خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سرقت برای خوشگذرانی در جاده شمال [+گفت‌وگو با متهم]

معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری مردی که با کرایه دربستی خودروهای مسافربر و با استفاده از آبمیوه مسموم اقدام به بیهوش کردن راننده و سرقت از آنان کرده بود، خبر داد.

به گزارش ایسنا، در تاریخ 22 خرداد ماه امسال فردی با مراجعه به کلانتری 142 کن به مأموران اعلام کرد که به شیوه بیهوشی و با آبمیوه مسموم مورد سرقت قرار گرفته است. با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت به شیوه بیهوشی و به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه 34 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته نیز پس از حضور در اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در ساعت 15 روز 22 خرداد ماه امسال با خودرو پراید شخصی خود در حال مسافرکشی در محدوده بزرگراه اشرفی اصفهانی بودم که فردی حدودا 40 ساله اقدام به کرایه دربست ماشین به مقصد امامزاده حسن (ع) کرد، این فرد در طول مسیر ، در دو نوبت اقدام به خرید آبمیوه کرد که هر بار یکی از آبمیوه ها را به من تعارف می کرد که در مرتبه دوم ، پس از نوشیدن آبمیوه دچار حالت سرگیجه شدید و نهایتا بیهوشی شدم و پس از بهوش آمدن بود که متوجه سرقت تمام وجه نقد ، عابربانک حاوی رمز و گوشی تلفن همراه خود شدم .

با توجه به اظهارات مالباخته مبنی بر امکان برداشت از حساب عابر بانکش ، کارآگاهان اداره پنجم آگاهی با بررسی تراکنش مالی حساب مالباخته اطلاع پیدا کردند که در چندین نوبت بیش از هشت میلیون تومان از حساب بانکی متعلق به مالباخته پول برداشت شده است . با شناسایی محل های برداشت پول از حساب مالباخته ، کارآگاهان با مراجعه به تعدادی از مراکز خرید از جمله یک مغازه لباس فروشی در منطقه تهرانسر و بررسی تصاویر به دست آمده از دوربین های مداربسته ، موفق به شناسایی فردی حدودا 40 ساله شدند که در تمامی تصاویر حضور داشت و مالباخته نیز بلافاصله پس از مشاهده تصویر این شخص ، وی را به عنوان سارق مورد شناسایی قرار داد .

با بهره گیری از تصاویر به دست آمده از دوربین های مداربسته و سوابق موجود از مجرمین سابقه دار ، کارآگاهان موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه دار در زمینه سرقت به نام رضا . ع متولد 1355 شدند که بارها به اتهام سرقت و ارتکاب دیگر جرایم دستگیر و روانه زندان شده بود . بررسی سوابق رضا نشان داد که وی از سال 1371 یعنی از سن 16 سالگی تاکنون بارها دستگیر و روانه زندان شده و آخرین سابقه آن نیز به شهریور سال 1394 باز می گردد .

با شناسایی مخفیگاه رضا در ملارد کرج ، نیابت قضایی از مقام قضایی اخذ و کارآگاهان در تاریخ 30 تیرماه موفق به دستگیری متهم در مخفیگاهش شدند . همچنین در بازرسی از مخفیگاه متهم ، علاوه بر کشف مقادیری از اموال مسروقه از قبیل گوشی تلفن همراه ، ساعت مچی مردانه ، مقادیری طلا و جواهرات و … ، مقادیری پودر مشکوک به مواد بیهوشی نیز کشف شد.
متهم نیز پس از انتقال به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، صراحتا در اعترافاتش عنوان داشت که از این پودر برای بیهوشی کردن افراد استفاده کرده است . او پس از مواجهه حضوری با شاکی پرونده ، در خصوص نحوه سرقت اموال مالباخته نیز به کارآگاهان گفت : در ساعت 16 روز 22 خردادماه امسال در بزرگراه اشرفی اصفهانی ، خودرو پرایدی را به صورت دربست به مسیر امامزاده حسن (ع) کرایه کردم، کمی پائین تر از فلکه دوم صادقیه ، دو قوطی آبمیوه رانی از یک مغازه سوپر مارکتی خریداری کردم اما در هیچکدام از آنها پودر بیهوشی اضافه نکردم و من و راننده ، هر دو نفرمان آبمیوه ها را خوردیم . در مرتبه دوم و پس از رسیدن به امامزده حسن ، مجددا اقدام به خرید دو قوطی آبمیوه رانی کرده و این بار یکی از آبمیوه ها را آلوده به پودر بیهوشی کردم . پس از خوردن آبمیوه توسط راننده ، به بهانه منتظر ماندن برای آوردن وسایل توسط دوستم و پردخت کرایه اضافه ، راننده پراید را معطل کردم و پس از گذشت دقایقی کوتاه راننده دچار بیهوشی شد و من نیز در این زمان اقدام به سرقت اموال همراه وی کرده و از محل متواری شدم .

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه داوود فـرد ، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : با توجه به اعتراف صریح متهم به انجام سرقت های مشابه ، سوابق متعدد متهم در ارتکاب جرایم مختلف و به منظور شناسایی دیگر شکات و مالباختگان ، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی مقام قضایی صادر شده است.
وی از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند، خواست تا برای طرح و پیگیری شکایات خود به نشانی اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

از 13 سالگی دزد شدم!

متهم دستگیر شده در گفت‌وگویی درباره اقدام اخیرش به سوالاتی پاسخ داد:

– چند ساله‌ای؟
40 سال

– ازدواج کردی؟
بله ، دو سال پیش ازدواج کردم

– بچه هم داری؟
همسرم باردار است و دو ماه دیگر فرزندم به دنیا می‌آید

– قبلا هم دستگیر شده بودی؟
اولین بار وقتی 16 ساله بودم، دستگیر شدم

_ مگر از چند سالگی سرقت می کنی؟
13 سالگی

– اعتیاد داری؟
بله

– چه موادی مصرف می کنی ؟
تریاک مصرف می کردم و چند سالی هست که شیشه می‌کشم

– برای تامین هزینه مواد دزدی می‌کردی؟
مشکل مالی دارم اما بیشتر پولی که از سرقت در می‌آوردم را با دوستانم در جاده شمال خرج تفریح و خوشگذرانی می‌کردم. با بخشی از آن هم شیشه می‌خریدم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا