خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وزیر جهاد کشاورزی فساد را رد کرد

برخی از تحلیل ها برکناری معاون سازمان روستایی را دلیل بر حوادث اخیر مربوط به غلات می‌دانند. وزیر جهاد کشاورزی گفت: این موضوع ممکن است ذهن تولیدکنندگان را در شرایطی که به آرامش و پایداری در حوزه تولید نیاز دارد دچار تشویش کند، در این موضوع هیچ‌گونه فسادی رخ نداده و هیچ‌گونه اختلاس یا رانتی نشده و هیچ ارزی نیز به آن شرکت داده نشده است.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی در سفر به استان آذربایجان شرقی و در حاشیه‌ بازدید از شهرک گلخانه‌ای شهرستان ملکان، در واکنش به موضوع فساد و رانت در واردات نهاده ها توسط یک شرکت اظهار داشت: در بحث نهاده‌های دامی و تأمین آن، سامانه شفافی با نام بازارگاه در وزارت جهاد کشاورزی وجود دارد که نهاده‌ها بر روی این سامانه به خریداران عرضه و فروخته می‌شود.

وزیر جهاد: ذهن تولید کنندگان مشوش نشود؛ فساد و رانتی در واردات آریو تجارت نبوده است

وی افزود: یکی از مأموریت‌های معاونت توسعه و بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی رصد بر روی سامانه بازارگاه و تأمین و رفتار شرکت‌ها است که یکی از شرکت‌های در تأمین دچار تأخیر است که این موضوع جدیدی نیست و ما در گذشته نیز این تأخیرها را داشته‌ایم.

ساداتی‌نژاد با اشاره به اجرای هدفمندی و مردمی‌سازی یارانه‌ها و نظام عادلانه توزیع در ابتدای سال، یادآور شد: دغدغه‌های زیادی در حوزه تولید وجود داشت و تلاشمان بر آن بوده که آرامش در حوزه تولیدکنندگان حاکم باشد.

وی با بیان این که یکی از تولیدکنندگان در تأمین نهاده دچار تأخیر شده است، افزود: بررسی‌هایی در این زمینه انجام و در این راستا کمیته‌ای تشکیل شده که اگر تخلفاتی در این زمینه وجود دارد رسیدگی شود، از تمام دستگاه‌های نظارتی که در این زمینه کمک کردند تشکر کرده و از بررسی استقبال می‌کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به انتشار برخی اخبار در رسانه‌ها، افزود: این موضوع ممکن است ذهن تولیدکنندگان را در شرایطی که به آرامش و پایداری در حوزه تولید نیاز دارد دچار تشویش کند، در این موضوع هیچ‌گونه فسادی رخ نداده و هیچ‌گونه اختلاس یا رانتی نشده و هیچ ارزی نیز به آن شرکت داده نشده است.

به گفته وی، طبق ضوابط و قوانین زمانی بانک مرکزی به یک شرکت واردکننده ارز پرداخت می‌کند که کالای او وارد گمرک شده باشد و این مهم بر اساس مستندات پرداخت می‌شود، بنابراین این شرکت بخشی از نهاده‌ها را وارد کرده و بخش دیگر را وارد نکرده و ارزی به او پرداخت‌ نشده و ریالش در حساب سامانه بازارگاه موجود است.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی ‌شده و به‌زودی با تمهیدی که در وزارت جهاد کشاورزی انجام دادیم تأمین نهاده‌های این شرکت انجام می‌شود و با سرعت به دامداری‌ها و مرغداری‌ها حمل می‌شود، لذا هیچ نگرانی دامداران و مرغداران تولیدکننده ما نداشته باشند؛ این مسئله را حل می‌کنیم و عموماً در گذشته این تاخیرات در سامانه وجود داشته است؛ در این خصوص پیگیری‌هایی نیز برای رفع آن انجام می‌دهیم.

ساداتی‌نژاد در پایان گفت: خواهشمندم تولیدکنندگان بدانند وزارت جهاد کشاورزی مثل همیشه حامی تولید است و از آن حمایت می‌کند، قطعاً در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند تا پایداری تولید به وجود بیاید و دغدغه‌ای در این زمینه نباشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا