خرید تور تابستان ایران بوم گردی

در دیدار شمخانی و الهام علی‌اف چه گذشت؟

خبرگزاری فارس نوشت: علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی که امروز (جمعه) ۲۴ تیر ماه به باکو سفر کرده، صبح امروز با الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان دیدار و گفت‌وگو کرد.

شمخانی در این دیدار با تاکید بر اهمیت روابط دو کشور دوست و برادر ایران و جمهوری آذربایجان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچ محدودیتی برای ارتقای روابط و همکاری‌های همه جانبه با جمهوری آذربایجان ندارد.

شمخانی افزود: اولویت ما به ویژه در دولت سیزدهم تعمیق و گسترش روابط با همسایگان است و در این چارچوب اراده قاطع کشورمان افزایش هر چه بیشتر مناسبات صمیمانه با جمهوری آذربایجان به عنوان کشور همسایه مسلمان و شیعه مذهب در همه زمینه‌ها است.

دبیر شورای عالی امنیت کشورمان ملی خطاب به رئیس جمهور آذربایجان گفت: ما در ۳۰ سال گذشته همکاری بسیار خوبی با جمهوری آذربایجان داشته‌ایم به طوری که مرحوم پدرتان حیدر علی اف همواره از این روابط و همکاری‌ها به نیکی یاد می‌کرد و بر توسعه آن تاکید داشت.

وی افزود: در دوره جنابعالی هم روابط دو کشور در شرایط مناسبی است و اطمینان داریم با توجه و اهتمام رهبران دو کشور این روابط به سطح ممتاز ارتقا خواهد یافت.

شمخانی پیوندهای تاریخی، فرهنگی و مذهبی دو ملت را انکارناپذیر خواند و تاکید کرد: باید دو کشور در فضای اعتماد متقابل برای شناساندن این میراث مشترک به جهانیان تلاش کنند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی بر عزم قاطع جمهوری اسلامی برای مقابله با بازیگرانی که درصدد تخریب روابط دو کشور هستند تاکید کرد و افزود: با کمک یکدیگر نباید اجازه دهیم هیچ عاملی بین ما فاصله بیندازد.

شمخانی در پایان گفت: امیدوارم در سفر آتی جناب عالی به تهران با مساعی مشترک دو کشور، زمینه شکل گیری جهش در روابط دو کشور فراهم شود.

  • دعوت از آیت‌الله رئیس برای سفر به باکو

در این دیدار الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان نیز در سخنانی اظهار داشت: روابط دو کشور بر اساس اراده قاطع رهبران دو کشور بدون تاثیرپذیری از فشار کشورهایی که مایل به مناسبات دوستانه و گرم ما نیستند با جدیت در حال پیشرفت است.

وی ریشه‌های تمدنی، فرهنگی و دینی منحصر بفرد بین دو ملت را بستر بسیار مهمی برای غلبه بر موانعی که می‌تواند از شتاب روابط بین ایران و آذربایجان بکاهد، عنوان کرد و افزود: بعد از جنگ دوم قره باغ و بازگشت سرزمین‌های اشغال شده آذربایجان به وطن، شرایط بسیار مناسبی برای بهره برداری از ظرفیت‌های بالقوه مشترک در حوزه‌های ترانزیتی، نفتی، تجاری و انرژی فراهم شده که باید با مساعی مشترک فعال شوند.

رئیس جمهوری آذربایجان با دعوت از رئیس جمهور کشورمان برای سفر به جمهوری آذربایجان خاطرنشان کرد: بنده بارها به ایران آمده‌ام و مجددا نیز برای پیگیری و تسریع در اجرای توافقات مشترک به تهران سفر خواهم کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. این همسایه ایران بعید است بخواهد از وعده های رنگارنگ اسراییل و عربستان چشم پوشی کند. به هر حال چاره ای جز مدارا وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا