خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نظر یک اصولگرا درباره تاجزاده

صبح نو نوشت: در این گفت‌وگو با بیژن مقدم به این سوال پاسخ داده که تاجزاده اصلاح‌طلب است یا ساختار شکن و چرا اصلاح‌طلبان با وجود انتقادات شدید به مشی سیاسی او، در شرایط کنونی از او حمایت می‌کنند؟ مقدم بر این باور است که تاجزاده تعمدا کارهایی می‌کند که به بازداشتش ختم شود تا از این طریق، حمایت سایر اصلاح‌طلبان را جلب کند.

بیژن مقدم، تحلیلگر مسائل سیاسی ، با اشاره به مشی و مرام سیاسی تاجزاده اظهار کرد: باید دید که وضعیت آقای تاجزاده چیست و بین براندازی و اصلاح‌طلبی، باید کدامش را برای او انتخاب کنیم.

مقدم با بیان اینکه مسیر تاجزاده، مسیر براندازی است اضافه کرد: مسیر تاجزاده، براندازی با پوشش اصلاح‌طلبی است اما بسیاری از افراد در جریان اصلاحات چون می‌دانستند که روش تاجزاده خسارت‌های بیشتری برای آن‌ها خواهد داشت، تاجزاده را قبول ندارند و عملا میان خود و تاجزاده مرزبندی دارند.

مقدم تصریح کرد: در ظاهر اما تاجزاده می‌گوید که من داخل جریان اصلاحات هستم چون تاجزاده و دوستان او نمی‌توانند سوابق، مسوولیت‌ها و حتی تندروی‌های خود در انقلاب را انکار کنند.

بیژن مقدم :مسیر تاجزاده، براندازی با پوشش اصلاح‌طلبی است

وی با بیان اینکه روش تاجزاده مدلی از براندازی است و بابت همین موضوع جریان اصلاحات دنبال او راه نیفتاد، افزود: تاجزاده این اواخر سعی کرد میان خود و جریان سلطنت‌طلب مرزبندی کند که آن هم به نظر من، یک پوشش است. مناظره اخیر تاجزاده با طرفداران حاکمیت پهلوی، درواقع برای این بود که ننگ حمایت اصلاح‌طلبان از پهلوی پاک شود.

این تحلیلگر مسائل سیاسی تاکید کرد: اصلاح‌طلبان رادیکال مثل تاجزاده و سلطنت‌طلبان در مخالفت با نظام جمهوری اسلامی با مختصات فعلی‌اش، مشترک هستند و خیلی اختلافی در اصل براندازی ندارند. شاید میان این‌ها بر سر آلترناتیو اختلاف باشد اما بر سر موضوع جمهوری اسلامی، اختلافی با همدیگر ندارند.
مقدم با بیان اینکه اصلاح‌طلبان نمی‌خواهند جمهوری اسلامی با مختصات فعلی‌اش وجود داشته باشد، تاکید کرد: اصلاح‌طلبان رادیکال برای اینکه به اقدامات خود جلوه قانونی بدهند، در یک سری پوشش‌هایی قرار می‌گیرند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی اضافه کرد: اینکه دستگیری تاجزاده صحیح بوده یا خیر، خارج از تحلیل ماست اما اثر منفی آن، حداقل این بود که جریان اصلاح‌طلب را پشت آدمی آورد که تا دیروز از او حمایت نمی‌کردند. بااین‌حال، نوع رفتار تاجزاده تا الان مدلی از براندازی بوده است.


تحلیلگر مسائل سیاسی در پاسخ به این سوال که اصلاح‌طلبان چرا با وجود برائت قبلی، از تاجزاده حمایت کرده‌اند؟ گفت: اصلاح‌طلبان از هر فرصت و بهانه‌ای علیه جمهوری اسلامی، دستگاه قضائی و دستگاه حاکمه استفاده می‌کنند و این بازداشت هم برای آن‌ها یک فرصت است و تفاوتی ندارد.

مقدم افزود: تاجزاده پیش‌تر در سال‌۸۸ هم سابقه بازداشت و زندان داشته است و به نظر من، او خودش تعمدا کاری می‌کند که به بازداشتش ختم شود. رفتار تاجزاده نوعا به گونه‌ای است که می‌خواهد بازداشت برایش رقم بخورد تا چیزهایی که ندارد ازجمله حمایت اصلاح‌طلبان را به دست بیاورد.

مقدم تاکید کرد: تاجزاده نماد یک چهره رادیکال است اما اصلاح‌طلبان این رادیکالیسم را به دیگران نسبت می‌دهند. اگر بخواهید نماد و مختصات رادیکالیسم را ببینید، باید تاجزاده را ببینید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. از قیاسش خنده آمد خلق را
    حقیقت این است که قوه خیال و وهم و حتی تصورات ناشی از ظن و گمان ، چنانچه قرآن کریم تصریح کرده است : «هیچ بهره ای از حقیقت ندارند» . والسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا