خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وزیر خارجه روسیه: آماده گفتگو با آمریکا هستیم

«سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که کشورش آماده از سرگیری گفتگو با آمریکا در هر فرمتی است.

به گزارش ایسنا، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه درگفتگو با روزنامه ایزوستیا گفت: روسیه آماده گفتگوی مجدد با واشنگتن در هر فرمتی است که ایالات متحده آن را مناسب می‌داند اگرچه واشنگتن به تحریم‌هایش علیه مسکو بدون آنکه توضیحی و دلیلی برایش بدهد، ادامه می‌دهد.

وی گفت: همتایان آمریکایی ما تلاش می‌کنند تا تحریم‌های یکجانه آن هم بدون بیان توضیحی درباره آنها علیه روسیه اعمال کنند. ما همواره  آماده از سرگیری گفتگوها با آمریکا هستیم.

وزیر خارجه روسیه همچنین این مساله را یادآور شد که روابط آمریکا و روسیه در حال تضعیف است اگرچه برنامه‌های ترامپ برای عادی سازی این روابط وجود دارد.

او ادامه داد: دموکرات‌های آمریکا به شدت تلاش می‌کنند تا روابط محرمانه بین ترامپ و روسیه بیابند و برخی از بهانه‌ها برای استیضاح ترامپ را مطرح کنند. جای تاسف دارد که برخی از سیاستمداران آمریکایی تلاش می‌کنند تا از مساله روسیه به نفع خود در انتخابات ۲۰۲۰ ایالات متحده استفاده کنند. با وجود این اقدامات، مذاکرات بین دو کشور در مقابله با تروریسم با پیشرفت‌هایی همراه بوده است.

لاوروف به این نکته اشاره کرد، مسکو پیشنهاد داده که یک گفتگوی دو جانبه درباره امنیت سایبری باید در نظر گرفته شود. واشنگتن واکنش جامعی درباره این پیشنهادها نشان نداده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا