خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ابطحی انتشارات خاطراتش را متوقف کرد: «نمی‌توانم منتشر کنم»

سیدمحمدعلی ابطحی، رئیس دفتر سیدمحمد خاتمی در دوران ریاست جمهوری، که یادداشت‌هایی از خاطراتش را در چند وقت اخیر به تدریج منتشر می‌کرد، در یادداشتی با عنوان «پایان تاریخ نگاری و خاطراتم»، می‌گوید بعضی از آنها قابل انتشار نبود.

او امروز در یادداشتی نوشت:

۱- چون خاطراتم را در سالهای دور و در دوران ریاست دفتری ریاست جمهوری آقای خاتمی در همان روزها نوشته ام، به هیچوجه قصد تغییر در آن ندارم. تنها نسخه ای است که روزمره ی آن روزها، در همان روزها نوشته شده است.

۲- من به صورت روزانه نوشته ام و بر اساس تاریخ در اینجا منتشر می کردم. ۲۰ قسمت نوشتم.

۳- در ادامه ماجرای مرحوم آیه الله منتظری، به ترتیب تاریخ به جلسه ای رسیده ام که آقای امام جمارانی از طرف رییس جمهور به دیدار مراجع رفته است وهرکدام نظرشان را گفته اند. من هم برای تاریخ یادداشت کرده ام. همچنان در همان روز با یکی از شخصیت‌های مهم زنده مذاکرات مهمی داشتم که به ملاحظه اخلاقی و قانونی افراد این دو بخش را نمی‌توانم منتشر کنم.

۴- با توجه به اینکه در آذر ۷۶ هنوز اختلاف نظرها شروع نشده و دوران ماه عسل آقای خاتمی و حاکمیت است، هر چه جلو تر برود نقطه چین‌ها و صفحات سفید باید بیشتر شود، شاید دیگر به صورت تاریخی منتشر نکنم.

۵- تاریخ باید مشمول مرور زمان از نظر شخصیت های تاریخساز باشد. گمان می‌کردم بیست سال کافی است. ولی ظاهرا نیست.

۶- من می‌خواستم در تاریخ بماند که خاطراتم را از دوران اصلاحات در همان روزها نوشته‌ام که قطعا روایت دست اول تاریخ دوران اصلاحات است. و نمی‌خواهم برای تاریخ، اصالت خاطراتم خدشه دار شود.

۷- حتما گاهی بدون تقید به سیر زمانی خاطراتی را از آن دورانها- که بشود منتشر کرد- خواهم نوشت.
ارادتمند

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. سلام- قلم آنچنان قدرت و وزنی دارد که تاریخ بشریت را بر شانه های خود نشانده است. دستان بلورین شما تحمل چنین وزنی را در خود ندارد. قلم بر گرفتن، هم قدرت میخواهد هم وجود- در قلمدان باشد آسیب کمتری می بیند و به لطافت انگشتان شما هم خدشه ای وارد نمیشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا