خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چند توصیه برای تازه‌واردهای بورس

محسن کریمی، کارشناس اقتصادی  و فعال بازار سرمایه گفت: از علاقه مندان به بورس درخواست می‌شود در صورتی که اطلاعات پایه و اولیه برای فعالیت در این بازار را ندارند سرمایه خود را در موسسات مورد تایید سازمان بورس بگذراند و یا از صندوق‌های مورد تایید سازمان بورس اوراق بهادار استفاده کنند.

کریمی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: با افزایش حمایت دولت از بازار بورس شاهد حضور مردم در صف‌های طولانی برای دریافت کد معاملاتی این بازار هستیم.

وی ادامه داد: متاسفانه بسیاری از تازه واردین شناختی از این بازار ندارند و با تکیه بر شنیده‌ها و به امید اینکه ظرف مدت کوتاهی سرمایه آنها چند برابر شود، پول‌های خود را به این بازار سرازیر کرده‌اند.

وی توضیح داد: وقتی از تازه واردین بورس سوال می‌شود که با چه دانش و اطلاعاتی وارد این بازار شده و به دنبال خرید سهام هستند اغلب پاسخ می دهند «دوستی دارند که سال‌ها است در بازار بورس فعالیت دارد و از او می‌پرسند چه بخرند، چه سهامی را در چه زمانی بفروشند و …»

این کارشناس اقتصادی اضافه کرد: بورس یک بازار تخصصی است و فعالان آن باید تا حدودی با  تحلیل تکنیکال وضعیت شرکت‌ها، دانش پایه این بازار، مفاهیم مهم مورد استفاده در بورس و … آشنا باشند تا بتوانند  به جای رفتار هیجانی در خرید و فروش‌ها اصولی رفتار کنند.

وی با اشاره به اینکه سرعت رشد شاخص بورس تا حدودی نگران کننده است، گفت: هر چند رونق و رکود از ویژگی‌های اصلی بورس است ولی با توجه به اینکه حجم سرمایه وارده به این بازار طی ماه‌های گذشته به شدت افزایش یافته  به نظر می‌رسد دوره ریزش و اصلاح آن طولانی‌تر از قبل باشد.

کریمی تاکید کرد: از علاقه مندان به بورس درخواست می‌شود در صورتی که اطلاعات پایه و اولیه برای فعالیت در این بازار را ندارند سرمایه خود را در موسسات مورد تایید سازمان بورس بگذراند و یا از صندوق‌های مورد تایید سازمان بورس اوراق بهادار استفاده کنند.

وی با بیان اینکه لااقل تا هشت ماه آینده روند صعودی رشد شاخص بورس به همین منوال ادامه دارد، گفت: هر چند برای چند ماه آتی وضعیت مناسبی برای بورس ایران پیش بینی می‌شود ولی از مردم درخواست می شود برای ورود به این بازار از سرمایه‌های اضافی خود استفاده کنند و به هیچ وجه ماشین، خانه و یا طلای خود را نفروشند چون طی چند ماه آینده این داریی‌ها هم رشد بی ریسک خود را خواهند داشت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا