خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پاسخ حسین موسویان به ادعاهای 12 عضو کنگره آمریکا

کنگره آمریکا رابطه حسین موسویان با ایران را بررسی می‌کند.

به گزارش انصاف نیوز و به نقل از «فاکس نیوز»، کمیته با نفوذ “آموزش و نیروی کار” مجلس نمایندگان آمریکا تحقیقات درمورد نقش سیدحسین موسویان در دانشگاه پرینستون را آغاز کرده است. این گمان وجود دارد که او منافع ایران را به پیش می‌برد.

سه روز قبل 12 عضو کنگره آمریکا طی نامه‌ای به آقای کریستوفر آیسگروبر رئیس دانشگاه پرینستون سئوالات زیادی با جزئیات درمورد نفوذ جمهوری اسلامی ایران ازطریق حضور سیدحسین موسویان در دانشگاه برتر آمریکا را مطرح و از او توضیح خواسته‌اند.

سه تن از نماینده گان جمهور خواه کنگره، مکلین، میش و بانکز که این نامه را منتشر کردند، گفتند آموزش عالی آمریکا درحد گسترده ای در اختیار «تندروهای چپگرا و دشمنان آمریکا» قرار گرفته و جایگاه یک مقام سابق ایران در دانشگاه پرینستون به تنهایی اثبات کننده این حقیقت است.

مکاین نماینده کنگره گفت: بگذارید صریح باشم. ایران دوست ما نیست. آنها دشمن بزرگ هستند. ما اجازه نخواهیم داد که یک ایرانی رادیکال، مغز جوانان آمریکایی را با مهارت اداره کند. زمان زیادی از این موضوع گذشته که ما کاری نکرده‌ایم.

هشدار درمورد نقش موسویان توسط گروه «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» مدیریت شده است. تلاشهای این گروه از زمانی که موسویان درمراسم تشییع [سردار] قاسم سلیمانی در ایران شرکت کرد، آغاز شد چون آمریکا و اروپا او را در لیست تروریستی خود قرارداده‌اند.

موسویان درمصاحبه با تلویزیون ایران گفت: «همسربرایان هوک از وحشت اینکه شوهرش توسط ایران ترور شود، شبها خواب ندارد». برایان هوک مقام رسمی آمریکا بود که در قتل قاسم سلیمانی دست داشت.

موسویان درپاسخ به فاکس نیور گفت «تلویزیون ایران هیچگاه متن کامل مصاحبه من را پخش نکرد. تنها 7 تا 10 ثانیه از اظهارات من را بطور بریده منتشرکرد. من همیشه با قتل و یا تهدید به قتل اعم از اینکه اتباع ایرانی باشند یا آمریکایی، مخالف بوده‌ام».

موسویان گفت: «وقتی ترامپ سردار سلیمانی را به قتل رساند، من درایران بودم برای دیدم مادرم که بیمار بود. به‌عنوان یک محقق در مراسم تشییع جنازه او شرکت کردم. هفت میلیون نفر در تهران و 20 میلیون نفر درمجموع شهرهای ایران درمراسم تشییع سردار سلیمانی شرکت کردند که این حاکی از محبوبیت سردار نزد ایرانیان بود».

فاکس نیوز از موسویان پرسید که «آیا با دولت آمریکا موافق است که سپاه قدس یک سازمان تروریستی است؟»، موسویان در پاسخ گفت: نیروی سنتکام آمریکا و نیروی قدس ایران یکدیگر را به‌عنوان سازمان تروریستی تعیین کرده اند. من معتقدم بجای این سرزنشهای بی پایان، بهتر است دو طرف با هم بنشینند و گفتگو کنند و اختلافاتشان را از راه‌های مسالمت آمیز حل کنند.

ویرجینا فاکس رئیس کمیته «آموزش و نیروی کار» کنگره آمریکا گفت: “افرادی درسطوح بالای سیستم آموزشی آمریکا نفوذ کرده اند. حضور 15 ساله موسویان دردانشگاه پرینستون نشانه بارز آن است. این افراد تهدید جدی امنیت ملی آمریکا هستند که سیستم آموزشی آمریکا را لکه‌دار کرده اند.

به نوشته‌ی فاکس نیوز، تعجب همگان زمانی برانگیخته شد که فرماندهی استراتژیک ارتش آمریکا از موسویان برای سخنرانی درنشست سالانه دعوت کرد. این حضور موجب نگرانی کمیته نیروهای مسلح و کمیته آموزش و نیروی کار کنگره آمریکا شد و لذا طی نامه ای به رئیس فرماندهی اشتراتژیک آمریکا از او توضیح خواستند. سخنگوی فرماندهی استراتژیک آمریکا گفت که ژنرال کاتن پاسخ نامه را داده است.

موسویان به فاکس نیوز گفت” سخنرانی من درفرماندهی استراتژیک آمریکا درمورد ضرورت اجتناب آمریکا از راه اندازی جنگ ها درخاورمیانه و تاکید بر ضرورت تمرکز آمریکا بر صلح و همکاری درخاورمیانه بود.

دردورانی که موسویان سفیر ایران در آلمان بود، دادگاه میکونوس سفارت ایران را مرکز هدایت عملیات دانست و دولت آلمان هم موسویان را اخراج کرد.

موسویان گفت: این یک دروغ بزرگ است. متن حکم دادگاه برلین و توضیحات ضمیمه آن 398 صفحه است که هیچ اتهام مستقیم یا غیرمستقیمی علیه من درآن وجود ندارد. مقامات آلمان هیچگاه من را از آلمان اخراج نکردند. از آن زمان تا کنون من مستمرا به آلمان سفر کرده ام.

موسویان گفت: کار من در دانشگاه پرینستون صرفا آکادمیک است و هیچ ارتباطی با این دولت یا آن دولت ندارد. من در سال 2007 توسط دولت ایران دستگیر و زندانی و نهایتا ازکار دیپلماتیک محروم شدم. از آن زمان به بعد یعنی 13 سال قبل من بازنشسته شدم و دراین مدت با هیچ دولتی شامل دولت ایران، سروکاری نداشته ام.

اعضاء کنگره درنامه خود نوشته اند: «موسویان به عنوان نماینده غیررسمی دولت ایران به راحتی به آمریکا سفر میکند و درمورد روابط ایران و آمریکا بحث میکند. لذا ما شک داریم که او با دولت ایران ارتباط نداشته باشد.

اقای ظریف در زمانیکه وزیر خارجه بود درمصاحبه ای گفت که هیچ اعتقادی به اتهام جاسوسی علیه موسویان ندارد و موسویان را به کشورش وفادار میداند.

اقای بانکز نماینده کنگره آمریکا گفت: موسویان سالها مبلغ ایران بود و ضد اسرائیل است. دانشگاه پرینستون باید فورا ارتباط و حقوق وی و افراد دیگری مثل رابرت مالی را قطع کند چون رابرت مالی هم متهم به دادن اطلاعات محرمانه به ایران است.

موسویان درمورد این اظهارات اقای بانکز گفت: آقای بانکز دراظهارات قبلی خود گفت که موسویان به دولت ایران کمک کرد تا ایران به بمب هسته ای دست یافت. درحالیکه همه میدانند که ایران اساسا بمب هسته ای ندارد. لذا ادعاهای جدید اقای بانکز هم مثل ادعاهای قبلی اش بی اساس است.

مدیر اطلاعات ملی آمریکا گفت که ایران فعالیتهای کلیدی درمورد ساخت بمب هسته ای ندارد. سازمانهای اطلاعاتی اروپا هم همین ارزیابی را دارند.

دانشگاه پینستون پاسخ ایمیلها و تماسهای فاکس نیوز درمورد این ماجرا را نداد.

کنگره آمریکا درنامه خود قید کرده که تحقیقات جدید درمورد ارتباط موسویان با دولت ایران را از تاریخ 11 اکتبر امسال یعنی چهار روز بعد از عملیات اخیر حماس علیه اسرائیل آغاز کرده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. آقای موسویان شما که مملکتت را دوست داری، چرا در کشور به اصطلاح شیطان بزرگ مانده ای و برای ماندن پافشاری می کنی؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا