خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سخنگوی وزارت بهداشت: نوروز امسال مشابه هیچ سالی نیست

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: نوروز امسال مشابه هیچ سالی نیست و در نظام سلامت نیز همه مرخصی‌ها لغو شده و همکاران ما در بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و… خدمت‌رسان مردم هستند. امیدواریم مردم نیز با درک این موضوع از توصیه‌های بهداشتی و پیشگیرانه پیروی کرده و موارد ابتلا را کاهش دهند. سفرهای نوروزی، مراسم و دید و بازدیدهای امسال مانند سال‌های گذشته نخواهد بود و در صورت عدم رعایت نکات لازم امسال رنگ و بوی عید نخواهد یافت.

به گزارش ایسنا، کیانوش جهانپور با اشاره به آمار ۲۴ ساعت گذشته موارد ابتلا به کروناویروس افزود: آمار اعلام شده امروز براساس دوره نهفتگی این بیماری و به دنبال مواجهه با این ویروس طی ۷ تا ۱۰ روز گذشته بوده است. استان تهران با ابتلای ۲۵۶ نفر روز گذشته در صدر استان‌های کشور از لحاظ موارد ابتلا به این ویروس قرار دارد.

وی در ادامه با اشاره به ابتلای ۳۴ نفر در استان خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته نیز اظهار کرد:‌ پیش‌بینی می‌کنیم طی هفته‌های آینده با توجه به اینکه ممکن است این شهر مقصد مسافرتی شهروندان باشد، موارد ابتلا به این بیماری در استان مذکور افزایش یابد. با این وجود اقدام مدبرانه مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ایشان برخلاف سال‌های گذشته برای دیدار با زائران به این استان سفر نمی‌کنند، قابل توجه است و امیدواریم تا مورد توجه همه مردم قرار گیرد.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه تاکنون در مجموع از بین ۹۰۰۰ نفر ابتلای قطعی ۲۹۵۹ نفر نیز به دنبال بهبود از این بیماری از بیمارستان‌ها مرخص شدند، تصریح کرد: امیدواریم تعداد بهبودیافتگان نیز با تلاش‌های همکاران نظام سلامت طی روزهای آینده افزایش یابد. طی این مدت سازمان‌های مردم نهاد، نهادهای عمومی، بسیج جامعه پزشکی و… یاری رسان نظام سلامت بودند.

جهان‌پور با اشاره به افتتاح استراحتگاه‌های پسابیمارستانی نیز تصریح کرد: این استراحتگاه‌ها برای افرادی که نیاز به خدمات بیمارستانی خاصی ندارند آغاز به کار کردند که امیدواریم این طرح ادامه پیدا کند. همچنین از عزیزانی که در خانه‌ها ماندند و کمترین حضور در جامعه را دارند می‌خواهیم که برای بیماران حاضر در آی‌سی‌یوهای بیمارستان‌ها دست دعا بلند کنند.

وی با تأکید بر اهمیت اقدامات خودمراقبتی و دیگرمراقبتی در همه شهرها و استان‌های کشور نیز تصریح کرد: همه شهروندان باید ما را در مسیر مهار این بیماری یاری کنند و ضمن مراقبت از خود با گوشزد موارد مراقبتی به دیگران جلوی شیوع این بیماری را بگیرند.

سخنگوی وزارت بهداشت با تأکید بر اینکه نوروز امسال مانند هیچ سال دیگری نخواهد بود، گفت:‌ امیدواریم با مهار این بیماری این مقطع زمانی تبدیل به نقطه عطفی در تاریخ کشور با مشارکت همگانی مردم شود.

جهان‌پور در ادامه با تأکید بر ضرورت حضور افراد در منازل همزمان با نزدیکی ایام نوروز نیز تصریح کرد: نوروز امسال مشابه هیچ سالی نیست و در نظام سلامت نیز همه مرخصی‌ها لغو شده و همکاران ما در بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و… خدمت‌رسان مردم هستند. امیدواریم مردم نیز با درک این موضوع از توصیه‌های بهداشتی و پیشگیرانه پیروی کرده و موارد ابتلا را کاهش دهند. سفرهای نوروزی، مراسم و دید و بازدیدهای امسال مانند سال‌های گذشته نخواهد بود و در صورت عدم رعایت نکات لازم امسال رنگ و بوی عید نخواهد یافت.

وی ادامه داد: مردم باید از ترددهای درون‌شهری، هر گونه تجمعات کوچک و بزرگ و تمام سفرهای بین شهری غیرضروری خودداری کنند و با حضور در شهرهای دیگر نه تنها برای خانواده خود بلکه برای میزبانان نیز مشکلاتی ایجاد نکنند. همچنین امیدواریم تا روحیه مهربانانه و مهمان‌نواز مردم نیز با سفرهای نوروزی امسال مخدوش نشود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا