خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گزارش صدا و سیما از «حسین رعیت» همدست طبری و بابک زنجانی

روزیاتو نوشت: صدا و سیما گزارشی از شیوه ی اختلاس حسن رعیت و زندگی مجلل او پخش کرده است، یکی از مفسدان کلان اقتصادی که به ۳۵ سال زندان محکوم شده است.در این گزارش گفته شد که حسن رعیت طی ۲ دهه، ۳۰۰ میلیون دلار از بانک ها برای راه اندازی کارخانه های فولاد ازنا، اردستان و لوح فشرده پارس وام می گیرد اما هیچ کارخانه ای تأسیس نمی کند. به بهانه ی وارد کردن فولاد، ۶۴ میلیون یورو از بانک صادرات گرگان وام دریافت می کند، اما بیشتر مواد اولیه به ایران نمی آید. ۳ سال قبل تعهد می دهد با ۴۰ میلیون دلار ارز ترجیحی، کالاهای اساسی وارد کند اما برخی از این کالاها هنوز به ایران نیامده است. 

سال ۸۷ به یکی از بزرگ ترین بدهکاران بانکی بدل می شود، به همین دلیل برای بهره بردن از رانت، شیوه های دیگری همچون استفاده از سربرگ ها و مهرهای جعلی در پیش می گیرد. او همچنین برای تأسیس شرکت های صوری از هویت کارمندان و حتی کارکنان خدماتی خود استفاده می کند.زمانی که بیشترین بدهی را به بانک ها داشت اقدام به ساخت بزرگ ملک ها در بهترین مکان برای خود می کند، از جمله باغی با نادرترین گونه های گیاهی و جانوری که محل برگزاری دورهمی های او با متنفذین و بانک داران بود.

از خلأهای قانونی استفاده می کند و برای دور زدن نهادهای نظارتی رایزنی می کرد. او شبکه ای از فساد و رانت را با افرادی همچون اکبر طبری و مهدی جهانگیری شکل داده بود.

پس از شناسایی او توسط اطلاعات سپاه، اموالش توقیف شده و در حال بازگرداندن به بیت المال است که مبلغی بالغ بر ۴۰۰ میلیون دلار را دربرمی گیرد.

حسن رعیت کیست؟

سید حسن میرکاظمی معروف به حسن رعیت، تاجر، مدیر عامل کارخانه دنیای فلز، پارسیان فلز البرز و لوح فشرده پارس بود.

او در سال ۹۸ به اتهام فساد مالی دستگیر شد و نخستین جلسه ی دادگاه رسیدگی به اتهامات او در فروردین سال ۱۴۰۰ برگزار گردید.

طبق اعلام قوه قضاییه، اتهامات حسن رعیت و همدستان وی، مشارکت در اخلال عمده در نظام پولی و ارزی کشور و پولشویی، کلاهبرداری، جعل، استفاده از سند مجعول و اعمال نفوذ برخلاف حق و مقررات است. آن ها با اقدامات خود، در نظام ارزی کشور اخلال ایجاد کرده و وام‌ های کلانی را از برخی بانک‌ ها گرفته بودند. این افراد در یک مورد ۶۰ میلیون یورو از یکی از بانک‌ ها وام گرفته بودند تا کالا وارد نمایند، اما با جعل مدارک، وانمود کردند که کالا وارد شده حال آنکه کالایی وارد نشده بود.

گزارش 20:30 از زندگی مجلل رفیق فابریک طبری

حسن رعیت در دولت محمود احمدی نژاد رشد کرد. تصویری از حسن رعیت وجود دارد که او را در کنار وزیر صنایع دولت احمدی نژاد یعنی علیرضا طهماسبی نشان می دهد. این تصویر در دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد خبرساز شد.

تصویر دیگری هم از حسن رعیت در کنار بابک زنجانی در جت شخصی او منتشر شده است. زنجانی صحت این عکس را تأیید کرده و حسن رعیت را از «دوستان و تجار خوب» توصیف کرده بود. اما پس از بازداشت زنجانی گفته شد که رعیت از دستیاران وی بوده است. سال ‌۹۲ در گزارش خبرگزاری ایرنا، رعیت عضو هیأت‌ مدیره ی پروژه تجار کیش معرفی شد. پس از وقوع بحران مالی در این پروژه بود که پای بابک زنجانی به آن باز شد و او علاوه بر تملک پروژه کیش، حسن رعیت ‌را به‌ عنوان دستیار خود در آن به کار گرفت.

طبق اعلام قوه قضاییه، حسن رعیت با اکبر طبری و قاضی منصوری هم ارتباطات ویژه ای داشت.

گزارش 20:30 از زندگی مجلل رفیق فابریک طبری

حسن رعیت در ملک شخصی خود یک باغ وحشی خصوصی به راه انداخته بود که اداره نظارت بر حیات وحش محیط ‌زیست استان تهران پیش تر به روزنامه شهروند گفته بود این باغ‌ وحش مجوز دارد و در آن انواع حیواناتی از جمله چند قلاده ببر نگهداری می‌ شد. به گفته ی قوه قضاییه، حسن رعیت از این ملک که به بهشت گمشده مشهور بود و با کسب مال از طریق نامشروع آن را به راه انداخته بود، برای دعوت از افراد تأثیرگذار استفاده می کرد.

بر اساس اعلام قوه قضاییه، در این پرونده مجرم اصلی (حسن میرکاظمی) به یک فقره حبس ۲۵ سال، ۳ فقره حبس ۳ سال و یک فقره حبس یک سال، جمعاً به ۳۵ سال حبس محکوم شده است. همچنین در این پرونده یک نفر به ۱۶ سال حبس، ۲ نفر به ۱۰ سال حبس، یک نفر به ۹ سال حبس، ۶ نفر به ۷ سال حبس و بقیه نیز به ۶ سال و ۵ سال حبس محکوم شده‌ اند. حکم دادگاه بدوی به تأیید دیوان عالی کشور نیز رسیده است.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا