خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ثبت نام در دوره‌های آموزشگاه برق خودرو و مکانیکی دارالفنون (با تخفیف ویژه تابستان 1401)

رپورتاژ آگهی

دوره برق خودرو و آموزش مکانیک خودرو، دو تا از دوره‌های پرطرفدار آموزشگاه درالفنون هستند، که متقاضیان زیادی برای ثبت نام دارند. از آنجایی که هر کدام از این دوره‌ها مزایا و ویژگی‌های خاص خود را دارند؛ غالبا افرادی که تمایل به حوزه فنی خودرو دارند بین انتخاب یادگیری یکی از این مهارت‌ها دچار تردید می‌شوند.

در این مطلب قصد داریم جزئیات هر یک از این دوره‌ها را مورد بررسی قرار داده و شما را با یکی از بهترین آموزشگاه‌های برق آشنا کنیم. پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که تمایل به شرکت در این کلاس‌ها را دارید، اما همچنان در انتخاب یکی از آن‌ها مردد هستید، تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

معرفی دوره مکانیکی خودرو

یکی از زیرشاخه‌های پرطرفدار اتومکانیک، دوره آموزش مکانیک خودرو می‌باشد. لازم است بدانید که این دوره به دلیل سلسله مراتب و حجم مطالبی که دارد، به دو کلاس مجزای دوره مکانیک درجه 1 و درجه 2 دسته بندی می‌شود.

فرآیند برگزاری کلاس‌های آموزش مکانیک خودرو به این صورت است که در ابتدا کارآموزان باید برای دستیابی به یک دید کلی و آشنایی با اصول و مبانی اولیه این حوزه، در دوره مکانیک درجه 2 شرکت می‌کنند. بعد از اتمام این دوره و اخذ مدرک بین المللی مکانیک درجه دو، شرکت کنندگان می‌توانند با ثبت نام در دوره مکانیکی درجه یک، در کلاس‌ها شرکت کنند.

 برخی از مباحث مطرح شده طی این دوره‌های مکانیکی عبارت اند از:

  • رفع خرابی سوپاپ‌ها، یاتاقان‌ها، سرسیلندرها و…
  • تعمیر گیربکس‌های مدل اتوماتیک AL4
  • شناخت جزئیات ترمز ماشین و سنسورها
  • تعمیر موتور خودروهای مختلف؛ از سرفصل‌های دوره مکانیکی خودرو
  • نحوه تعمیر دیفرانسیل
  • شناخت و بررسی جلوبندی خودرو

توجه داشته باشید که در قدم اول از شروع کلاس‌ها، داوطلبان به صورت تئوری با مباحث اصولی و پایه‌ای آشنا می‌شوند. سپس نوبت به آموزش‌های عملی رسیده و شرکت کنندگان باید در محیط تعمیرگاه دست به کار شده و به پیاده سازی هر آنچه که یاد گرفته‌اند، بپردازند.

معرفی این دوره مکانیکی از زبان آموزشگاه دارالفنون

دوره‌های آموزش مکانیک خودرو در سطوح مختلفی برگذار می‌گردد و بهتر است آموزش خود را در آموزشگاهی با امکانات کافی طی کنید؛ آموزشگاهی مانند مجموعه دارالفنون که پس از طی کردن دوره مکانیکی خودروهای سواری داخلی، امکان ثبت نام در دوره تعمیر ماشین‌های خارجی را نیز برای شما فراهم کرده باشد.این دوره در آموزشگاه ما به صورت کار در محیط تعمیرگاهی (محیط واقعی کار) با بهترین امکانات و استفاده از خودروی زنده و استفاده از موتور خودروهای روز همچون TU5 ، EF7 ، L90 ، پراید ، تیبا ،پژو 206 ، پژو 405، پژو پارس، سمند و گیر بکس‌های اتوماتیک و با آموزش برترین اساتید آموزش Auto Mechanic فنی و حرفه ای برگذار می‌شود.البته همانطور که گفته شد، پس از پایان کلاس‌های مکانیک خودرو سواری درجه 2 می‌توانید در کلاس‌های درجه یک نیز شرکت کرده و تعمیر خودروهای پیشرفته‌تر را نیز بیاموزید.

این بخش به نقل از توضیحات آموزش مکانیکی خودرو آموزشگاه دارالفنون نوشته شده است.

معرفی دوره باطری سازی خودرو

طی دوره آموزش برق خودرو، اساتید باتجربه به کارآموزان قطعات مختلف برق خودرو  و مدارات آن را معرفی کرده و  آن‌ها را به شکل تئوری با مبانی اصولی مربوط به برق ماشین آشنا می‌کنند. در گام بعدی برای جا افتادن هر چه بیشتر مطالب گفته شده، لازم است کارآموزان این مباحث را  روی تابلوهای آموزشی عملی کنند.

در مرحله آخر دوره آموزش باطری سازی خودرو، شرکت کنندگان جهت تکمیل پروسه آموزش خود از فضای کلاس و حالت تئوری خارج می‌شوند. در این مرحله برای اینکه کارآموزان بتوانند بعد از اتمام دوره با محیط کار راحت‌تر ارتباط برقرار کنند، وارد تعمیرگاه تخصصی‌ای می‌شوند که آموزشگاه برای آن‌ها فراهم کرده است.

  پیاده سازی آموخته‌ها در چنین محیطی، علاوه بر رفع اشکالات شرکت کنندگان توسط اساتید،  سبب افزایش اعتماد به نفس آن‌ها برای ورود به بازار کار نیز می‌شود. در ادامه به بیان چند مورد از مباحثی پرداخته‌ایم که در دوره برق خودرو درجه 2 و درجه 1 مطرح می‌شوند:

  • شناخت سیستم توزیع و تامین برق ماشین
  • معرفی اصول و دستورالعمل‌های ابتدایی برق خودرو
  • تعمیرات برف پاک کن و سیستم صوتی
  • نصب و تعمیر سیستم صوتی؛ از سرفصل‌های دوره آموزش برق خودرو
  • آشنایی با مدارات و مباحث مربوط به امنیت خودرو

به این نکته توجه داشته باشید که شما عزیزان باید در قدم اول، در کلاس آموزش باطری سازی درجه 2 شرکت کرده و پس از گذراندن این دوره، وارد کلاس آموزش برق خودرو درجه یک شوید.

معرفی این دوره باتری سازی از زبان آموزشگاه دارالفنون

کلاس های دوره آموزش برق خودرو که در بین برخی افراد با نام آموزش باطری سازی نیز شناخته می شود، یکی از دورهای رسمی فنی حرفه ای است و به شرکت کنندگان در این کلاس های آموزشی صفر تا صد برق خودرو، در پایان مدرک رسمی و معتبر با ارزش بین المللی ارائه می شود. ضمناً لازم است خاطر نشان کنیم که بازار کار این رشته با توجه به گسترش روز افزون استفاده از خودرو در کشور و به تبع آن نیاز بیشتر به تعمیرکار برق اتومبیل یا همان متخصصین تعمیر باتری و سیم کشی خودرو از رونق بالایی در کشور ایران و به خصوص شهرهایی نظیر تهران و دیگر شهرهای کشور برخوردار است.

این بخش به نقل از توضیحات آموزش برق خودرو (darr.ir) آموزشگاه باتری سازی دارالفنون نوشته شده است.

بررسی بازار کار و فرصت‌های شغلی بین شرکت کنندگان دوره آموزش برق خودرو و مکانیک خودرو

یکی از سوالاتی که ممکن است ذهن بسیاری از علاقه مندان ورود به این حرفه را به خود مشغول کند، شرایط بازار کار و میزان درآمد در هر یک از این شاخه‌های اتومکانیک است. برای پاسخ به این سوال لازم است بدانید که در دنیای امروز، تولید انبوه خودرو روزانه در حال افزایش است و به همین میزان هم به تعداد خریداران خودرو اضافه می‌شود.

از آنجایی که تمامی ماشین‌ها بعد از مدت زمان خاصی نیاز به سرویس و رسیدگی دارند، می‌توان گفت که بازار کار این حوزه نه تنها اشباع نشده بلکه به طور روزافزون نیاز بیشتری به وجود آن حس می‌شود.

آشنایی با فرصت‌های شغلی درآمدزا بعد از گذراندن دوره آموزش برق خودرو

شما عزیزان می‌توانید در صورت شرکت در دوره آموزش باطری سازی خودرو، در موقعیت‌های شغلی زیر مشغول به کار شوید:

  • خرید و فروش باطری انواع خودروهای داخلی و خارجی
  • نصب سیستم صوتی، شیشه بالابر و قفل خودرو و تعمیرات آن‌ها
  • در شرکت‌ها و نمایندگی‎های مجاز خودروسازان داخلی و خارجی
  • دریافت جواز کسب بواسطه اخذ مدرک فنی و حرفه ای آموزش برق خودرو

توجه داشته باشید که موارد گفته شده تنها تعداد محدودی از موقعیت‌های شغلی‌ای هستند که بعد از شرکت در دوره آموزش باطری سازی خودرو می‌توانید در آن‌ها فعالیت کنید.

معرفی مشاغل پردرآمدی که بعد از شرکت در دوره مکانیک خودرو می‌توانید داشته باشید!

توصیه ما به آن دسته از عزیزانی که تمایل بیشتری به مکانیک خودرو دارند و می‌خواهند در این دوره شرکت کنند و به دنبال اطلاع از مشاغل مربوط به این رشته هستند، این است که مطالعه این بخش را از دست ندهند.

برخی از مشاغل پردرآمدی که بعد از کسب مدرک بین المللی دوره آموزش مکانیک خودرو می‌توانید در آن‌ها فعالیت داشته باشید، شامل موارد زیر می‌شوند:

  • فعالیت در مراکز معاینه فنی خودرو
  • به عنوان تعمیرکار تخصصی سیستم ترمز ماشین
  • تعمیرکار گیربکس‌های اتوماتیک، معمولی و برقی
  • سرویس و تعمیر موتور انواع خودرو‌ها

از آنجایی که مشاغل مرتبط با مکانیک خودرو موارد بسیاری را شامل می‌شود، ما در این بخش تنها به ارائه تعدادی از آن‌ها پرداختیم.

شرکت در دوره‌های آموزشگاه مکانیک و برق خودرو درالفنون با پرداخت اقساطی

اگر شما هم به دنبال یک آموزشگاه تخصصی می‌گردید که از سطح و کیفیت برگزاری دوره‌های آن‌ها، مطمئن باشید، توصیه می‌کنیم از دوره‌های اتومکانیک آموزشگاه درالفنون غافل نشوید. این آموزشگاه به جهت اینکه هیچ فرد مستعد و باانگیزه‌ای به دلیل مشکلات مالی از پیشرفت بازنماند، امکان پرداخت شهریه کلاس‌های آموزش باطری سازی و آموزش برق خودرو را به صورت اقساطی را فراهم کرده است.

همچنین از دیگر خدمات این مجموعه آموزشی می‎توان به موارد پایین اشاره کرد:

  • دسترسی راحت با وسایل نقلیه عمومی
  • بهره مندی از اساتید مجرب و متخصص
  • ارائه مدرک معتبر بین المللی مکانیکی خودرو یا برق خودرو با قابلیت ترجمه جهت مهاجرت
  • برخورداری از  ابزار و تجهیزات پیشرفته
  • فراهم سازی خوابگاه برای کارآموزان دوره آموزش برق و مکانیک خودرو

شما عزیزان می‌توانید جهت دریافت مشاوره و آشنایی بیشتر با تفاوت‌های بین دوره آموزش برق خودرو و دوره مکانیک خودرو،با استفاده از روش های زیر با آموزشگاه فنی و حرفه ای دارالفنون تماس بگیرید و یا در صورت تمایل جهت اطلاع دقیق از شرایط ثبت نام در دوره مکانیکی یا دوره آموزش باطری سازی خودرو به صورت حضوری به این مجموعه مراجعه کنید:

  • با شماره تلفن: 02155965666
  • آدرس: تهران، میدان شهرری، خیابان 24 متری زکریای رازی، خیابان اداره پست، پلاک 2
  • وب سایت: https://darr.ir
  • ایمیل: info@darr.ir

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا