خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آشنایی با کاندیداهای ریاست فدراسیون فوتبال و نواب آن‌ها

کاندیداهای ریاست فدراسیون فوتبال پس از روز اخر مهلت ثبت نام مشخص شدند و حالا باید دید چه کسی سکاندار این کشتی طوفان‌زده خواهد شد.

به گزارش انصاف ورزشی، اوضاع این روزهای فدراسیون فوتبال ایران بیش از حد تصور بحرانی و متلاطم است فدراسیونی که ماه‌هاست با سرپرست اداره می‌شود و در چهارماه مانده به جام جهانی سرمربی خود را از دست داده است.

حالا و در چنین شرایطی دیروز آخرین مهلت ثبت نام کاندیداهای ریاست فدراسیون فوتبال بود و 6 چهره نسبتا سرشناس کاندیداتوری خود را رسمی کردند. اسامی که مدت‌هاست در ساختار فوتبال ایران در پست‌های مختلف جا به جا می‌شوند.

مهدی تاج

اولین فردی که از میان این اسامی نامی آشناتر از بقیه دارد «مهدی تاج» است؛ کسی که رسوایی قرارداد ویلموتس او را از صندلی ریاست پایین آورد اما او گویا دوباره هوای صندلی ریاست کرده است. تاج سالها نایب رییس کفاشیان در فدراسیون فوتبال بود و باید آیا دوباره می‌تواند سکاندار فوتبال ایران شود یا خیر

نایب رییس اول تاج مهدی محمدنبی است دبیرکل سابق فدراسیون فوتبال در دو دوره مختلف و عضو سابق هیئت رییسه پرسپولیس نایب رییس دوم تاج نیز منصور قنبرزاده است که سالها در پستهای مختلف در فدراسیون کار کرده است.

میرشاد ماجدی

میرشاد ماجدی سرپرست موقت کنونی فدراسیون فوتبال و بازیکن سابق استقلال است که طبق پیش‌بینی‌ها در انتخابات شرکت کرد و باید دید می‌تواند ریاست خود را در این فدراسیون ادامه دهد یا خیر

نایب رییس اول ماجدی عباس صوفی است رییس هیات فوتبال همدان و نایب رییس دوم او نیز صادق درودگر است فردی که سال‌هاست در فوتبال ایران حضور دارد و مدیرعامل چندین باشگاه نیز بوده است. درودگر که همواره حواشی بسیاری را به دنبال نام خود می‌کشاند به این راحتی‌ نامش از فوتبال ایران حذف نخواهد شد.

عزیزالله محمدی

سردار عزیزالله محمدی از آن دسته از سرداران سپاه است که سالهای سال است در فوتبال ایران حضور دارد کسی که نامش با تصمیم‌های عجیب و غریب، سختگیری‌های خاص و حضور نظامیان در فوتبال عجین شده است.

عزیز محمدی علی فتح الله زاده مدیرعامل سابق و مشهور استقلال را به عنوان نایب رییس اول معرفی کرده است و نایب رییس دوم خود را محمدرضا کافی معرفی کرده است فردی که مدیرعامل مس سونگون و کرمان را در سابقه خود دارد.

علیرضا اسدی

بازیکن سابق فوتبال اهل ایران و دبیرکل پیشین فدراسیون فوتبال ایران است وی هم اکنون رئیس هیئت مدیره باشگاه فوتبال نساجی مازندران است و به نظر با صادق رئیسی کیا و واعظ آشتیانی در یک ائتلاف وارد انتخابات فدراسیون فوتبال شده اند.

نایب رییس اول اسدی رئیسی کیا یک چهره حقوقی است و نایب رئیس دوم وی نیز امیررضا واعظ آشتیانی مدیرعامل سابق استقلال و رییس سابق قدراسیون دوچرخه سواری است.

امیررضا واعظ آشتیانی

امیررضا واعظ آشتیانی مدیرعامل سابق استقلال و رییس سابق فدراسیون دوچرخه سواری است که با استقلال قهرمان ایران شد

نایب رییس اول واعظ علیرضا اسدی و نایب دوم وی صادق رئیسی کیا است.

محمد آخوندی

عضویت در هیات مدیره باشگاه پرسپولیس، سابقه فعالیت در هیات مدیره باشگاه هایی همچون سایپا و نساجی مازندران و مدیرکلی روابط عمومی سازمان تربیت بدنی سابق در کارنامه محمد آخوندی دیده می شود. او که هم اکنون عضو شورای شهر تهران است نواب رییس خود را نیز معرفی نکرده است.

آشنایی با کاندیداهای ریاست فدراسیون فوتبال و نواب آن‌ها
کاندیداهای ریاست فدراسیون فوتبال

حال باید دید از این بین در انتخاباتی که 8 شهریور 1401 برگزار خواهد شد چه کسی سکاندار فوتبال ایران خواهد شد هرچند که سرمربی تیم ملی قطعا پیش از این انتخاب خواهد شد.

گفتنی است «تسنیم» در گزارشی مدعی شده است که آخوندی، واعظ آشتیانی و اسدی به دلیل نداشتن تائیدیه اعضای مجمع و نقص مدارک از سوی کمیته بدوی انتخابات کنار گذاشته شدند و در انتخابات نخواهند بود. مدعایی که باید دید تایید می‌شود و این افراد از جمع کاندیداهای ریاست فدراسیون فوتبال کنار می‌روند یا خیر

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا