خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اعلام جرم علیه تبلیغ دومینو

در فارس من کمپینی بر علیه تبلیغ جدید شرکت بستنی دومینو تشکیل شده بود و خواستار اعلام جرم آن شده بودند. تبلیغی دیگر نیز در گذشته حاشیه ساز شده بود که این عکس را نیز به صورت مات از این تبلیغ منتشر شده است.

خبرگزاری اصولگرای فارس نوشت: به دنبال انتشار گسترده دو فیلم تبلیغاتی منافی عفت عمومی توسط شرکت دومینو، ستاد امر به معروف و نهی از منکر نسبت به این شرکت اعلام جرم کرد.

پیش از این هم مخاطبان خبرگزاری فارس در پویشی خواهان برخورد با این شرکت هنجار شکن شده بودند که پویش را می‌توانید از اینجا ببینید.

بنا به گفته صادق منش مدیرکل حقوقی و امور مجلس ستاد پیش از این با انتشار یک فیلم تبلیعاتی منافی عفت عمومی و معارض حقوق عامه از سوی شرکت یاد شده، ستاد به جای پیگیری قضایی، مدیرعامل این شرکت را دعوت کرده و به او در این باره تذکر لسانی داده بود و نامبرده هم متعهد به جبران و عدم تکرار چنین تبلیغات مشتمل بر اهانت به مقام شامخ زن و مروج بی عفتی شده بود.

وی افزود: با توجه به تکرار این روند بر خلاف تعهد قبلی مدیرعامل شرکت دومینو، ستاد ناچار به پیگیری موضوع از طریق مرجع قضایی شد تا علاوه بر جبران بخشی از صدمات وارد شده به عفت عمومی و حقوق عامه، از تکرار چنین رفتارهایی پیشگیری کند.

مدیر کل حقوقی ستاد در ادامه گفت: با توجه به این مسئولیت معاونت حقوق عامه دادستان کل کشور برای پیگیری این قبیل موارد، ستاد موضوع را به معاونت یاد شده منعکس کرد و خواستار تعقیب و کیفر بازدارنده نسبت به شرکت مذکور شد و مدیرکل پیگیری امور فرهنگی و اجتماعی و امنیت اخلاقی معاونت یاد شده، به استناد ماده ۲۲ قانون آیین دادرسی کیفری و ماده ۲ دستورالعمل نظارت و پیگیری حقوق عامه، شکایت ستاد را برای تعقیب کیفری آن شرکت به دادستان عمومی و انقلاب تهران ارسال کرد.

در همین راستا محمدمهدی حاجی محمدی مدیر کل پیگیری امور فرهنگی و اجتماعی، امنیت انسانی و سلامت در نامه‌ای به صالحی دادستان عمومی و انقلاب تهران خواستار پی‌گیری موضوع و اعلام جرم علیه شرکت دومینو شد که متن نامه به شرح ذیل است:

به پیوست تصویر نامه شماره ۱۲۴۵/۲ مورخ ۳۱/۰۳/۱۴۰۱ قائم مقام محترم رئیس و دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور به عنوان نهاد قانونی متولی این حوزه در خصوص تولید و انتشار مجدد فیلم‌های تبلیغاتی مغایر هنجارهای دینی و اخلاقی توسط مدیران شرکت دومینو ارسال می‌شود.

مقتضی است در اجرای ماده 22 قانون آیین دادرسی کیفری، ماده 2 دستورالعمل نظارت و پیگیری حقوق عامه و تکالیف نهاد دادسرا در صیانت از فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی و باورهای مسلم دینی، دستور فرمایید ضمن ارسال نتایج اقدامات قضایی قبلی در خصوص رسیدگی به تخلفات مذکور با قید فوریت موضوع بررسی و اقدام لازم قانونی را به عمل آورند.

قانون درباره حضور زنان در تبلیغات چه می‌گوید؟

به گزارش فارس این اقدام شرکت بستنی‌‌سازی صراحتاً خلاف قانون است زیرا در فصل دهم قانون تبلیغات کشوری درباره حضور بانوان در تبلیغات آورده شده:

اصل ۵۶ – زن در نظام مقدس اسلامی از موقعیت ویژهای برخوردار اسـت و قوانین و احکام مقدس اسلام برای زن جایگاه رفیعی را قائل است، لـذا استفاده از حضور خانم‌ها در آگهی‌های رادیو تلویزیـونی مسـتلزم اعمـال دقتهای خاصی می‌باشد و باید جایگاه زن مسلمان و شئون او مـد نظـر باشد.

همچنین در فصل هشتم قوانین و مقررات تبلیغات کشوری صراحتاً به این موضوع تأکید شده است که: «استفاده ابزاری از زنان، مردان و کودکان که نقش اصلی را در معرفی کالا و خدمات ایفا می‌نماید.» ممنوع است؛ در فصل نهم هم باز تأکید می‌کند که «هرگونه استفاده ابزاری از زن در تبلیغات ممنوع است.» و «آگهی‌ها نباید تداعی‌کننده ترجیح بین جنس مذکر و مؤنث باشد.»

باز هم در فصل نهم بند ب ۵ تأکید می‌شود: «استفاده از جذابیت‌های جنسی در تبلیغات ممنوع است.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام


  1. این ستاد امر به معروف نمیدونه فقر که از در بیاد ایمان از پنجره در میره؟! شما چه بخوابد چه نخواهید باعث به فساد کشیده شدن این کشور شدین ولی چرا به اون اعتراضی نمیکنید؟! اگه اسلام اینه که داره تو کشور ما جاری میشه که وای برما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا