خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سهام بزرگترین مشتری هندی نفت ایران فروخته می‌شود

بزرگترین مشتری هندی نفت ایران پس از فروش بخشی از سهام به شرکت روسی، مقدار کمتری نفت از ایران خریداری خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از بلومبرگ بزرگترین مشتری هندی نفت ایران آماده کاهش خرید نفت از این کشور به محض انعقاد قراردادی جدید با یک شرکت روسی است.

کومار گوپتا مدیر شرکت اسار اویل گفت: انتظار می رود شرکت اسار اویل هند پس از آغاز خرید نفت از شرکت روسنفت، خرید نفت خود از ایران را کاهش دهد. شرکت روسنفت قصد دارد بخشی از سهام شرکت هندی اسار اویل را خریداری کند.

وی افزود: این شرکت پالایشگاهی قصد ندارد بر اساس توافق امسال با روسنفت نفتی خریداری کند و تصمیم گرفته نشده که روسنفت نفت مورد نیاز شرکت را از چه کشوری خریداری خواهد کرد. زمانی که آنها وارد هیئت مدیره شوند، باید ببینیم چه مقدار نفت خواهیم خرید و چه چیزی» از روسنفت خواهیم خرید.

وی افزود: زمانی که خریدها از روسیه شروع شود، خرید نفت از ایران کم خواهد شد.

بر اساس آمارهای تانکری، اسار اویل در 6 ماهه نخست امسال روزانه بیش از 148 هزار بشکه نفت از ایران وارد کرده که بیش از 40 درصد خرید نفت هند از ایران را تشکیل داده است.

به گفته گوپتا، اسار اویل حدود یک سوم نیاز نفتی پالایشگاه 20 میلیون تنی خود را از ایران تامین می کند.دفتر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران در تهران اظهار نظری در این باره نکرده است.

هند بزرگترین مشتری نفت ایران پس از چین است.

افزایش فروش نفت روسیه به هند بر اساس قرارداد روسنفت، تلاش های ایران برای توسعه سهم خود از بازار نفت آسیا را با پیچیدگی مواجه می سازد. آژانس بین المللی انرژی انتظار دارد رشد تقاضا برای نفت از جانب هند، در دهه های پیش رو از همه کشورهای جهان پیشی بگیرد.

صادرات نفت ایران به هند در شش ماهه نخست امسال و پس از لغو تحریم های غرب علیه ایران، 63 درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا