خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ظریف: برخی از روابط نزدیک با افغانستان ناخشنود هستند

جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای افغان خود، تلاش برخی طرف‌ها در جهت مکدر کردن فضای افکار عمومی دو کشور را نشانه ناخشنودی برخی کشورها و جریانات از نزدیکی ایران و افغانستان دانست.

به گزارش ایرنا از مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت خارجه، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان امروز دوشنبه در حاشیه کنفرانس «قلب آسیا» در تاجیکستان با محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجه افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر خارجه ایران در این دیدار ضمن مرور آخرین وضعیت همکاری های دو کشور، تلاش برخی طرف‌ها در جهت مکدر کردن فضای افکار عمومی را نشانه ناخشنودی برخی کشورها و جریانات از نزدیکی ایران و افغانستان دانست.

ظریف با اشاره به رفع برخی محدودیت‌های کنسولی برای اتباع افغانستان، هدف این اقدامات را مبارزه با باندهای قاچاق اتباع افغانستان به ایران دانسته و بر ادامه تلاش ها برای شفاف سازی حضور اتباع افغانستان در ایران تاکید کرد.

وزیر امور خارجه افغانستان نیز در این دیدار مراتب تشکر دولت و ملت خود را از مساعدت‌های جمهوری اسلامی ایران در مهار آتش سوزی های گمرکات مرزی افغانستان اعلام کرد و ایران را نزدیک‌ترین دوست افغانستان خوانده و خواستار ادامه و توسعه همکاری ها و مشورت‌های سازنده ایران در حوزه های سیاسی و اقتصادی شد.

اتمر همچنین بر آمادگی کامل افغانستان جهت تشکیل کمیسیون مشترک دو کشور طی هفته‌های آتی تاکید کرد.

تشریح آخرین تحولات سیاسی و امنیتی افغانستان از سوی وزیر امور خارجه افغانستان و همچنین تبادل نظر در خصوص روند صلح افغانستان‌ از دیگر موضوعات مورد گفت‌وگو در این دیدار بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا