خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«به‌جای زندانی‌کردن معترضان، صدای آنان را بشنوید»

مولوی عبدالحمید گفت: هرچه داریم از این ملت داریم که ولی نعمت است. فشارها را کمتر کنید و به جای زندانی‌کردن معترضان، باید حرف آن‌ها شنیده شود و مشکلاتشان حل شود.

به گزارش انصاف نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، مولوی عبدالحمید گفت: «قبلا زندگی برای فقرا و انسان‌های بیکار سخت بود اما حالا همه طبقات و اصناف تحت فشار هستند. متاسفانه اقتصاد لگام‌گسیخته شده و از کنترل خارج است. قیمت‌ها صبح و شام بالا می‌رود. قدرت خرید خیلی پایین آمده است و این را باید به جد مورد توجه قرار داد. گاهی می‌بینیم که عده‌ای سفره‌های خالی‌شان را بر سر گرفته‌اند و به خیابان‌ها می‌آیند. قلب انسان به درد می‌آید که ملت شریف و عزیز ایران، گرسنه‌اند و فریاد تنگدستی سر می‌دهند.»

مسئولان سراپا گوش باشند

مولوی عبدالحمید از مسئولان خواست صدای مردم را بشنوند و افزود: «مسئولان باید حرف مردم، اصناف، معلمان، بازنشستگان، کارگران و طیف‌های مختلف را بشنوند. قرآن عظیم‌الشأن از منافقان جمله‌ای را نقل می‌کند که درباره حضرت رسول صلی‌الله‌علیه‌وسلم می‌گفتند که آن‌حضرت سراپا گوش هستند و هرکس حرفی داشته باشد، می‌شنوند. خداوند می‌فرمایند اینکه آن‌حضرت سراپا گوش هستند، به خیر و نفع شماست. این تعلیمی برای ماست که مسئولان باید سراپا گوش باشند و مسئولی که این‌چنین نباشد، بر سیره آن حضرت نیست. مسئول باید در میان مردم باشد و اگر کسی جایی اعتراض می‌کند، حرفش را بشنود و مشکلش را حل کند. باید از دانشگاهیان، حوزویان و نخبگان کشور مشورت گرفته شود.»

وی تأکید کرد: «من و شما هرچه داریم از این ملت داریم که ولی نعمت است. فشارها را کمتر کنید و به جای زندانی‌کردن معترضان، باید حرف آن‌ها شنیده شود و مشکلاتشان حل شود.»

اولویت اول با مردم ایران است

امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان با تأکید بر لزوم در اولویت‌ قرار دادن مردم و معیشت آنها، خواستار تغییر سیاست‌های فعلی شد و گفت: «ما مدت‌هاست که به‌عنوان شهروند طلبه و دلسوز این ندا را می‌دهیم و دیگران هم گفته‌اند که سیاست‌ها باید به نفع مردم و کشور تغییر کند و به حرف آنها توجه شود. اگر هر اولویتی را برای خارج از ایران در نظر دارید، بدانید که اولویت اول با مردم ایران است.»

حاکمیت سایه خداوند بر مردم است

مولوی عبدالحمید توصیه‌های هم به دولت‌های تازه‌تأسیس کشورهای همجوار داشت و گفت: «من هم به کشور خودمان و هم به کشورهای همجوار می‌گویم که حکومت‌کردن، خلافت خداست. این ظرفیت بسیار بزرگی است و باید در آن همه اقوام، مذاهب و اصناف دیده شوند.

وی ادامه داد: این خلافت زمانی مورد رضایت خداست که نظر الله اجرا شود و حرف همه شنیده شود. ما امیدواریم همه‌جا و مخصوصا در کشورهایی که دولت نوپایی در همجواری ما تشکیل داده‌اند، باید نظر خدا را در نظر داشته باشند و همه‌چیز و همه‌کس را ببینند. حاکمیت باید رحمت الله بر مردم باشد. حاکمیت باید به‌عنوان سایه سرد خداوند بر مردم باشد نه سایه گرم.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا