خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جنگ زرگری یادداشت نویس کیهان!

انصاف نیوز: «جنگ زرگری» شاید خلاصه ترین تعریف از رفتار این روزهای یاران نهان و آشکار احمدی نژاد باشد. یکی جامه ی منتقد احمدی نژاد بر تن دارد و دیگری برای خود وظیفه ی پاسخ دادن به آن یکی را! آن یکی نشست احمدی نژاد با استاندارانش و سخرانی او در مسجد مسعودیه را روایت می کند و سوال میپرسد که آیا در صورت ریاست جمهوری او، «رویکردهای انحرافی» تکرار خواهد شد و جالب که خود را پرسشگری از جانب نیروهای حزب اللهی می خواند و دیگری «انحراف» را «چوب»ی در دست آن یکی و دوستانش می خواند تا زمانی که اتاق فکر مشترک اصلاح طلبان و اصولگرایان نیازمند شدند از آن استفاده کنند.

روایت، روایت محمد ایمانی یادداشت نویس کیهان و عبدالرضا داوری حامی و مشاور احمدی نژاد است که این روزها به جد پروژه ای را آغاز کردند که از دید بسیاری از مخاطبان آنها در شبکه های اجتماعی، «نمایشی بودن» آن دیده نشده باشد. استقبال از احمدی نژاد آن طور نیست که از سوی حامیانش به تصویر کشیده می شود اما او باید باشد حتی اگر ایمانی در لا به لای آنچه سعی دارد به نام  افشاگری به مخاطب القا کند به ناگفتنی ها و یواشکی ها اشاره کند.

این روزها که سیاسیون هر یک به بیان دیدگاههای خود می پردازند و برخی حامیان دیروز احمدی نژاد با صدای رسا و بلند اعلام می کنند حاضرند به کاندیدای اصلاح طلبان رای دهند اما رای به احمدی نژاد هرگز، باید راهی برای فراموش نشدن او یافت پس چه برنامه ای بهتر از آن است که محمد ایمانی نویسنده ی روزنامه ای که از حامیان اصلی احمدی نژاد بود در مقام نقادی در وصف رییس دولتین نهم و دهم بنویسد که منتقدان واقعی او هم تندی آن را تا به امروز امتحان نکرده اند.

یادداشت نویس کیهان به خاطر بیاورد که در در آذر ماه 93 نوشت: «اگر قرار بود رقبای انتخاباتی رییس جمهور امروز مانند رقبای رییس جمهور آن روز رفتار کنند، آیا چیزی در کف ظرف امنیت و منافع ملی می‌ماند؟ شاید کسانی مایل باشند که مسوولیت آن فتنه ی بزرگ را پای احمدی‌نژاد و عملکرد و اظهاراتش بنویسند». از چه امروز بر طبل انحراف احمدی نژاد می کوبد و مشتاقانه با یکی از حامیان معمولی که هویت او تنها در حد چند یادداشت در سایتهای حامیان احمدی نژاد است به مناظره ی تلگرامی می پردازد؟ اگر واقعا هدف نگارنده یعنی محمد ایمانی سرزنش احمدی نژاد است چرا حالا نوشته «آقای احمدی نژاد در بحبوحه بیداری اسلامی فرستادگان ویژه ای در تراز بقایی و… را به دربار دیکتاتورهای یمن و اردن فرستاد اما حاضر نشد از مقاومت بشار اسد در مقابل جنگ نیابتی آمریکا و اسرائیل حمایت کند یا هیئتی به دمشق بفرستد با وجود اینکه از او خواسته شد. حال ایشان چگونه در یادواره شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) در آمل شرکت می کند؟ آیا او  3 – 4 سال پیش نمی دانست جنگ سوریه نبرد دفاع  از حرم است؟»

آیا این نویسنده ی کیهان، در همان زمان که یاد کرده است، اجازه ی نگارش نقد به رفتار احمدی نژاد در کیهان را نداشت؟

گویا ایمانی و داوری تصور می کنند که احمدی نژاد در معادلات قدرت سال 96 جایگاهی ندارد اما قرار نیست با سکوت خود بر رفتارهای 8 ساله ی احمدی نژاد مهر تایید بزنند؛ شاید تصور می کنند که انتخابات ریاست جمهوری 96 به منزله ی پایان احمدی نژادیسم است بنابراین در صدد هستند تا با این بازی  سیاسی، برای پایان این مسیر بهانه ی درخوری داشته باشند. محمد ایمانی می گوید و داوری تکذیب می کند تا شاید احمدی نژاد برائت شده از آنچه در این سالها کرد با قدرت خداحافظی کند.

مناظره یا ترفند تبلیغ

بخشی از این تعامل واقعی و مقابله ی نمایشی به آنجا باز می گردد که داوری از ایمانی دعوت می کند که به مناظره بپردازند و مشخص است که تحقق آن در برنامه نیامده است چون دو طرف برای اقناع افکار عمومی در صدد آن برخواهند آمد که حقیقت را چاشنی اظهارات خود کنند پس ایمانی در کانال خود ارتباط داوری با احمدی نژاد را به زیر سوال می برد و او را چپ و اصلاح طلب سابق خطاب کرده و می پرسد آن هنگام که او از احمدی نژاد حمایت می کرده است داوری که او را برادر اصلاح طلب خطاب کرده چگونه از خبرگزاری ایرنا به صندوق توسعه مس رفت؟ و داوری هم در پاسخ به او می نویسد «برادر محمد ایمانی فرار از مناظره از شما بعید بود دلایل واقعی باید و معنوی نه رگهای گردن به قدرت قوی».

نوع واکنش های تلگرامی این «دو برادر» به یکدیگر، واقعی بودن پیشنهاد مناظره ها را مصنوعی جلوه داده است.

احمدی نژاد و روحانیت

بخشی از این بده بستان احمدی نژادی ها به خبری باز می گردد که داوری در کانال خود منتشر کرده و آن هم دعوت امام جماعت مسجد جلوه در خیابان قزوین از محمد ایمانی برای توضیح درباره ی آنچه است که درباره ی احمدی نژاد نوشته است. آیا احمدی نژادی ها به دنبال استفاده از مراکز مذهبی برای تبلیغات یواشکی انتخابات 96 هستند؟ امام جماعت این مسجد حجت الاسلام حیات الغیبی، یک روحانی غیرسرشناس است. آیت الله غرویان عضو جامعه مدرسین قابل توجه است که گفته بود احمدی نژادی ها برای جذب روحانیون برای تبلیغ و حمایت از احمدی نژاد در حال تلاش هستند. این گمانه زمانی وقتی به واقعیت نزدیکتر می شود که داوری در کانال خود روایتی منتشر کرده که درباره ی سکوت روحانیون در برابر عملکرد روحانی است و این سوال را مطرح کرده که آیا این روحانیون می توانند در قبال این سکوت پاسخگو باشند؟ همین نوشتار و قرار دادن آن در کنار اظهارات غرویان نشان از آن دارد که احمدی نژادی ها اکنون روحانیون را به عنوان گروه هدف برای همسو کردن با خودشان انتخاب کرده اند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا