خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اقدامات سئو سایت و قیمت آن از کجا شروع و به کجا ختم می‌شود؟

رپورتاژ آگهی

راه‌اندازی یک وب‌سایت بدون درنظرگرفتن سئو سایت مانند برگزاری یک مهمانی و فراموش‌کردن دعوت از افراد است.این روزها راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید به‌صورت آنلاین به مشتریان خود دسترسی پیدا کنید. شبکه‌های اجتماعی، پلتفرم‌های تبلیغاتی پولی، ترافیک ارجاعی از سایر وب‌سایت‌هایی که به وب‌سایت شما لینک دارند. ظاهر شدن در نتایج موتورهای جستجو مانند گوگل یا بینگ نیز یک راه دیگر است.

پس چرا باید روی سئو تمرکز کنید؟

برای بسیاری از انواع کسب‌وکارها، ترافیک موتورهای جستجو، حتی با ظهور پلتفرم‌ها و رسانه‌های جدیدتر، یکی از منابع بسیار پر تبدیل و منظم ترافیک باقی می‌ماند. ترافیک موتورهای جستجو نیز بسیار متمرکز بر عمل است، مردم برای حل یک مشکل یا کشف پاسخ گوگل می‌کنند. آنها در حال کسب اطلاعات هستند یا آماده خرید هستند. اگر بتوانید پاسخ یا خدمات مربوطه را که می‌خواهند به آنها بدهید، احتمال اینکه به مشتری تبدیل شوند بسیار بیشتر است.

ما شما را از طریق فرایند درک سئو سایت راهنمایی می‌کنیم  تا متوجه شوید این اقدامات از کجا شروع می‌شود و تا کجا ادامه دارد.

مرحله 1: سئو دقیقاً چیست؟ درک کمی از سئو کمک زیادی به شما می‌کند

به عبارت ساده‌تر، بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو، فرایند بهینه‌کردن محتوای سایت شما باهدف کمک به موتورهای جستجو برای درک بهتر صفحات سایت شما و استفاده از محتوای وب‌سایت برای پاسخ به سؤالات جستجوی کاربران است.

بهترین مکان برای شروع سئو این است که کمی درک داشته باشید. این می‌تواند یک موضوع گیج‌کننده، پر از اصطلاحات تخصصی باشد و در ابتدا احساس طاقت‌فرسایی داشته باشد. بااین‌حال، اگر کمی زمان برای یادگیری سئو سرمایه‌گذاری کنید، می‌توانید تصمیمات بهتری در مورد جهت‌گیری محتوای وب‌سایت خود بگیرید.

مرحله 2: بررسی سئو فعلی وب‌سایت شما

هنگامی که متوجه شدید خدمات سئو سایت چیست، باید نگاه خوبی به وب‌سایت و محتوای آن داشته باشید. چند سؤال از خود بپرسید:

آیا سایت شما در موتورهای جستجو ایندکس شده است؟

آیا زمانی که کلمات کلیدی مرتبط با تجارت خود را جستجو می‌کنید، می‌توانید سایت خود را پیدا کنید؟

چه کسی دیگر را می‌توانید پیدا کنید؟ رقبای شما چه کسانی هستند؟

این به شما یک ایده اولیه از اینکه وب‌سایت شما ازنقطه‌نظر سئو در کجا قرار دارد، می‌دهد. تعیین یک خط مبنا قبل از ایجاد تغییرات مهم است. شما می‌خواهید در زمینه‌هایی که ضعیف هستید پیشرفت کنید و بر روی نقاط قوطی که در حال حاضر دارید تمرکز کنید.

مرحله 3:تحقیق کلمات کلیدی

دانستن اینکه برای چه کلمات کلیدی باید بهینه شود، بخش مهمی از بهینه‌سازی موتورهای جستجو است. ممکن است کلمات و عباراتی که هنگام جستجو به آن فکر می‌کنید، آن چیزی نباشد که مشتریان شما استفاده می‌کنند. پزشک با فیزیوتراپ متفاوت است و شما تفاوت‌هایی را در حجم جستجو برای هر عبارت خواهید دید. همچنین متوجه تغییرات جغرافیایی در حجم جستجوی عبارات در مناطق و کشورها خواهید شد.یک ابزار جستجوی کلمه کلیدی خوب ضروری است تا اطلاعات بیشتری در مورد حجم جستجوی نسبی برای عبارات خاص، جستجوهای کلیدواژه مرتبط و سطح رقابتی که از سایر وب‌سایت‌ها با آن روبرو هستید به شما بدهد.

مرحله 4: بررسی محتوا

گام بعدی این است که محتوای فعلی خود را بررسی کنید. لیستی از تمام صفحات وب‌سایت خود در حال حاضر تهیه کنید. به آنها امتیاز بدهید، در مورد هر صفحه چند سؤال از خود بپرسید:

آیا محتوا با مخاطب هدف من مرتبط است؟

آیا کلمات کلیدی مرحله قبل در محتوا موجود گنجانده شده است؟

آیا محتوا در جایی که هست منطقی است؟ آیا باید آن را با صفحه دیگری ترکیب کرد یا برای فهم بهتر و تجربه بازدیدکننده صفحه را غنی‌تر کرد؟

هنگامی که محتوای موجود خود را بررسی کردید، از شکاف‌هایی که دارید و آنچه که به‌خوبی کار می‌کند بیشتر آگاه می‌شوید و آماده هستید تا برنامه سئو محتوا خود را شروع کنید.

مرحله 5: یک تقویم محتوایی بسازید

تابه‌حال می‌دانید که سایت شما چگونه کار می‌کند، چه کلمات کلیدی را باید هدف قرار دهید و چه محتوایی در وب‌سایت شما به‌خوبی کار می‌کند. وقت آن است که برخی از بهبودها را شروع کنید. برای به‌دست‌آوردن بهترین نتایج، قبل از ایجاد هر تغییری باید برنامه‌ریزی کنید. با پرسیدن از خود شروع کنید.

آیا کلمات کلیدی را که در مرحله 3 انتخاب کرده‌اید به صفحات موجود یا صفحاتی که می‌خواهید ایجاد کنید تارگت کرده‌اید؟

آیا ساختار محتوایی خوبی دارید، آیا سیلوهای محتوا دارید؟

آیا محتوای مرتبطی در سایت خود برای آن کلمات کلیدی دارید؟

چه محتوایی می‌توانید ایجاد کنید که برای بازدیدکنندگان شما مفید باشد (وبلاگ‌ها، ویدئوها، پادکست‌ها و غیره)

آیا می‌توانید محتوای جدیدی ایجاد کنید که هم با مخاطبان شما مرتبط باشد و هم کلمات کلیدی انتخابی شما را هدف قرار دهد؟

مرحله 6: شروع به تولید محتوای وب عالی کنید

هیچ‌چیز بهتر از داشتن محتوای عالی در وب‌سایت شما برای سئو خوب و تعامل مشتری نیست. کیفیت مهم‌تر از کمیت است، به‌خصوص وقتی صحبت از وبلاگ‌نویسی می‌شود. هدف شما این است که محتوایی ایجاد کنید که برای مخاطبان هدف شما بسیار مفید باشد، شما را به‌عنوان متخصص در زمینه کسب‌وکار خود معرفی کند و به موتور جستجو کمک کند به سؤالات کاربران پاسخ دهد.

مرحله 7: سئو داخلی

یک توضیحات متا و عنوان بنویسید که خلاصه خوبی از محتوای صفحه باشد و همچنین حاوی کلمه کلیدی باشد. اولین آشنایی بازدیدکنندگان با وب‌سایت شما از طریق نتایج جستجو است. قبل از اینکه حتی برند شما، وب‌سایت زیبای شما، تصاویر دوست‌داشتنی شما را ببینند. عنوان سئو و توضیحات متا را بادقت بسازید زیرا این مقدمه الزامی برای وب‌سایت شما است.

مرحله 8: بک‌لینک‌ها

بک‌لینک‌ها لینک‌هایی از سایر وب‌سایت‌ها هستند که به وب‌سایت شما اشاره می‌کنند. موتورهای جستجو از این لینک‌ها برای ایجاد نقشه نفوذ در سراسر وب استفاده می‌کنند. اگر وب‌سایت شما دارای تعداد زیادی لینک از وب‌سایت‌های دیگر است، معمولاً به این دلیل است که محتوای وب‌سایت شما ارزشمند است. هر چه سایت تأثیرگذارتر باشد که به شما لینک داده شود، ارزش بیشتری دریافت می‌کنید.

مرحله 9: محتوای خود را در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ کنید

کسب رتبه بالا در گوگل عالی است اما کانال‌های دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند منابع بسیار خوبی برای ایجاد ترافیک وب‌سایت باشند. اگر مخاطبان خود را افزایش دهید و محتوای جالبی را به اشتراک بگذارید، توییتر، و لینکدین و اینستاگرام همه منابع عالی برای ترافیک هستند.

مرحله 01. ردیابی و تجزیه‌وتحلیل

آیا  گوگل آنالیتیکس یا برخی ابزارهای آماری و تحلیلی دیگر را در وب‌سایت خودتنظیم کرده‌اید، این‌طور نیست؟ پیگیری نتایج تلاش‌های شما ضروری است. تاریخ‌هایی را که محتوای جدید اضافه می‌کنید یا تغییرات عمده انجام می‌دهید یادداشت کنید تا بتوانید در ماه‌های بعد تجزیه‌وتحلیل خود را مرور کنید و به ترافیک نگاه کنید تا شاهد بهبود حجم یا تعامل باشید.

قیمت سئو چطور با اقدامات سئو مرتبط است؟

همان‌طور که در این مقاله مطالعه کردید، اقدامات سئو می‌تواند باتوجه‌به حجم کارها و سختی متفاوت باشد، پس نمی‌توان به دلیل شفاف نبودن نیاز مشخص هر سایت بازه‌ای برای هزینه سئو تعیین کرد و این تعرفه‌ها بسیار متفاوت می‌شوند.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا