خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جایگاه حقوقی دستور معاون دادستان مبنی بر عدم ارائه خدمات به بدحجابان

 عباس شیخ الاسلامی وکیل پایه یک دادگستری، عضو کانون وکلا و استاد دانشگاه طی یادداشتی نوشت: در خصوص دستور بر عدم ارائه بعضی خدمات دولتی به بدحجابان در ادارات ؛بانکها و مترو و …
جدا از بحث مفصل شرعی و عرفی موضوع حجاب و آزادی پوشش و اجباری یا اختیاری بودن آن و تاثیر و آثار حجاب اجباری در حال حاضر و جدای از تحلیل جزای اختصاصی جرم مندرج در تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی [جزای نقدی اصلاحی ۱۳۹۹/۱۱/۰۸] که مقرر می دارد :زنانی که بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی ظاهر شوند ؛به حبس از ده روز تا دو ماه و یا از ۲/۰۰۰/۰۰۰ تا ۱۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال جزای نقدی محکوم خواهند شد.»اعم از بحث مفصل تعریف حجاب شرعی و تفاوت کلمه بدون حجاب شرعی با مفهوم بدحجابی و اینکه قلمرو جرم صرفا به معابر و انظار عمومی محدود شده است ؛موارد زیر از معاون محترم دادستان که دارای مدرک دکتری حقوق بشر نیز است ؛جای سوال دارد ؟
۱)مستند شرعی و قانونی حق محروم کردن بدحجابان از حقوق اجتماعی قبل از محاکمه و محکومیت را تبیین کنید ؟

۲) با فرض تحقق جرم مشهود در خصوص اینگونه بانوان ؛آیا ادارات و مامورین بانکها و شهرداری ها حق مداخله در این موضوع را دارند ؟
۳)با توجه به ماده دوم آیین دادرسی کیفری مبنی بر اینکه دادرسی کیفری باید مستند به قانون باشد ؛مستند قانونی چنین دستوری از ناحیه معاون دادستان چیست و آیا حتی شخص دادستان و بازپرس حق دارد بجز انجام تحقیقات مقدماتی جرایم چنین دستوری که اثر آن محروم کردن عده ای از بانوان از حقوق اولیه خود است را حتی در حین تحقیقات بدهند ؟
منتظر پاسخ هستیم .

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. فعلا ماراتن مضحکی درست شده هرشخصی که بکاری منتصب شده خود را مطلق العنان دانسته وخارج از وظائف وتکالیف معین شده اش سخنی ویا دستوری میدهدبراستی دهدگاه انتظامی قضات ویا وزارت کشور چه زمانی قصدورود به این وضعیت نابهنجار را دارند؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا