خرید تور تابستان ایران بوم گردی

احمدی نژاد اخلاق را سر برید | یادداشت

دکتر محمدباقر کریمی، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد تبریز در یادداشتی که در اختیار انصاف نیوز قرار داده با تیتر «احمدی نژاد با آمدنش اخلاق را پیش پای سیاست سر برید»، نوشت:

بازگشت او به صحنه سیاسی کشور، آن هم به این شکل، اگر چه کمی غریبه بود ولی تحلیل آن و حتی پیش بینی آن برای کسانی که عرصه‌ی سیاسی این جامعه را می‌شناسند و رفتارهای سابقه‌ای این فرد را دقیق رصد کرده بودند، چندان پیچیده نیست. البته بنده هم در پی تحلیل آن نیستم، که اهل فن، بسیار در این باب سخن خواهند گفت. حرف من بسیار ساده و تنها یک کلمه حرف حساب است:

او در سال‌های قبل همواره با رفتارهایش، حرف‌هایش، مواضعش و با برنامه‌هایش نشان داده بود که چندان صادق نیست و حتی معتقد به قیود صداقت هم نیست. او حتی یک بار علی رغم اینکه در پیش یک مرجع مهم و برجسته دینی ادعایی کرده بود، در مقابل دوربین و به راحتی آن را تکذیب کرد. در کارنامه‌ی او از این موارد فراوان است. اما او حالا کار بسیار بدتری کرد! او همین چند وقت پیش تعهدی داد که در عرصه‌ی انتخابات پیش رو مشارکتی نمی‌کند؛ تعهدی کتبی به رهبر انقلاب که هنوز جوهر آن خشک نشده است. اما او زیر همه چیز زد و آمد.

دلیل آمدنش هر چه می‌خواهد باشد، فرقی نمی‌کند. چه به او الهام شده باشد، چه از او خواسته باشند، چه از او خواهش کرده باشند، چه طرفدارانش فشار آورده باشند، چه به خاطر منافع سیاسی قبیله و حزبش باشد و چه به خاطر وسوسه‌ی قدرت، هیچ فرقی ندارد. او نشان داد که نه تنها به هیچ تعهدی پایبند نیست، بلکه او هیچ ارزشی برای خودش هم قائل نیست. هیچ کدام از دلایل قید شده، نمی‌تواند زشتی نقض عهد او را بزداید و رفتار او را توجیه کند. او برای خودش، حرفش و تعهدش هیچ ارزشی قائل نبود. روانشناسان معتقدند: کسی که برای خودش ارزشی قایل نباشد، برای دیگران هم ارزشی قائل نخواهد بود. و چنین آدمی برای من هم ارزشی ندارد.

او خالی از اخلاق و جوانمردی و فتوت است و من دریغم می‌آید که یکبار دیگر چنین فرد یا افرادی، ساحت سیاسی ایران را که به زینت بزرگ مردانی آراسته بود که سرآمد منش‌های والای اخلاقی بودند، دوباره آلوده کنند. والسلام.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. چرا اينقدر دوست داريد اعمال اين موجود (احمدي نژاد رو ميگم) را زير سئوال ببريد!؟ ايشان کار غريبي نکرده است؛ قبل از وي، ديگراني هم از اين نوع کارها کرده اند، نياز نيست در کتاب هاي تاريخ بگرديد و جستجو کنيد، کمي به حافظه تان رجوع کنيد، همين چند سال قبل، مملو است از اين سنخ و از اين جنس کارها که توسط کساني انجام شده که الان ، کارهاي اين موجود (احمدي نژاد رو ميگم) را تقبيح ميکنند، و شرم هم نميکنند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا