانسته از وسیله نقلیه‌اش استفاده کند

شبانکاره ادامه می‌دهد: «جالب است که شرکت اصرار دارد خودرو را تحویل بگیرم در حالی که همه خودروسازان دنیا در این شرایط، خودروی دیگری به مشتری تحویل می دهند. کرمان موتور نه تنها حاضر نیست خودرو را جایگزین کند، بلکه اصرار دارد آن را تحویل بگیرم!»

او به پیگری‌های متعددش از سازمان مرکزی کرمان‌موتور هم اشاره می‌کند و می‌گوید: «بیش از 10 بار این روند تکرار شده است که با اپراتور تماس گرفته‌ام. او مشکل را ثبت کرده، سپس به کارشناس ارجاع داده است. کارشناس شرح اتفاقات را شنیده و قول پیگیری داده اما هیچ خبری نشده است. باز تماس گرفته‌ام و همه این مراحل را طی کرده‌ام بدون کوچک‌ترین نتیجه‌ای.»

این شهروند ادامه می‌دهد: «وقت شعار، کرمان‌موتور از مشتری‌مداری دم می‌زند اما در عمل، وقت و اعصاب و دارایی مردم هیچ ارزشی برای این شرکت ندارد. می‌خواهند مجبورم کنند یک اتومبیل معیوب را تحویل بگیرم تا همه مسئولیت‌ها را از خود ساقط کنند و وقتی هم که اعتراض می‌کنم، به بندهای قرارداد ارجاع می‌دهند.»

شبانکاره از طرح شکایت‌های بی‌نتیجه نزد سازمان صمت و سازمان حمایت هم خبر می‌دهد و می‌گوید: «من به عنوان یک مشتری کرمان‌موتور خود را بی‌پناه می‌دانم و هیچ چاره‌ای جز استمداد از رسانه‌ها ندارم. امیدوارم شما بتوانید از این شرکت بپرسید چرا هیچ ارزشی برای مشتریان خود قائل نیست و به این سادگی او را بازیچه اشتباهات خود کرده است.»  

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. سلام
    نمایندگان مجلس انقلابی زمانی علیه این قرارداد ها خیلی حرف زدند ولی نمی دانم چی شد که یادشان رفت این قرارداد هارا اصلاح کنند.الله اعلم
    البته ایران خودرو هم همین برخورد را با مشتریانش دارد.15/6/99 یک دنا پلاس ثبت نام کردیم 15/1401 گفتند همه 228 میلیون را واریز کنید که کردیم.
    ولی الان که16/4/1401 هست هنوز از خودرو خبری نیست

  2. آخه این مشتری مداری شما کجاست چرا هرچی تماس میگیریم و پیام میدیم یه نفر به کتفش هم حتی حساب نمیکنه حواله بی وای دی s6و برج ۱۲ قرارداد بستن بجاش جک s5در تیرماه ۱۴۰۱ تحویل از شرکت کرمان موتور تحویل بدهند اان سه ماهم از تیر ماه ۱۴۰۱ گذشته ولی هنوز هیچ خبری نیست بعدا فقط شعار تمام دقدقه ما جلب رضایت مشتری است سر میدهند بجای این شعارها و یا اینکه برای خودتون کارت تبریک پست کنید به تعهداتون عمل کنید مردم خودشون عقل و شعور دارن در عوض مردم برای شما کارت تبریک میفرستن و همه جا ازتون تعریف میکنن اعتبار تنها چیزی هستش که نه با پول و سروت و نه با قدرت میشه بدست آورد بلکه فقط با ایفای تعهدات سر وقت بدست می اید

  3. اگر مدیر یه شرکت حرفش با امضاش یکی بود و فرقی برایش نداشت قطعا اون شرکت روز به روز پیشرفت و ترقی خواهد کرد وگرنه
    شعار حق پرستی بر لب هر آدمی است ولی وقت عمل سود و زیان تنها حساب است

  4. دیدی گفتم شعار حق پرستی بر لب هر آدمی هست ولی وقت عمل سود و زیان تنها حساب است
    دیگه مردم از بس دروغ و دغل کاری دیدند با این حرفا خر نمیشند بجای شعار عمل کنید به سبک نوین دنیا تا موفق شوید
    نه به سبک کرمان موتور یا کارمانیا

  5. خردادسال ۹۷ازطریق خودروسازی کارمانیامبلغ ۶۰میلیون تومان برای خریدقطعی بی وای دیs6تحویل مهر۹۷بودامروز۱۱خرداد۱۴۰۲هست هنوزازخودروخبری نیست تااینکه اعلام کردندکرمان موتورکارمانیاراخریده وعنوان کردندخودروهای انتخاب شده رایکی انتخاب کنیدمن ازروعکس جک s5انتخاب کردم پیامک دادندباقیمانده پول راواریزکردم ولی صندوق جک رودیدم برای من خیلی کوچک بودالان دوماهی چه کارمانیاچه جک زنگ میزنم که بجای جکs5جکt8 بهم تحویل بدیداصلآاهمیت نمیدن البته من خودم اشتباه کردم ازروعکس انتخاب کردم چندروزپیش بایی خانم درجک صحبت کردم ومشکل خودم گفتم عنوان می کنی دوباره برای فروش اقدام کن من هم بهش گفتم پول داشتم اینکارشماراانجام میدادم

    1
    1
  6. همه دارن از جیب هم میدزدن و صدای کسی در نمیاد چون دست خودشون تو جیب یکی دیگه س

    این مملکت تا وقتی این باشه هیچی نمیشه که خودرو ساز دزدش هر کار بخواد میکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا