خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دیدگاه متفاوت یک اصولگرا درباره‌ی میانه‌رو بودن خاتمی

محمدعلی پورمختار، فعال سیاسی اصولگرا و نماینده‌ی سابق مجلس شورای اسلامی می‌گوید که «آقای خاتمی را نمی‌توان در زمره طیف تندروهای اصلاح‌طلب قرار داد»

آقای پورمختار در گفت‌وگویی با اشاره به بیانیه‌ی اخیر مجمع ایثارگران به نامه نیوز گفت: «اصلاح‌طلبان طیف‌های مختلفی دارند و دست‌کم آنها را می‌توان در پنج طیف تقسیم‌بندی کرد. به هر حال این بیانیه مجمع ایثارگران یا اظهارنظرهای نیروهای رادیکال اصلاح‌طلب بیانگر نوع نگاه آنها به نظام و حاکمیت است. اصلاح‌طلبان رادیکال عملا از سال۸۸ در هیچ انتخاباتی به صورت فعال مشارکت نکردند و همواره به اشکال مختلف مردم را به سمت تحریم تشویق کرده‌اند و حالا هم آشکارا در ماقبل نظام قرار گرفته‌اند»‌.

او ادامه داد: «رادیکال‌ها نمی‌توانند بگویند از جانب مردم سخن می‌گوییم زیرا آنها یک طیف کوچک در میان خود اصلاح‌طلبان هستند و حتی عموم اصلاح‌طلبان مواضع آنها را قبول ندارند. این طیف تصور می‌کند هرچه تندتر‌موضع‌گیری‌ کند، مسیرش برای ورود دوباره به سیاست بازتر می‌شود، در صورتی که چنین نیست. اینکه حزب ایثارگران نظام را متهم به سرکوب و دیکتاوری می‌کند و همزمان چنین بیانیه‌ای را صادر می‌کند، عملا اقدام اخیرش یعنی انتشار این بیانیه محتوای بیانیه را نقض می‌کند زیرا چه طور سرکوبی است که در آن می‌شود بیانیه‌ای صادر کرد و انواع اتهامات را متوجه کلیت نظام کرد؟»

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «اصلاح‌طلبان رادیکال در میان مردم جایگاهی ندارند و صرفا برای اثبات وجودی خود بیانیه می‌دهند یا حرفی می‌زنند. به هر حال آنها روش دیگر اصلاح‌طلبان مبنی بر مشارکت سیاسی برای اصلاح، تلاش برای قانونگذاری، تعامل انتقادی با دولت و… را در پیش نگرفته‌اند و گویا به این روش‌های اصلاحی چارچوب‌مدارانه باور ندارند».

پورمختار در پایان در پاسخ به این پرسش که سید محمد خاتمی در میان اصلاح‌طلبان در کدام طیف می‌گنجد، گفت: «آقای خاتمی گرچه مواضعی می‌گیرد که مورد قبول نیست اما به هر حال او هنوز هم صراحتا می‌گوید نظام را قبول دارم. با آنکه به او انتقادهای بسیاری وارد است اما نمی‌توان او را در زمره طیف تندروها قرار داد».

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا