خرید تور تابستان ایران بوم گردی

معصومیت در صورت همسر موسس جمعیت امام علی موج می‌زد | صادق زیباکلام

صادق زیباکلام طی یادداشتی نوشت: شارمین میمندی‌نژاد، مسئول «جمعیت امام علی» باتفاق همسرش زهرا رحیمی، دختر خردسالشان و یکی از مسئولین جمعیت بنام آقای سید نواب رضوی بدیدارم آمدند. یک لیوان که نقاشی یکی از کودکان تحت تکفل‌شان را بر روی آن چاپ کرده بودند و یک کیک بزرگ برایم آوردند. در تمام دو ساعتی که نشسته بودند، دخترشان از پدرش جدا نمی‌شد. از چهرۀ شارمین خستگی و ناامیدی میریخت. اما همسرش که عملاً نفر دوم جمعیت ظرف ۲۲ سال گذشته بوده، برعکس، استوارتر بود. در عین حال در عمق صورتش بی‌گناهی، پاکی، صداقت، معصومیت و مظلومیت موج میزد. نمیدونم چجوری او را به انفرادی اوین برده بودند و حالا هم باتفاق همسرش منتظر دادگاه بودند. نخستین بارخانم رحیمی را دوسال پیش دیده بودم. باتفاق ایشان و یکی از وکلای جمعیت، برده بودمشان نزد دکتر احمد توکلی. شارمین آنموقع در انفرادی بود و دخترشان بشدت بواسطۀ ندیدن پدر، افسرده شده بود. خود خانم رحیمی هم تازه از اوین با وثیقه بیرون آمده بود. اصلاً امید نداشتم ملاقات نتیجه‌ای داشته باشد. اما دکتر توکلی موضوع را با آقای رئیسی در قوۀ قضاییه مطرح می‌کنند و ایشان هم دستور می‌دهند که شارمین با وثیقه آزاد شود. ظرف دوسال گذشته، تنها اتفاقی که افتاده، صدور رأی دادگاه تجدیدنظر مبنی بر انحلال جمعیت بوده. در تمام این داستان‌های کیفرخواست، محاکمه، بازداشت، بازجویی، انفرادی و غیره، یک سطر هم جرم یا خلاف مشخصی که جمعیت ظرف ۲۲سال گذشته مرتکب شده باشد، وجود ندارد. هرچه هست، حرف‌های کلی و مبهم. از جمله اینکه «جمعیت از اهداف مندرج در اساسنامه‌اش منحرف شده»؛ […] و موارد کلی دیگر. آمده بودند با من مشورت کنند و اینکه ممکن است دکتر توکلی اینبار هم کمک نماید؟

گفتم ایشان بواسطۀ بیماری، خیلی دیگر فعالیتی ندارند. معذالک باهاشون در میان می‌گذارم. پرسیدند آیا جمعیت را حسب رأی دادگاه منحل نماییم؟ پرسیدم جمعیت را منحل کنید، تکلیف ۶۰۰۰کودک بی‌سرپرست چه میشود؟ آیا [مسئولی] سرپرستی آن‌ها را برعهده می‌گیرد؟ گفتند خدا عالم است، اما اگر هم خودمان جمعیت را منحل نکنیم، خودشان منحل می‌کنند […]

چه می‌توانستم بگویم و اساساً چه‌چیزی برای گفتن بود؟ گفتم جمعیت را منحل نکنید، بگذارید خودشان آنرا منحل نمایند. در آنصورت دیگر تکلیفی هم در ارتباط با بچه‌ها ندارید. می‌ماند زندان، که نمی‌دانم بعنوان کسی که نهایت سعی خودش را کرده بزندان نیفتاد، چه می‌توانم بگویم؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا