خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توضیحات رئیس انستیتو پاستور پیرامون آبله میمون

روزنامه آفتاب یزد نوشت: رئیس انستیتو پاستور ایران گفت: از ابتدای خردادماه تاکنون غربالگری ۸۱ نمونه مشکوک به آبله میمونی در انستیتو پاستور و ۳۷ نمونه نیز در مراکز دیگر انجام شده که در هیچ کدام از این نمونه‌ها، موردی از این بیماری شناسایی نشده است.

رحیم سروری در همایش علمی آبله میمونی اظهار کرد: پیشگیری و کنترل بیماری‌های واگیر جزو تکالیف ماست و 12 مرکز آزمایشگاهی در کشور برای تشخیص آبله میمونی، تجهیز شده است.

وی ادامه داد: انستیتو پاستور ایران کیت غربالگری “ارتوپاکس ویروس” را طراحی کرد و تیم پاسخ سریع انستیتو پاستور برای آمادگی جهت پاسخ به اپیدمی‌های احتمالی این بیماری، شکل گرفته است.

سروری با اشاره به فعالیت‌های مهم و شاخص انستیتو پاستور ایران از گذشته تاکنون، یادآور شد: انستیتو پاستور ایران، پنج همه‌گیری بیماری‌ مانند وبا و حصبه را مدیریت کرده است.

وی ادامه داد: ایران، یکی از متولیان ریشه‌کنی آبله در منطقه خاورمیانه شرقی است. در آن زمان واکسن‌های آبله‌ تولیدی انستیتو پاستور ایران در عراق، افغانستان و مصر استفاده شد. حدود 250 میلیون کودک از 22 کشور واکسن‌های آبله تولید شده از سوی انستیتو پاستور ایران را استفاده کردند.

سروری با اشاره به تولید واکسن پاستوکووک گفت: دانشمندان ما توانستند با همکاری دانشمندان کوبایی، واکسن موثری علیه کووید19 تولید کنند.

به گفته رئیس انستیتو پاستور ایران در مواقع اضطراری که امکان تامین واکسن در ایران از طریق کووکس نبود، باید انتقال تکنولوژی ساخت واکسن کرونا به کشور انجام می‌شد که این کار به خوبی انجام شد.

وی افزود: انستیتو پاستور ایران، آزمایشگاه همکار مرجع در هپاتیت، ایدز، سل و آنفلوآنزا است و شبکه آزمایشگاهی کووید19 نیز از سوی انستیتو پاستور راه‌اندازی شد که بیش از 500 آزمایشگاه در طول دوره همه‌گیری کرونا به این شبکه متصل شدند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا