خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حذف خبری درباره‌ی محمد جرجندی

حدود یک ماه پیش، خانمی با انصاف نیوز تماس گرفت و با حالتی تحکمی گفت که یک خبر بازنشر شده که در آن نام شخصی به نام محمد جرجندی آمده را فوری حذف کنید. او گفت که از شرکتی خصوصی تماس می‌گیرد. به دلیل نداشتن جایگاه حقوقی، به تماس او توجهی نشد.

دوشنبه‌ی هفته‌ی گذشته، آقایی از شماره تلفن 91003558 با شماره‌ی موبایل انصاف نیوز تماس می‌گیرد و ابتدا مدعی می‌شود که از وزارت ارشاد است و می‌خواهد دستور حذف همان خبر را ابلاغ کند. اما پس از چند سوال معلوم می‌شود که تماس از ارشاد نیست. این شماره‌ی تلفن در اینترنت موجود است و مربوط به شرکتی به نام پارس پندار نهاد است. دقایقی بعد، چند برگ قضایی مربوط به شکایت چند نفر از جمله شخصی به نام «محمد شکری ساز»، مدیر آن شرکت، از محمد جرجندی به واتساپ انصاف نیوز ارسال می‌شود. به همراه آن، تصویر دستور قضایی مبهمی از یک واحد قضایی در اصفهان خطاب به دبیرخانه‌ی هیات نظارت ارسال شد که خواستار «حذف رپورتاژ خبری محمد جرجندی» و «استنکاف از تکرار آن» ارسال شد. اما از آنجا که روال قانونی طی نشده بود به آن نیز توجهی نشد.

چهارم تیرماه، تصویر اظهارنامه‌ای به نام «ماکان آریاپارسا» به آدرس شرکت «پارس پندار نهاد» برای حذف خبر، به واتساپ انصاف نیوز ارسال شد که به دلیل طی نشدن روال قانونی، باز هم به آن توجه نشد. شخص اظهارکننده، طبق اطلاعات سایت شرکت پارس پندار نهاد، مدیر آن است.

طبق اطلاعات سایت شخصی ماکان آریا پارسا، نام دیگر او میثم شکری ساز است. او در یادداشتی با عنوان «چرا نامم را از “میثم شکری ساز” به “ماکان آریا پارسا” تغییر دادم؟» در این باره توضیح داده است.

پنجم تیرماه ۱۴۰۱، تصویر این دستور قضایی از طریق هیات نظارت به چند رسانه از جمله انصاف نیوز ارجاع داده شد.

علی رغم ابهام در این نامه، تنها متن بازنشر شده در انصاف نیوز در سال ۱۳۹۹ که در آن نام محمد جرجندی آمده بود با عنوان «رادیو جوان چگونه پول سیاه قمار غیرقانونی را به آمریکا انتقال می‌دهد؟» از خروجی حذف شد با این توضیح که:

۱. متن حذف شده هیچ مشکل قانونی نداشته است و فارغ از اینکه نویسنده کیست، محتوای قابل تاملی درباره‌ی کلاهبرداری سایت‌های قمار است.

۲. نام فرد شکایت کننده از جرجندی، یعنی میثم شکری ساز یا ماکان آریاپارسا در میان نوشته‌های جرجندی در یک سال اخیر بارها تکرار شده و ادعاهایی درباره‌ی فعالیت او مطرح کرده است و انصاف نیوز در پی روند طی شده برای حذف این خبر، ادعاهای مطرح شده را راستی آزمایی خواهد کرد.


خبر تکمیلی

خبر تکمیلی در ۱۱ تیرماه: آقای ماکان آریاپارسا (میثم شکری ساز) در اظهارنامه‌ای خطاب به مدیر انصاف نیوز ضمن گلایه از انتشار خبر حذف خبر مدنظر وی، نوشت: ادعاهای آقای محمد جرجندی قبلا در شعبات متعدد دادسرا به طرفیت اینجانب رسیدگی و در همه‌ی آنها قرار منع تعقیب صادر شده است و نامبرده از بابت طرح ادعاهای کذب و افترا علیه اینجانب دارای محکومیت کیفری می‌باشد که آرای صادره آنها در وبسایت اینجانب نیز منتشر شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. انصاف نیوز با نوشتن این مطلب ثابت کرد یکی از منصف ترین خبرگزاری هاست. در این زمانه که غالب خبرگزاری ها در خدمت قمار و فساد هستند و با رپورتاژ آگهی از هر لجنی، قهرمان می سازند، انصاف نیوز شرافت خودش رو ثابت کرد.

    درود بر شرف تک تک عزیزان این مجموعه

    7
    1
  2. با سلام
    متاسفانه افراد […] خیلی زیاد شدند و بد تر این که افراد دلسوز […] خیلی کم اند
    و شاید این یکی از دلایل نابسامانی جامعه ماست
    بنده به شخصه نزدیک بود در حوزه ی رمز ارز کلاه سرم بره؛ اما این آن رسانه تلگرامی بود که من و امثال من را آگاه کرد و نذاشت سرمایه خود را از دست بدیم
    نه اون افرادی که حرف های قشنگ قشنگ می زنند و پکیج موفقیت می فروشند.

    4
    1
  3. درود به شرفتون، تنها رسانه ای هستین که این موارد رو شفاف سازی میکنین
    من هم یک موردی رو اضافه کنم
    این فرد آقای “میثم شکری ساز” در حال خرید میلیونی رپورتاژ آگهی از سایت خای مختلف برای پوشش کلمه کلیدی “میثم شکری ساز کلاهبردار” هست که توی گوگل سرچ میشه تا مردم به مطالب آقای جرجندی و سایت وب آموز دسترسی نداشته باشند.
    به تاریخ مطالب و اخبار توجه کنید متوجه میشین که این مقالات اخیر فقط برای بالا آوردن اخبار روی این کلمه نگارش شده است و ارزش محتوایی خاصی ندارند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا