خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ناگفته ی تصویب تعطیلی سالروز شهادت حضرت زهرا ع

به گزارش انصاف نیوز، مسعود بحرینی در شیعه نیوز نوشت:
ناگفته های تصویب تعطیلی سالروز شهادت حضرت زهرا (س)به دلایلی که برخی آن را کوتاهی به ساحت مقدس حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا (سلام الله علیها) عنوان می کنند، سالروز شهادت ایشان سالها به صورت غیر رسمی بود و شاید خیلی دیر ولی این اتفاق صورت پذیرفت و شهادت حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) رسما تعطیل اعلام شد.
چند سال پیش گفتگویی با یکی از فرزندان مرجع عالیقدر شیعه؛ آیت الله وحید خراسانی داشتم و ایشان داستانی را با این مضمون برایم نقل کردند:
در سفری که […] در دوران ریاست جمهوریشان به قم داشتند دیداری با آقاجان (آیت الله وحید) گذاشته شده بود، از روز قبل نیروهای امنیتی آمدند و اقدامات خاص و محل دیدار را بررسی کردند. روزی که ریاست جمهور وقت به منزل آقاجان آمدند در خلال دیدار آقاجان به آقای […] رو کردند و گفتند: بیایید برویم در آن اتاق!
آقای […] پذیرفتند ولی نیروهای امنیتی که وظیفه ی امنیت را بر عهده داشتند کمی نگران شدند ولی آقای […] همراه با آقاجان وارد اتاق دیگری شدند. مدتی بعد که ایشان از اتاق بیرون آمدند و خداحافظی می کردند رو به من و اخوی کردند و گفتند: آقازاده ها امشب در آن اتاق بر من شبی گذشت که گمان نمی کنم در طول حیاتم دیگر تکرار گردد!
من (مسعود بحرینی) از آقازاده آیت الله وحید سوال کردم شما نپرسیدید چی گذشت؟! ایشان گفتند: خیر.
مدتها این علامت سوال در ذهنم مانده بود و تصمیم داشتم در گفتگویی با ریاست جمهور وقت این سوال را از ایشان بپرسم که به دلایلی الان امکانش وجود ندارد.
مصاحبه ای را با آقای سید محمد علی ابطحی رئیس دفتر ریاست جمهور وقت انجام دادم که به شرح زیر است:
جناب آقای ابطحی، ضمن تشکر از جنابعالی، دوستداریم شرح ماوقع سفر آقای […] به قم و دیدار ایشان با آیت الله وحید خراسانی و چگونگی طرح و تصویب تعطیلی سالروز شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) را برای مخاطبین ما نقل فرمایید.
سلام علیکم و رحمة الله.
در سفر استانی آقای […] به قم، دیدار مراجع عظام به صورت طبیعی در برنامه ایشان قرار داشت. در این ملاقات ها که من و هیات همراه ایشان حضور داشتند، معمولا حضرات مراجع تقلید نظراتشان را در مورد مسایل فرهنگی و یا معیشتی مطرح می کردند و از سوی رییس جمهور نیز توضیحاتی ارایه می شد. و جلسه به اتمام می رسید. این دیدار ها در بیرونی دفاتر و بیوتات انجام می شد و جمع حاضر نیز در جلسه بودند. 
عصر که به دیدار آیت الله وحید رفتیم، ما (هیات همراه آقای […]) به اتفاق ایشان وارد اتاق بیرونی ایشان شدیم و نشستیم. احوالپرسی های جاری صورت گرفت و پس از صرف چای، آیت الله وحید با همان لهجه شیرین و شمرده شان به آقای […] گفتند: که من در این اتاق بغلی کاری دارم با شما و دست آقای […] را گرفتند و بلند شدند. نگاهی به هم انداختیم و با لبخندی رفتند. محافظان از نبود آقای […] در اتاق معهود نگران شده بودند. با اشاره با من حرف می زدند که چه کنیم؟!
از لحاظ قانونی حق نداشتند رئیس جمهور را تنها بگذارند و از طرفی بیت آیت الله وحید بود و نگرانی وجود نداشت. ما هم در همین بیرونی بدون حضور آقایان وحید و […] گعده کردیم.
 یکی از بزرگان همراه که داب آیت الله وحید را می شناخت سر به گوش من کرد و گفت حدس میزنم در مورد شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) باشد.
من استبعاد کردم. بعد از حدود نیم ساعتی با حالتی منقلب بیرون آمدند. چشم های هر دو سرخ بود. مشخص بود که گریه کرده اند. فضا سنگین و ساکت بود. جوری نبود که بنشینیم و گعده ای با حضور ایت الله وحید داشته باشم. همه بلند شدیم و خداحافظی کرده و رفتیم. 
از آقای […] بعد از دیدار، در مورد محتوای دیدار پرسیدم. تا جایی که در خاطر دارم ایشان گفت: آیت الله وحید منقلب بودند و به من گفت از اول انقلاب من به همه مسولان پیشنهاد داده ام که افتخار تعطیلی روز شهادت صدیقه کبرا را نصیب خود کنند. این افتخار نصیب هیچکس نشده است و هیچکدام این را جدی نگرفته اند. اما این افتخار نصیب شما خواهد شد. بعد کلی در فضایل و مناقب زهرای مرضیه صحبت کردند [ اینجا هر دو به گریه افتاده بودن] آقای […] نتوانسته بود جلو اشکش را بگیرد. 
بعد از تعریف ماجرا، آقای […] به من گفت: من به آیت الله وحید قول دادم که شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) را تعطیل کنم. راه های قانونی اش را بررسی کنید.
می دانستم که تعطیلی باید به صورت لایحه در آید و پس از تصویب در دولت به عنوان لایحه برای تصویب به مجلس برود. بعد از رسیدن به تهران از طریق کمیسون لوایح موضوع مصوبه تعطیلی به هیات دولت رفت. موضوع در دولت به عنوان مصوبه کمیسیون لوایح مطرح شد. در آن جلسه آقای […] خیلی قاطع گفتند که من به آیت الله وحید قول داده ام که روز شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) تعطیل رسمی شود و فرصتی برای بحث و گفتگو نبود. تصویب شد و به مجلس ارسال شد.
در این میان در دیداری که آقای […] با رهبری معظم انقلاب داشتند هم موضوع مطرح شده بود. در آن ایام، تعطیلی نیمه رسمی که در تقویم ها ثبت شده بود، فاطمیه اول بود. گمان میکنم توصیه ی رهبر معظم انقلاب بود حالا که قرار است تعطیلی باشد، یکباره تاریخ تعطیلی را در فاطمیه دوم بگذارید.
 لایحه هم برای همان فاطمه دوم تهیه شد و کسانی در این فاصله تلاش کردند که جلو این لایحه را بگیرند. آقای ناطق نوری، رییس مجلس وقت نیز علاقمند به تصویب آن بود. قاطعیت آقای رییس جمهور مبنی بر وعده ای که به آیت الله وحید داده بود باعث می شد که کار با سرعت پیش برود و نهایتا به تصویب رسید. 
از جنابعالی بخاطر شرکت در این گفتگو تشکر میکنم .
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا