خرید تور تابستان ایران بوم گردی

امام جمعه شیراز: اگر می‌خواهیم مسئله عفاف و حجاب حل کنیم باید این جوانان در مرحله اول دارای شغل شوند

نماینده ولی‌فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: اگر می‌خواهیم مسئله جوانان را در بحث عفاف و حجاب حل کنیم باید این جوانان در مرحله اول دارای شغل شوند.

به گزارش مهر، آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز بیان کرد: با گرانی که پیش آمده یک عده‌ای از خانواده‌ها امکان تهیه گوشت به اندازه‌ای که باید را ندارند، هر شخصی توانی دارد و می‌تواند قربانی کند به ویژه حاجیانی که در حج واجب بوده و در عید قربان خوب است قربانی و سعی کنند که به کسانی که نیازمند است کمک کنند.

وی ادامه داد: امسال سال تولید و اشتغال دانش بنیان است طی هفته گذشته ۳ شرکت و مرکز دانش بنیان را در شیراز بازدید کرده و موارد لازم را به استاندار فارس ابراز کردیم این در حالی است که حرف این مراکز این بود که اگر حمایت شوند هزار نفر اشتغال زایی ایجاد می‌کنند.ظرفیت های فارس در حوزه تولید پای کار بیاید

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه باید تمامی ظرفیت‌ها در استان فعال شوند متذکر شد: شهرک صنعتی شیراز ظرفیت‌های زیادی دارد یک مرکز تولید خودرو می‌گوید اگر خط تولید فعال کند جوانان زیادی سر کار می‌روند.

وی ادامه داد: قطعات یدکی آن در شهرک صنعتی شیراز قابل تولید است و اگر تا پایان سال تمامی ظرفیت‌ها فعال شود اتفاقات ویژه ای در استان فارس روی خواهد داد اگر ۲ جوان شیرازی و استان فارسی در حیطه تخصصشان به خدمت مشغول شد می‌توان ابراز امیدواری کرد و برای آینده خوش بین بود.

امام جمعه شیراز عنوان کرد: دیگر مسئولان نیز خصوصاً صنعت و معدن که مسئولیت مستقیم دارند خیلی جدی‌تر پای کار آیند و ظرفیت‌های استان را فعال کنند این در حالی است که وزیر نفت از توانمندی مجموعه پتروشیمی فارس که جزو صنایع مادر کشور آگاهی داشته و می‌توان گفت اگر یک خط تولید در فارس فعال شود چندین جوان مشغول می‌شود.

او یادآور شد: اگر می‌خواهیم مسئله جوانان را حل و بحث عفاف و حجاب را تاکید کنیم باید این افراد دارای شغل باشند و بتوانند ازدواج کنند، حرف معقول این است اول شغل ایجاد شود و زمینه ازدواج آسان فراهم شود تا بعد به حجاب و عفاف برسیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس در خطبه‌های اعتقادی نماز جمعه شیراز همچنین متذکر شد: ما نه مانع فعالیت سیاسی هستیم نه از رقابت بدمان می آید اما استفاده ابزاری از مسائلی مانند حجاب یک خیانت به بشریت است و این خیانت را نکنند که نمی‌توانند جواب بدهند.

وی در خصوص حجاب ادامه داد: چهارچوب صحیحی برای اقدام فرهنگی باید شکل بگیرد که مستمر باشد نه اینکه کار ستادی، یک فرهنگ سازی مستمر است که باید دائماً در جامعه ما پیش برود، مدیران و دستگاه‌های مختلف به حسب مسئولیتی که دارند انجام دهند و هیچ کس خودش را در این مسئله غیرمسئول نداند.

امام جمعه شیراز گفت: در جنگ ترکیبی که با دشمنان خدا و اسلام قرار گرفتیم گاهی تلاش برخی از افراد این است که اولویت‌ها را تغییر دهند ما می‌دانیم حجاب مهم است، اتفاقاً اولویت هم هست و فوریت هم دارد، اما اینکه برای ما موضوع بسازند و امسال که مساله اصلی، تولید دانش بنیان و اشتغالزایی است یک بارگی تبدیل کنند که همه مسئله ما گویی صحبت در رابطه با حجاب است و دیگر اولویت‌ها فراموش شود، این تغییر دادن اولویت هاست، به نظر می‌آید دستهای مرموزی در کار است ضمن اینکه دستگاه‌های فرهنگی و دیگران وظیفه دارند و تعطیل بردار نیست.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا