خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دستگیری تاجزاده با اتهامی «ناپذیرفتنی»!

حجت‌الاسلام احمد حیدری در یادداشتی که در اختیار انصاف نیوز قرار داده است، درباره‌ی بازداشت سیدمصطفی تاجزاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب نوشت:

مخالفان اسلام بخصوص مستشرقان به «اسلام و پیامبر اسلام» اتهام زده و آنان را «دین و پیامبر جنگ» خوانده‌اند. حقیر در مقاله‌ای در ردّ این «اتهام ناچسب» نوشتم:

«جنگ “برهان قاطع” بی‌منطق‌ها است! خوشبختانه هم قرآن، هم تاريخ اسلام و هم عاقلان، برچسب ناچسب “جنگ طلبی اسلام و پیامبر” را انکار مي‌کنند. عاقلان مي‌گويند هر کس منطق، برهان و استدلال براي حرف و دعوتش داشته باشد و دعوتش مطابق با فطرت و خواست طبيعي انسان‌ها باشد، لزومی نمی‌بيند برای ترويج دعوتش، به زور، شمشیر، تحمیل و سرکوب متوسل شود بلکه برای سخن گفتن و ارائه دعوت برهانی‌اش، محتاج صلح و آرامش است. توسل به زور، سرنیزه و تحمیل روش کسانی است که دعوتشان مطابق مبانی فطری و استدلالی نیست و برای انسان‌ها جاذبه‌ای ندارد. اسلام دینی است مبتنی بر برهان، منطق و استدلال عقلی و مطابق با خواست طبیعی انسان‌ها و منادی آزادی، مساوات و کرامت انسانی می‌باشد و این مفاهیم آن قدر جاذبه دارد که برای دعوت به آنها نه تنها شمشیر لازم نیست، بلکه مخالفان برای جلوگیری از اقبال عموم به این دین، به شمشیر متوسل می‌شوند و شرایط جنگی حاکم می‌کنند. این نمرود، فرعون و مشرکان قریش هستند که وقتی اقبال عمومی مردم به ابراهیم، موسی و پیامبر اسلام را می‌بینند، برای جلوگیری از این اقبال عمومی به شمشیر، سرنیزه و سرکوب متوسل می‌شوند. ابراهیم، موسی و محمد صلوات الله علیهم اجمعین با دست خالی و مجهز به برهان، کتاب،  کلام و منطق به دعوت مردم بر می‌خیزند و عموم مردم به سرعت جذب دعوت منطقی، برهانی و فطری آنان می‌شوند و مستکبران احساس خطر می‌کنند و برای جلوگیری از فراگیری این «دعوت نجاتبخش از یوغ بندگی مستکبران و ظالمان»، دست به شمشیر می‌برند و با چماق و سرنیزه بر سر دعوت کنندگان به حق می‌زنند تا آنان را از دعوت حیات بخش بازدارند.»

(از مقاله «دین جنگ» منتشره در سایت «مرکز ملی پاسخگویی»)

عصر روز جمعه 17 تیرماه و در آستانه تعطیلی عید قربان بنا بر اطلاع‎رسانی سایت‌ها، آقای سیدمصطفی تاجزاده را به دو اتهام «اجتماع و تبانی جهت اقدام علیه امنیت کشور» و «نشر اکاذیب جهت تشویش اذهان عمومی» دستگیر کردند حال آن که «اجتماع و تبانی جهت اقدام علیه امنیت ملی» عبارت اخرای «براندازی و اقدام مسلحانه و جاسوسی» علیه کشور است و گر چه دستگیری خارج از وقت اداری و سریع لازم است، ولی اقدام کنندگان باید ادلّه کافی داشته و به سرعت در اختیار افکار عمومی قرار دهند و حال آن که چهار روز گذشته و هنوز دلیلی ارائه نشده است. دروغ‌گویی برای تشویش اذهان عمومی هم جرمی نیست که اقدام عاجل و خارج از وقت اداری برای دستگیری لازم داشته باشد.

نکته مهم اینجا است که آقای تاجزاده به تعلیم از بزرگانی چون امام، علامه طباطبایی، شهید مطهری و شهید بهشتی، مرد سخن و کلام است و نامه‌های متعدد او از زندان به رهبری و دیگر شخصیت‌ها و اقدامات او برای سخن گفتن با همه افراد، از تندروهای مدعی ولایت تا سلطنت طلبان در کلاب هاوس، مؤید این ادعا است و «اقدام علیه امنیت ملی و تشویش اذهان عمومی» خط قرمز مردان سخن و کلام است و او بارها در سخنان خود به این خط قرمز تصریح کرده و بر آن پافشرده است و به خاطر عقیده به این خط قرمز و رعایت آن، هزینه سنگینی داده و ظاهرا باید بدهد! زیرا مشکل اقتدارگرایان و بی‌منطق‌ها بیشتر با مردان مسالمت‌جوی اهل کلام و سخن است.

امید است اگر دستگیر کنندگان ادله محکم بر اقدام براندازانه آقای تاجزاده دارند، هر چه سریع‌تر ارائه داده و ما را به خطای فهم خود معترف سازند و در غیر این صورت، با عذرخواهی از او و مردم و آزاد کردنش، مسیر گفتگو برای رسیدن به تفاهم ملی را فراهم‌تر سازند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا