خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دشمن اصلی از نظر وزیر بهداشت خصوصی

به گزارش انصاف نیوز، سید مهدی ناظمی قره‌باغ، پژوهشگر فلسفه در یادداشتی تلگرامی نوشت:

عامل اصلی عدم توسعه بیمارستانهای کشور شناسایی شد. نه اشتباه نکنید من این بار قرار نیست اصلاً درباره «صنعت پزشکی» و این که اصلاً چرا باید این همه بیمار بدحال داشته باشیم و این گردش مالی عظیم در پزشکی کجا می رود و… صحبت کنم. اتفاقاً من هم با همین دغدغه یعنی عدم توسعه امکانات بهداشتی و درمانی همراهی می کنم و می پرسم علت این عدم توسعه چیست؟ آقای هاشمی، وزیر محترم بهداشت، در بررسی های کارشناسی خودشان موفق شده اند عامل این عدم توسعه را شناسایی کنند. حتماً الان منتظر هستید من یک مقاله یا چند صفحه آمار و بحث اقتصادی و صنعتی و پزشکی ارائه بدهم؟ نه، چنین چیزی وجود ندارد. از نظر وزیر بهداشت، عامل این عقب ماندگی، «سوسیالیسم» است.

به نقل از سایت دولت و برخی از دیگر سایتها، آقای هاشمی در ملاقات با یکی از مراجع تقلید گفته اند: «افکار سوسیالیستی هنوز در ذهن برخی از تصمیم گیرندگان رسوباتی دارد و معتقدند که حوزه سلامت حاکمیتی است و نباید اجازه ورود بخش خصوصی را داد.» شاید کمی برای شما این سخن مبهم باشد. منظور ایشان البته این نیست که پزشکان و مسؤولان پزشکی سوسیالیست هستند. منظور ایشان این است که این تعداد بیمارستان و کلینیک خصوصی که در کشور در حال کار هستند برای دخالت بخش خصوصی در کاری که طبق «قانون اساسی» بر عهده دولت باشد، کافی نیست و باید احتمالاً، احتمالاً (… کجا مانده که عرض کنم؟) آهان احتمالاً بیمه ها هستند که هنوز کاملاً خصوصی نیستند و باید خصوصی شوند.

بازهم شاید از نظر شما این با توجه به تجربه های جهان منطقی به نظر برسد ولی باید عرض کنم در جهان درست بر خلاف نظر جناب وزیر اعمال می شود. به جز ایالات متحده که خوب مرکز و بهشت سرمایه داری است و اصلاً نمی توان در آن کار دیگری کرد و خوب می دانید که در اوایل ریاست جمهوری اوباما چقدر این ماجرا کش دار شد و چقدر رسوایی به بار آمد، به جز آنجا، سایر کشورهای دنیا، حتی کشورهای بسیار ثروتمند و پیشرفته، از همین روشی استفاده می کنند که آقای وزیر اسمش را در جلوی یک مرجع تقلید سوسیالیستی گذاشته است. دست بر قضا در آن کشورها بیمه ها بسیار متمرکز تر و دولتی تر و با امکانات وسیع تری کار می کنند.
بنابراین لازم است بیشتر درباره کلام آقای وزیر تأمل شود و ببینیم از نظر ایشان سوسیالیسم چیست و ایشان و جناح متبوع ایشان چه تعریفی از سوسیالیسم دارند و چه نوع برخوردی را غیر سوسیالیستی می دانند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا