خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رییس دیوان عالی: در پرونده سقوط هواپیما باید بهانه دست دشمن ندهیم

حجت‌الاسلام مرتضوی مقدم، رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به اینکه قطعا دادسرای نظامی با تقصیر و قصور مربوط به حادثه سقوط هواپیما برخورد می‌کند، گفت: در چنین موقعیتی باید بهانه به دست دشمن ندهیم.

به گزارش صداوسیما حجت الاسلام احمد مرتضوی مقدم در جلسه هیئت عمومی دیوان عالی کشور افزود: شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی قلوب همه مسلمانان دنیا و آزادیخواهان جهان را جریحه دار کرد و دشمن که از مدت‌ها پیش ترور این سردار رشید اسلام را برنامه ریزی می‌کرد تصورش این بود که جمهوری اسلامی ایران در موقعیتی قرار دارد که می‌تواند با حذف این شهید ضربه کاری به نظام بزند، اما اگرچه سردار سلیمانی را از ما گرفتند، ولی به اهدافشان نرسیدند.

وی حضور پرشور مردم ایران و دیگر نقاط جهان در مراسم تشییع و تجلیل از سردار سلیمانی را بی نظیر خواند و گفت: خون این شهید آنقدر نزد خداوند ارزش داشت که تاکنون چنین اجتماع عظیمی در تاریخ کسی سراغ ندارد و مراسم تشییع در کرمان حتی استثنایی‌تر از تهران بود و حتی از شهر ساری برای تشییع این سردار بزرگ آمده بودند.

وی گفت: راز این شکوه با عظمت هیچ چیزی جز اخلاص سردار حاج قاسم سلیمانی نبود و این حضور، دنیا را به تعجب واداشت.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضوی مقدم حادثه دیگر روزهای اخیر را انتقام سپاه پاسداران از آمریکا در موشک باران پایگاه عین الاسد در عراق خواند و گفت: اینکه دشمن واکنشی نتوانست نشان دهد به واسطه حضور پرشور مردم بود و حقیقتاً سپاه پاسداران قدرتش را به رخ آن‌ها کشید که برای جمهوری اسلامی ایران اقدامی مبارک و سرنوشت ساز بود.

رئیس دیوان عالی کشور گفت: اما واقعه تلخی که در شرایط جنگی و حساس رخ داد و شیرینی را تلخ کرد، حادثه اصابت هواپیمای اکراینی بود که برای همه ایرانیان دردناک بود.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضوی مقدم گفت: این حادثه، ملی است و قطعا دولت جمهوری اسلامی جبران خواهد کرد و موظف است خسارت‌های مادی و معنوی را جبران کند و قطعا اگر کسانی تقصیر و قصور داشته باشند در دادسرا و دادگاه نظامی رسیدگی می‌شود.

وی گفت: در وضع فعلی دشمن در صدد برآمده است که از حضور پرشور مردم و سیلی که خورده است، انتقام بگیرد و از این حادثه سقوط هواپیما بعنوان بهانه‌ای برای زیر سوال بردن و تضعیف نظام جمهوری اسلامی استفاده کند که باید هوشیار باشیم و بدانیم که در چنین موقعیتی نباید بهانه به دست دشمن داد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا