خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اخذ ویزا تحصیلی روسیه با موسسه آوام

رپورتاژ آگهی

روسیه کشوری پیشرفته و توسعه یافته است که شرایط مناسبی را برای دانشجویان خود و دانشجویان بین المللی فراهم کرده است. این کشور دارای نظام آموزشی با کیفیتی است که توانسته نظر بسیاری از دانشجویان بین المللی را جلب نماید. وجود دانشگاه های برتر با رتبه جهانی مناسب در این کشور، موجب شده است که برخی از دانشجویان برای اتمام تحصیلات شان به روسیه سفر کنند. معمولا پروسه تحصیل در کشور روسیه با توجه به مقطع تحصیلی محاسبه می شود. دانشجویان برای تحصیل در مقطع کارشناسی باید نزدیک به 3 الی 4 سال در این کشور مشغول به تحصیل باشند.

تحصیل در روسیه

سایر مقاطع کارشناسی ارشد، نزدیک به 2 الی 3 سال و دکتری نزدیک به 4 سال به طول می انجامد. البته در پایان فارغ التحصیلی، دانشجویان باید به کشور شان بازگردند. از آنجایی که روسیه کشور پیشرفته ای است، دانشگاه های علوم پزشکی آن دارای تجهیزات مناسبی برای انجام انواع آزمایشات و… می باشند. همین امر نیز موجب شده است که برخی از دانشجویان واجد شرایط برای تحصیل پزشکی در روسیه به این کشور بروند. البته ادامه تحصیلات در کشور های دیگر به همین راحتی ها نیز امکان پذیر نیست؛ چرا که شرایط گوناگونی برای دانشجویان وجود دارد و تمامی آنها نمی توانند پذیرش دانشگاه های روسیه را اخذ نمایند.

در رابطه با تحصیل در روسیه و اخذ ویزا تحصیلی این کشور ما مطالبی را برای دانشجویان جمع آوری کرده ایم که می تواند کمک شایانی را در رابطه با تحصیل در کشور روسیه به آنها نماید. تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا پاسخ تمامی سوالات تان را دریافت نمایید.

مقاطع تحصیلی مختلف در روسیه

دانشگاه های روسیه مقاطع تحصیلی گوناگونی را برای دانشجویان بین المللی ارائه کرده اند. دانشجویان می توانند در تمامی مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در روسیه تحصیل نمایند. قطعا برای تحصیل در این کشور سوال مهمی ذهن تان را درگیر می کند که آیا باید زبان روسی را برای تحصیل در روسیه بیاموزیم؟

از آنجایی که سیستم آموزشی روسیه بسیار قوی و با کیفیت می باشد، آنها برای راحتی دانشجویان بین المللی شرایطی را فراهم کرده اند تا بتوانند به زبان انگلیسی تحصیل نمایند. توجه داشته باشید که شما تنها می توانید در دانشگاه های خصوصی این کشور به زبان انگلیسی تحصیل کنید. معمولا دانشگاه های خصوصی دارای شهریه های نسبتا بالایی هستند که تمامی دانشجویان از پس پرداخت شهریه های آن بر نمی آیند.

البته راهی که در مقابل دانشجویان بین المللی که به زبان فرانسوی مسلط هستند، وجود دارد، تحصیل رایگان در فرانسه است. از آنجایی که مهاجرت فرانسه 2022 شرایط را برای دانشجویان آسان تر کرده است، شما می توانید بدون دغدغه و به صورت رایگان در دانشگاه های این کشور تحصیل نمایند. در صورتی که تنها به زبان انگلیسی مسلط باشید و دارای آیلتس 7 به بالا باشید، می توانید در دانشگاه های خصوصی این کشور تحصیل کنید.

ارائه مدرک آیلتس یا مدرک زبان روسی برای اخذ پذیرش دانشگاه های روسیه، شرطی الزامی می باشد. به همین خاطر شما باید در ابتدای راه دارای آیلتس یا مدرک زبان روسی باشید.

تحصیل در مقطع کارشناسی در روسیه

تحصیل در این مقطع برای تمامی دانشجویان بین المللی امکان پذیر می باشد. شما در ابتدای راه باید نامه پذیرش تحصیلی خود را از دانشگاه های این کشور دریافت کنید. برای اخذ نامه پذیرش تنها کافی است، رزومه تحصیلی تان را به همراه سابقه کاری که دارا هستید، به دانشگاه های روسیه ارسال کنید. در صورت تایید رزومه شما، نامه پذیرش از سوی دانشگاه برای تان ارسال می گردد. توجه داشته باشید که تحصیل در مقطع کارشناسی نزدیک به 3 الی 4 سال به طول می انجامد و بورسیه های ارائه شده در این مقطع بسیار محدود و با ظرفیتی بسیار پایین ارائه می گردند؛ چرا که هزینه تحصیل در این مقطع بسیار پایین است.

کارشناسی ارشد در روسیه

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در روسیه

دیگر مقاطعی که دانشجویان می توانند تحصیلات تکمیلی خود را در آن بگذرانند، مقطع کارشناسی ارشد است. این مقطع نزدیک به 2 سال به طول می انجامد. همچنین اجازه کار حین تحصیل نیز به دانشجویان ارائه می گردد تا بتوانند از پس هزینه های زندگی و تحصیل شان بر بیایند. توجه داشته باشید که برای تحصیل در این مقطع نیز باید دارای مدرک زبان در حد آیلتس 7 به بالا یا مدرک زبان روسی باشید.

معمولا دانشجویان برای مهاجرت به روسیه و تحصیل در این مقطع با ارسال رزومه تحصیلی شان نامه پذیرش خود را از دانشگاه های این کشور دریافت می نمایند. از آنجایی که اکثر دانشجویان به دنبال دریافت بورسیه های تحصیلی برای تحصیل رایگان و نیمه رایگان هستند، این مقطع دارای بورسیه های تحصیلی بسیار گوناگونی است. البته تنها دانشجویانی می توانند این بورسیه های تحصیلی را دریافت کنند که واجد شرایط دریافت بورسیه باشند. معمولا شرایط دریافت بورسیه های تحصیلی داشتن نمرات بالا و رزومه تحصیلی قوی است.

تحصیل در مقطع دکتری در روسیه

از دیگر مقاطعی که دانشجویان اجازه تحصیل در آن را دارند، مقطع دکتری می باشد. پذیرش در این مقطع نسبت به سایر مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، کمی سخت تر می باشد؛ چرا که دانشگاه ها به دنبال دانشجویانی محقق هستند. یکی از الزامات پذیرش در مقطع دکتری، تایید رزومه تحصیلی شما توسط استاد راهنما یا سوپروایزر است. معمولا رزومه های قوی که دارای مقالات بین المللی، ثبت اختراع، تحقیقات و پژوهش های مختلفی هستند، از سوی سوپروایزر پذیرش می شوند.

تحصیل در مقطع دکتری نزدیک به 4 سال به طول می انجامد. در طول تحصیل دانشجویان اجازه کار پاره وقت را دارا هستند تا از پس هزینه های زندگی و تحصیل شان بر بیایند. البته یکی از نکات مثبت در این مقطع، ارائه بورسیه های تحصیلی مختلف و متفاوت است که دانشجویان می توانند آن را دریافت کنند. برخی از این بورسیه های تمامی هزینه های دانشجویان را تامین می نماید. برخی دیگر نیز تنها هزینه های تحصیل دانشجو را تامین می کند. به همین خاطر شما عزیزان باید با توجه به رزومه تحصیلی که دارا هستید، بورسیه مناسبی را انتخاب نمایید.

دانشجویان پس از اتمام تحصیلات شان در روسیه، می توانند هم به کشور خود بازگردند و یا هم می توانند در کشور روسیه کار مناسبی را پیدا کرده و مشغول به کار شوند. از آنجایی که نرخ بیکاری در روسیه رو به پایین است، دانشجویان می توانند فرصت شغلی مناسبی را پیدا کنند.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا