خرید تور تابستان ایران بوم گردی

میزان آزادی مخالفان بحرینی: ۵۰ روز تحصن مقابل منزل شیخ عیسی قاسم

[توضیح: این تیتر به انتخاب انصاف نیوز است]

خبرگزاری تسنیم در مطلبی با تیتر «۵۰ روز تحصن مقابل منزل شیخ عیسی قاسم در گرمای ۴۷ درجه؛ آل خلیفه چگونه پاسخ داد؟» نوشت:

«

پنجاه روز از آغاز تحصن مردم در گرمای ۴۷ درجه سانتی گراد در اطراف خانه آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین می‌گذرد؛ اما رژیم بحرین به این تحصن با محاصره و بازداشت و ترور شخصیت واکنش نشان داده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه تلویزیونی المنار لبنان، پنجاه روز از تحصن مردم در اطراف خانه آیت‌الله شیخ عیسی قاسم در منطقه الدراز در غرب شهر منامه در گرمای هوا که به 47 درجه سانتی گراد می رسد، می گذرد.

رژیم بحرین به این تحصن با محاصره امنیتی منطقه الدراز و جداسازی آن از سایر مناطق، بازداشت، احضار و اعمال محدودیت دسترسی به شبکه اینترنت در این منطقه پاسخ داده و از طریق رسانه‌های گروهی خود به ترور شخصیت تحصن‌کنندگان دست زده است.

این تحصن خواهان توقف اقدامات علیه اکثریت مردمی در بحرین و محافظت از بزرگترین نماد شیعیان در این کشور شده است.

ناظران معتقدند که هدف از تحصن ایجاد سوپاپ اطمینانی به‌منظور جلوگیری از ورود کشور به درگیری با دستگاه حاکم است، زیرا این درگیری جنبش مردمی را از وضعیت مسالمت‌آمیز خود خارج و کنترل اوضاع را دشوار می کند.

در این پنجاه روز، 149 نفر از شخصیت‌ها و علمای دینی بحرین برای بازجویی احضار شده اند. در بین آنها شماری سیاستمدار و رهبران جامعه نظیر خلیل المرزوق دستیار سیاسی شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین، جمیل الکاظم رئیس شورای وفاق، سید مجید المشعل رئیس شورای علمایی بحرین، شیخ محمد صنقور خطیب جمعه منطقه الدراز، شیخ محمد جواد الشهابی رئیس حوزه علمیه امام باقر(ع) هستند.

شیخ علی الصددی رئیس حوزه علمیه زین العابدین(ع) و کاظم الدرازی از چهره های سرشناس و محمد حسن الشهابی بازرگان و پدر شهید علی الشیخ و پدر شهید هاشم و تعدادی از خانواده های شهدا از دیگر شخصیت های احضار شده می باشند.

مسئولان بحرینی به خاطر تحصن در منطقه الدراز 72 شخصیت محترم جامعه را بازداشت کرده اند. مجید المشعل رئیس شورای علمایی بحرین از جمله این شخصیت ها است که در جریان یورش نیروهای امنیتی به خانه اش بازداشت شد.

نیروهای امنیتی محمدجواد الشهابی رئیس حوزه علمیه امام باقر(ع) را بازداشت کردند. فاضل الزاکی مسئول هیئت شرعی شورای علمایی، محمد الغریفی عضو هیئت داوری جمعیت وفاق، یاسین الموسوی استاد حوزه علمیه، علی حمیدان امام جماعت مسجد جامع الزهراء(س)، یاسر ناصر کارگران تلویزیونی، مصطفی عبدالجبار الدرازی و شیخ منیر المعتوق از دیگر شخصیت های بازداشت شده هستند.

»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. اى داد بر ما . مگر هستند چنين كشورهائى در همسايگى ما كه حكّامش با مردم – ولى نعمتان خود – چنين رفتار زشتى داشته باشند ؟ مگر حاكمانش همچون ملت مسلمان نيستند ؟ يعنى احتمال دارد مسلمان باشند و فرمان تاريخى امام على (ع) به مالك اشتر را نخوانده باشند ؟ نكند اشكال از مردم است ؟ يعنى خواسته آنها غير قانونى يا از باب زياده طلبى باشد ؟ پس سازمان ملل چرا ساكت است ؟ شايد بحرين عضو سازمان ملل نباشد ؟ من كه حسابى گيج شده ام، آخرين احتمال هم اينستكه شايد ايران حق همسايگى را به جا نياورده باشد ؟ مگر بزرگان نفرموده اند : ” الجار، ثمّ الدّار ” ؟ آيا در عالم همسايگى وظيفه ما نبوده است كه يا ” حكمرانى خوب ” را به حاكمانش بياموزانيم يا لااقل خواسته مردمش را اجابت كنيم ؟!

  2. تو بيخود ميکني انصاف که تيتر بيخود ميزني و با افتخار هم يادداشت ميزني کنارش که تيتر مال خودته!؟ مگر نميداني هرچي که فقط ما ميگيم درسته و حتي اگه اين حرف ما رو در شرايط مشابه، يکي ديگه بزنه بخصوص که مخالف ما هم باشه، غلطه!؟ مگه نمر دست به اسلحه برده بود؟ جرمش بجز اين بود که آشکارا و صراحتا” انتقاد کرده بود؟ اگه اینجا اجازه تحصن نميدن، بخاطر اينه که متحصنين، آشوبگرند و اگر مسئولين بحرين اجازه تحصن ميدن، بخاطر اينه که متحصنين، آزاديخواه و مسلمان واقعي هستن!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا