خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سه زلزله نسبتا سنگین بندر لنگه را لرزاند [+ جزئیات و تکمیلی]

مهر نوشت: ۰۸:۱۵ وقوع زلزله‌ای به بزرگی ۴.۵ ریشتر

دقایقی پیش زلزله‌ای به بزرگی ۴.۵ ریشتر در عمق ۱۳ کیلومتری زمین حوالی بندر خمیر استان هرمزگان را لرزاند.

۷:۴۵ اتمام عملیات جستجو و نجات زلزله‌زدگان

سخنگوی سازمان اورژانس گفت: زمین‌لرزه‌های بامداد امروز سایه‌خوش تاکنون ۵ فوتی و ۴۴ مصدوم داشته است.

مدیرعامل هلال‌احمر هرمزگان هم اظهار داشت: عملیات جستجو و نجات تمام شده است و اسکان اضطراری مردم آغاز شده است، در حال توزیع چادر و اقلام امدادی هستیم.

۷:۱۲ دستور ویژه کولیوند برای امدادرسانی به زلزله زدگان هرمزگان

پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر با ابلاغ پیام‌هایی جداگانه به تمامی رده‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر و استان هرمزگان بر استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و نیروهای جمعیت هلال احمر جهت امدادرسانی به متاثرین از وقوع زمین‌لرزه در استان هرمزگان تاکید و تداوم عملیات امداد و نجات تا برگشت آرامش به مناطق زلزله زده و پوشش امدادی و حمایتی از آسیب دیدگان را ضروری دانست.

در همین راستا بالگردها و تیم‌های جست و جوی جمعیت هلال احمر، پایگاه‌های امدادی، تیم‌های حمایت روانی، تیم‌های درمان اضطراری و کلیه امدادگران در آماده باش کامل هستند.

ده‌ها تیم عملیاتی و آنست نیز به محل وقوع زمین لرزه در بندر خمیر و کنگ استان هرمزگان اعزام شدند.

۷:۰۹ اعزام نیروهای امدادی و عملیاتی شهرستان خمیر به روستای سایه خوش

میرهاشم خواستار فرماندار بندرخمیر گفت: از ساعات اولیه وقوع زلزله، ستاد مدیریت بحران در شهرستان تشکیل و تمام اعضای ستاد مدیریت بحران در آماده باش کامل هستند.

وی افزود: پس از هماهنگی با استانداری و فرمانداری لنگه تیم های امدادی و عملیاتی جهت کمک به مردم روستای سایه خوش به منطقه اعزام شدند.

خواستار ادامه داد: بیمارستان خمیر جهت کمک رسانی به مجروحان و مصدومان زلزله آماده هستند ضمن اینکه از ساعات اولیه تیم هایی از هلال احمر و نیم پزشکی شبکه بهداشت و درمان در روستای سایه خوش حاضر و مشغول امداد رسانی هستند. نیرهای انتظامی و بسیج و سپاه نیز جهت تامین امنیت به منطقه اعزام شده اند. از شهرداران و صنایع همجوار شهرستان نیز خواسته شد ماشین آلات راهداری خود را به منطقه اعزام کنند.

۶:۴۱ ۳۹ مصدوم در بیمارستان ها بستری شدند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در پی وقوع سه زلزله بالای شش ریشتر بامداد شنبه تا کنون ۳۹ مصدوم در بیمارستان ها و مراکز درمانی بستری شده اند.

فاطمه نوروزیان در گفتگو با خبرنگار مهر از افزایش مصدومان به ۳۹ تن خبر داد و بیان داشت: بر اساس آمار تازه این حادثه تاکنون پنج جان‌باخته و ٣٩ مصدوم داشته است. از میان جانباختگان سه تن در محل و دو تن در بیمارستان جان خود را از دست داده‌اند. همچنین ١٧ مصدوم نیز به صورت سرپایی درمان شده و ٢٢ نفر نیز بستری شده‌اند.

زمین‌لرزه‌ای با قدرت ۶.۱ ریشتر در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) بندرخمیر و بندر لنگه در استان هرمزگان را لرزاند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، بر اساس اعلام مرکز لرزه‌نگاری کشور در ساعت 02:02:07 بامداد امروز زمین لرزه‌ای به شدت 6.1 ریشتر بندرخمیر و بندرلنگه را لرزاند.

مختصات این زمین‌لرزه که در عمق 10 کیلومتری زمین رخ داده، 26.78 درجه عرض شمالی و 55.3 درجه طول شرقی ثبت شده است.

این زمین‌لرزه در 34 کیلومتری بندر خمیر، 41 کیلومتری بندر کنگ و 48 کیلومتری بندرانگه رخ داده است.

بیشتر بخوانید
بازدید وزیر کشور از منطقه زلزله‌زده اندیکا/ وحیدی: واحدهای مسکونی مردم تا پایان مرداد ماه تحویل می‌شود
اختصاص اعتبار برای جبران خسارات ناشی از زلزله در استان‌های خراسان رضوی و خراسان شمالی
امدادرسانی ایران به زلزله‌زدگان در افغانستان؛ بدون نگرش سیاسی و برادرانه
به گزارش تسنیم، هنوز از میزان خسارات گزارشی اعلام نشده اما نکته قابل توجه این است که طی روزهای اخیر بالغ بر 100 زمین لرزه کوچک و بزرگ این منطقه در استان هرمزگان را لرزانده است و سبب شده در این مناطق مردم از بیم جان، در اماکن عمومی اقدام به برپایی چادر کنند.

مردم در مناطق مختلف استان از جمله بندرعباس در حال حاضر به پارک‌ها پناه برده‌اند.


زمین‌لرزه دیگری مجددا با قدرت ۶.۳ ریشتر در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) بندرخمیر و بندر لنگه در استان هرمزگان را لرزاند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، بر اساس اعلام مرکز لرزه نگاری کشور در ساعت لحظاتی قبل مجددا زمین لرزه‌ای به شدت 6.1 و 6.3 ریشتر بندرخمیر و بندرلنگه را لرزاند.

مختصات این زمین‌لرزه که در عمق 10 کیلومتری زمین رخ داده، پس از زلزله بامداد امروز بالغ بر 12 زمین لرزه این مناطق را لرزانده است.

محور زلزله‌ها روستای سایه خوش بوده که تاکنون 3 نفر کشته تایید شده، استاندار هرمزگان هم لحظاتی قبل عازم این منطقه شد.

ادارات استان هرمزگان فردا تعطیل اعلام شد، بنابر اعلام استانداری هرمزگان فردا شنبه تمام ادارات دولتی و دستگاه‌های اجرایی تعطیل خواهند بود.

در اطلاعیه ستاد بحران استانداری عنوان شده که امتحانات و آزمونهای کنکور برگزار خواهد شد اما ادارات تعطیل هستند.

استاندار هرمزگان همچنین از برپایی کمپ‌های اسکان موقت در بندرعباس و مناطق متاثر از زلزله خبرداد.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان اظهار داشت: با توجه به تعداد زلزله‌ها امشب کمپ‌های اضطراری در بندرعباس و سایر مناطق زلزله‌زده دایر خواهد شد.

وی افزود: این کمپها با کمک هلال احمر دایر می‌شود و مکان آنها به زودی اطلاع رسانی می‌شود.

استاندار هرمزگان از مردم درخواست کرد ضمن حفظ آرامش خود، از تردد در مسیر مناطق زلزله زده پرهیز کنند و فعلا به این مناطق سفر نکنند.

سپاه استان نیز آمادگی خود برای کمک رسانی به مردم را اعلام کرد، گروه‌های جهادی استان نیز از آمادگی اعزام خبردادند و اعلام کردند برای کمک به هم وطنان عازم غرب هرمزگان می‌شوند.

مردم در حال حاضر در بیرون از منازل خود هستند و از ترس وقوع زلزله‌های دیگر از رفتن به منازل پرهیز می‌کنند.

انتهای پیام


منبع: خبرآنلاین

منبع: مهر

انتهای پیان

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا