خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تنیس ویمبلدون 2022 ؛ قهرمانی هفتم جوکوویچ در بخش مردان و قهرمانی الینا ریباکینا در بخش زنان

تنیس ویمبلدون 2022 سرانجام با قهرمانی نواک جوکوویچ صربستانی در بخش مردان و الینا ریباکینا قزاقستانی در بخش زنان به پایان رسید.

به گزارش انصاف ورزشی، قدیمی‌ترین و باشکوه‌ترین رویداد ورزش تنیس در جهان ویمبلدون است مسابقاتی که قبله‌گاه بسیاری از تنیس‌بازان به حساب می‌آید و هر ساله در اواخر ماه ژوئن به مدت ۲ هفته در زمین‌های چمن «باشگاه تنیس و کروکت انگلستان» واقع در محله ویمبلدون شهر لندن برگزار می‌شود.

رقابت‌های ویمبلدون امسال دو تفاوت عمده با ادوار گذشته داشت؛ مسئولین تنیس بریتانیا چندی پیش در اقدامی جنجال‌بر‌انگیز بازیکنان کشورهای روسیه و بلاروس را در پی تهاجم روسیه به اوکراین از شرکت در ویمبلدون منع کردند و اتحادیه‌های تنیس مردان و زنان هم در پاسخ به این اقدام، امتیازات رنکینگ را از سومین گرند اسلم فصل حذف کردند تا شاهد ویمبلدونی کاملاً متفاوت در سال ۲۰۲۲ باشیم. تصمیم مسئولین ویمبلدون موجب شد تا ۱۶ بازیکن از جمع ۱۰۰ تنیس‌باز برتر مرد و زن جهان، از جمله دنیل مدودف روس نفر اول تنیس مردان در این دوره غایب باشند.

اما دیروز و امروز و با برگزاری فینال تنیس ویمبلدون 2022 در دو بخش مردان و زنان قهرمانان این رقابت‎‌ها مشخص شدند.

در بخش مردان نواک جوکوویچ صرب با برتری سه بر یک در برابر نیک کریوس بهترین سرویس زن جهان توانست هفتمین عنوان قهرمانی ویمبلدون خود را کسب کند و با رکورد پیت سمپراس بزرگ برابری کند؛ اما همچنان راجر فدرر را با 8 عنوان ویمبلدون بالاتر از خود می‌بیند.

تنیس ویمبلدون 2022 ؛ قهرمانی هفتم جوکوویچ در بخش مردان و قهرمانی الینا ریباکینا در بخش زنان
قهرمانی هفتم جوکوویچ در ویمبلدون

نوله با این قهرمانی به دومین تنیسور تاریخ از لحاظ بردن گرنداسلم شد؛ نادال 22 گرنداسلم، جوکوویچ 21 قهرمانی و فدرر 20 قهرمانی گرنداسلم را به ثبت رسانده‌اند.

اما در بخش زنان تنیس ویمبلدون 2022 الینا ریباکینا توانست با قهرمانی در این رقابت‌ها اولین گرنداسلم خود را در 23 سالگی به دست بیاورد و اولین برنده گرنداسلم قزاقستانی لقب بگیرد.

تنیس ویمبلدون 2022 ؛ قهرمانی هفتم جوکوویچ در بخش مردان و قهرمانی الینا ریباکینا در بخش زنان
قهرمانی الینا ریباکینا در بخش زنان تنیس ویمبلدون 2022

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا