خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آیا دولت از کنار گذاشتن دلار 4200 پشیمان شده است؟

شرق نوشت: خبر عجیبی در رسانه های ایران از قول احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد منتشر شد که برخی آن را به پشیمانی دولت از حذف ارز چهار‌هزارو۲۰۰ تومانی تعبیر کردند.

بر اساس این خبر احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد اعلام کرده که لایحه دوفوریتی جدیدی برای بازگشت نرخ ارز محاسباتی گمرک به نرخ چهارهزارو۲۰۰ تومان به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است.

تسنیم با اعلام این خبر نوشت که وزیر اقتصاد گفته است: با توجه به تأثیر ارز چهارهزارو۲۰۰ تومانی بر قیمت تمام‌شده تولید امیدوار هستیم مجلس با فوریت این لایحه موافقت کند.

خاندوزی، وزیر امور اقتصاد و دارایی، همچنین در پاسخ به سؤالی در‌خصوص آخرین وضعیت لایحه دوفوریتی بازگشت نرخ ارز محاسباتی گمرک از نرخ ETS به چهارهزارو۲۰۰ تومان گفت: لایحه قبلی که شامل موارد دیگری نیز بود، به مجلس ارائه شد اما دوفوریت آن مورد موافقت نمایندگان مجلس قرار نگرفت. او افزود: پس از آنکه مجلس شورای اسلامی دوفوریت لایحه قبلی دولت را در موضوع اصلاح نرخ ارز محاسباتی گمرک و برخی موارد دیگر بودجه سال 1401 رد کرد، به ‌جهت اهمیت ویژه این موضوع برای دولت، مجددا یک لایحه دوفوریتی مستقل و تنها متمرکز بر موضوع بازگشت نرخ محاسباتی گمرک از نرخ ETS به چهارهزارو۲۰۰ تومان به تصویب هیئت دولت رسیده است.

وزیر اقتصاد ادامه داد: اهمیت این مسئله از این جهت است که نرخ محاسباتی ارز در گمرک تأثیر بالایی در هزینه تمام‌شده تولید دارد و برای آنکه قیمت‌ها در سال 1401 بیش از این افزایش پیدا نکند، دولت تصمیم به بازگشت نرخ محاسباتی گمرک به نرخ سال گذشته گرفته است.

او با بیان اینکه لایحه دوفوریتی جدید با امضای رئیس‌جمهور به مجلس ارسال شده است، گفت: به‌ محض اینکه اعلام وصول این لایحه از سوی هیئت‌رئیسه مجلس انجام شود، این موضوع در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وزیر اقتصاد گفت: درباره کنترل و مهار نرخ تورم، بانک مرکزی باید برنامه‌ریزی و مطابق آن به مردم وعده دهد اما بنده به‌عنوان سخنگوی ستاد اقتصادی دولت اعلام می‌کنم که کنترل تورم اولویت دولت است و برنامه‌ریزی و تمرکز تمام دستگاه‌های دولتی برای کنترل هر سه منشأ تورم است و مهار و مدیریت تورم در ماه‌های آینده را به مردم وعده می‌دهیم.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا