خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«استاد فاطمی‌نیا با آقای پناهیان زاویه نداشت»

حبیب اعلم‌ملکی، در واکنش به خبری درباره‌ی مرحوم آیت الله فاطمی‌نیا، دانشگاه امام صادق و حجت الاسلام پناهیان [لینک]، یادداشتی را به انصاف نیوز ارسال کرده است که در پی می‌آید:

بسم الله الرحمن الرحیم

این مطلب از اساس دچار اشکال است زیرا در همان مدت که مطرح شده یعنی دهه ۹۰؛ بارها استاد فاطمی‌نیا در مجالس مختلف دانشگاه امام صادق علیه السلام حضور یافته و سخنرانی داشتند؛ خوبه که به چند مورد از اون برنامه‌ها و مجالس اشاره کنم، مراسم سالروز میلاد حضرت رسول الله و امام صادق صلواه الله علیهما – کنگره امام حسن عسکری علیه السلام – رو نمایی از ویراست جدید نهج‌البلاغه علامه جعفری ره (که در دوره بیماری شون بود).

همینطور در سالگرد در گذشت آیت الله مهدوی کنی ره و حتی چند ماه قبل از رحلت شون هم پیامی برای اجتماع مبلغین بزرگوار دانشگاه داشتند!

تماماً فیلم بیانات استاد در آرشیو دانشگاه امام صادق علیه السلام موجود است، لذا این چه حرف و بیان نادرستی است که طرح شده! اتفاقاً حضور و افاضه آیت الله فاطمی نیا ره در دانشگاه امام صادق علیه السلام در دهه ۹۰ بیشتر از دهه ۸۰ بوده.

 بله ایشان در خصوص و در برابر اصرار دعوت به هیأت دانشگاه برای مناسبت مشخصی گفته بودند که این مجالس؛ گویندگان خاص خود را دارد و مسلماً احتراماً هم بوده و نه دیگر؛ بواقع دلیل اصلی اینکه استاد فقیدمان دعوت این هیات وزین و خیلی از هیات‌ها و جلسه‌ها را نمی‌شد که بپذیرند اول اینکه خیلی اقتضای حالشون نبود و دیگر اینکه ایشان در دهه ۹۰ بیشتر تمرکز و تنظیم برنامه‌هایشان برای ارائه مباحث جلسه صحیفه سجادیه بود که در مسجد جامع ازگل برگزار می‌شد و جالبه که در همان پایگاه تبلیغی استاد (مسجد ازگل) جناب آقای پناهیان گرامی هم به مناسبت‌هایی دعوت می‌شدند و سخنرانی می‌کردند.

ضمناً آیت فاطمی نیا کرسی تدریس و منبر و تریبون در اختیار داشتند و اگر نقد و نکته‌ای در خصوص موضوعی داشتند حتماً امکان طرح آن را داشتند، چنانچه که در مواردی هم بود که تشخیص داده و اظهار می‌فرمودند.

ایشان استاد اخلاق بودند و شایسته است که مطالب و نقل و قول‌هایی که درباره استاد متخلق‌مان و فرقی نمی‌کند نسبت به سایر اشخاص طرح می‌شود هم اخلاق مدارانه باشه و هم بواقع از انصاف و ارزش برخوردار باشد.

استاد فاطمی‌نیا با جناب حجت‌الاسلام پناهیان ملاقات‌های صمیمی داشتند و اینکه زاویه‌ای میان این دو بزرگوار وجود داشته اصلاً صحیح نیست!

و واقعاً متوجه نمی‌شویم چرا چنین مطالبی و تعبیری مطرح می‌شود و حتی اظهار کننده‌اش هم معرفی نشده!

بطور محترمانه‌اش اینکه احتمالاً برداشت شخصی بوده و البته صحیح نبوده و آن در رسانه‌ای هم منتشر شده!

 و نشر اینگونه موارد می‌تواند به جایگاه و حریم محترمین ایجاد خسارات کند! و جز ضرر و تصدیع اذهان و اوقات هیچ فایده‌ای ندارد!

براستی مقارن با چهلمین روز وفات این بزرگ مرد آسمانی، مطلب و خبر در ارتباط با آقای فاطمی نیا بهتر از این نبود؟!

در پایان باید یادآوری کنم که مراسم با شکوه و معنوی وداع با پیکر این استاد اخلاق بنا به درخواست خانواده محترم استاد فاطمی نیا رضوان الله علیه، در دانشگاه امام صادق علیه السلام برگزار شد و این تصمیم هم مشخص می‌کند اصلاً چنین موضوعاتی مطرح نبوده است.

از هرچه بگذریم سخن دوست خوشتر است؛

 هدیه به روح مطهر و شریف استاد درود و صلوات


انصاف نیوز این موضوع را از فردی که خبر اولیه را داده بود پیگیری خواهد کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا