خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حال ناخوش میراث فرهنگی و بی توجهی ضرغامی

نادر نینوایی، روزنامه نگار طی یادداشتی در روزنامه جهان صنعت نوشت: اگر عزت‌الله ضرغامی را از نزدیک دیده باشید و با او هم‌کلام شده باشید می‌دانید که او با بسیاری از سیاستمداران و وزرا متفاوت است. ضرغامی از آن سیاستمدارانی نیست که خودش را بگیرد و یا پشت واژه‌های بزرگ قایم شود.او در شبکه‌های اجتماعی نیز حضوری فعال دارد و از ویدئو صبحانه خوردن گرفته تا وساطتش برای برگزار شدن مسابقه اسب‌سواری در استان گلستان را به اشتراک می‌گذارد.
ضرغامی اگرچه در ویدئوهایی که به اشتراک می‌گذارد این‌طور نشان می‌دهد که به دنبال حل کردن مسائل و مشکلات مردم است اما در حوزه تخصصی وزارت تحت امرش تاکنون عملکرد چندان مثبتی از خود ارائه نداده است.
هیچ وقت فراموش نمی‌کنم روزی که خبر طرح برخی نمایندگان مجلس برای فروش آثار تاریخی ایران مطرح شد. ضرغامی در پاسخ به پرسش‌های رسانه‌ها در مورد این طرح صرفا گفت از جزئیات آن اطلاع ندارم و از اظهارنظر خودداری کرد.
این در حالی بود که انجمن باستان‌شناسان، انجمن تاریخ و تقریبا تمامی باستان‌شناسان کشور در این خصوص اظهارنظر و این طرح را محکوم کردند.
در شرایطی که محوطه پیش از تاریخی چگاسفلی به سبب تعیین تکلیف نشدن روستایی که روی آن قرار گرفته هر روز به سمت نابودی پیش می‌رود، ضرغامی ویدئویی از صبحانه خوردن در شمال کشور را به اشتراک می‌گذارد.
زمانی که بافت تاریخی دزفول با خطر فرونشست مواجه است وزیر میراث فرهنگی سوار موتورسیکلت شده و در صفحه شخصی‌اش می‌نویسد که عاشق «کمپربازها» شده است. اگرچه شخصا با فعالیت‌های وزیر میراث فرهنگی در شبکه‌های اجتماعی مخالف نیستم، اما معتقدم در شرایطی که میراث فرهنگی کشور وضعیت نامطلوبی دارد و محوطه‌های باستانی مملکت تاریخی‌مان هر روز با خطر تخریب و غارت مواجه هستند، از وزیر میراث فرهنگی انتظار می‌رود اقدامی موثر برای رفع مشکلات انجام داده و یا لااقل توضیح مشخصی در خصوص علت تداوم شرایط انفعالی موجود ارائه دهد.
سوار خودروهای تاریخی شدن و با موتورهای کمپرها سواری کردن توسط وزیر می‌تواند در شناساندن جاذبه‌های گردشگری موثر باشد اما به نظرم تمام فعالیت‌های وزیر میراث فرهنگی نباید به اینجا محدود شود. از وزیر میراث فرهنگی انتظار می‌رود از طرح‌های جنجالی که در خصوص آثار تاریخی به مجلس می‌رود مطلع باشد و هم صدای تاریخدانان و باستان‌شناسان کشورش از میراث فرهنگی کشور خود دفاع کند.
از وزیر میراث فرهنگی انتظار می‌رود وقتی که محوطه تاریخی و ارزشمند چگاسفلی با ۶ هزار و ۸۰۰ سال قدمت با خطر نابودی مواجه است اهم و فی‌الاهم کرده و متوجه باشد آگاه‌سازی و دستور عاجل برای رفع مشکل این محوطه تاریخی مهمتر از آشنایی مردم با جاذبه‌های گردشگری و سفر با موتورسیکلت است.
آقای ضرغامی! موتورسواری کنید، صبحانه کاری میل کنید، عاشق کمپربازها شوید، فقط لطفا مشکلات و چالش‌های متعدد میراث فرهنگی کشور را نیز فراموش نکنید و برای رفع آنها اقدام عاجل کنید.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا