خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نصرالله: طرح داعش دوام نخواهد داشت

دبیرکل حزب الله لبنان و رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح این کشور در دیدار اخیر خود به بحث و گفتگو درباره خطر تروریسم و تکفیری ها پرداخته و توافق کردند که اساسی ترین اقدام برای مقابله با این مساله تقویت جبهه داخلی از طریق مذاکرات و توافق میان تمامی طرف هاست.
به گزارش روزنامه السفیر چاپ لبنان در گزارشی به جزئیات دیدار اخیر سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان با میشل عون، رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح این کشور پرداخت و نوشت: اوضاع وخیم منطقه بخش بیشتر دیدار عون و سید حسن نصرالله را که بیش از چهار ساعت به طول انجامید، تشکیل داد تا جایی که دو طرف درخصوص اوضاع یمن، شهرک عرسال لبنان، عراق ، سوریه و فلسطین نیز بحث و گفت و گو کردند.
نصرالله و عون همچنین به طور اساسی در خصوص آخرین تحولات عراق به ویژه پس از کنترل گروه “دولت اسلامی” ( داعش) بر موصل و برخی از مناطق عراق بحث و گفت و گو کردند.
نصرالله نیز گزارش مفصلی از اوضاع سوریه و روند تحولات نظامی در این کشور داد و تاکید کرد: طرح داعش در منطقه قابلیت ادامه حیات ندارد حتی اگر این گروه بتواند تا مدتی کوتاه از سقوط میدانی خود جلوگیری کند.
عون و نصرالله در این دیدار توافق کردند که خطر ناشی از حملات تکفیری ها خطری ماهیتی است که تمامی گروه ها در منطقه را دربرمی گیرد طوری که مسیحیان، سنی ها، ایزدی ها و شیعیان در مناطقی که داعش کنترل آنها را در سوریه و عراق در دست دارد، در معرض این حملات هستند.
دو طرف همچنین به بررسی راه های مقابله با پدیده تروریسم و تکفیر پرداخته و بر لزوم مقابله با فتنه و نیفتادن در آن تأکید و اعلام کردند که یکی از مهمترین اقدامات در این زمینه تقویت جبهه داخلی از طریق تقویت مذاکرات و ارتباط میان تمامی طرف هاست.
عون و سید حسن نصرالله همچنین به اوضاع لبنان از زاویه تاثیرپذیری این کشور از رخدادهای منطقه و مساله برگزاری انتخابات ریاست جمهوری از این دید پرداخته و تأکید کردند که میشل عون این حق را دارد تا بر اساس اصول بیانیه لبنان پست ریاست جمهوری را در دست بگیرد و حزب الله همچنان تا زمانی که عون بر موضع خود پایدار باشد از رسیدن وی به سمت ریاست جمهوری لبنان حمایت می کند.
به گزارش انصاف نیوز به نقل از السفیر، نصرالله خطاب به عون گفت: این تصمیم برعهده خود شماست که در انتخابات شرکت کنید یا نه. تا زمانی که شما بر این مساله مصمم هستید ما نیز از شما حمایت می کنیم و زمانی که شما دست از این مساله بردارید، ما نیز دست برمی داریم.
عون همچنین به نتایج گفتگوی خود با سعد حریری، نخست وزیر پیشین لبنان اشاره و تأکید کرد که منفعت ملی ایجاب می کند تا به این مذاکرات ادامه بدهیم و نصرالله نیز ترغیب کرده که به این مذاکرات ادامه بدهیم.
دو طرف در این دیدار در خصوص احتمال تمدید دوره فعالیت پارلمان نیز بحث و گفتگو کردند.
سعد حریری روز سه شنبه در سخنانی تأکید کرده بود: حمایت از کشور برای نیفتادن آن در فتنه در مرحله اول به اراده مسلمانان در لبنان چه شیعه و چه سنی بستگی دارد.
حریری اظهار داشت: ربودن و گروگان گیری و تحریکات مذهبی بدترین گزینه ای است که در زمان کنونی ممکن است از آن استفاده کرد.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا