خرید تور تابستان ایران بوم گردی

درخواست امام جمعه تبریز از رئیسی درباره احیای دریاچه ارومیه

ایسنا نوشت: حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت : مسئولان استانی و ملی هم اکنون به موضوع دریاچه ورود کرده‌اند و دستوراتی صادر شده است که دورنمای احیای دریاچه ارومیه را نشان می‌ دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، با تاکید بر اینکه دریاچه ارومیه قلب تپنده آذربایجان‌ است، افزود: در این زمینه از ریاست محترم جمهوری تقاضا داریم تا در سریع ترین زمان ممکن دستورات لازم و کافی برای اجرای مصوبات سفر استانی برای احیای دریاچه را صادر کنند.

وی اظهار کرد: نباید مسائل اقلیمی و زیست محیطی با سایر مسائل حاشیه ای پیوند زده شود و باید از منظر تخصصی این مسائل پیگیری شود تا نسبت به حفظ و حراست از نگین آبی آذربایجان برنامه های مدون و اصولی تصویب و اجرایی شود.

آل‌هاشم با بیان اینکه بنده از طریق تریبون‌های مختلف و در حضور روسای دولت قبلی و کنونی مطالبات به حق مردم آذربایجان درباره دریاچه ارومیه را بیان کرده ام، ادامه داد: البته دولت‌های مختلف برای احیای دریاچه اقداماتی کردند اما این فعالیت‌ها باید برای مردم ملموس تر شود.

وی با تاکید بر اینکه احیای دریاچه ارومیه دغدغه همه مردم و مسئولان است و ربطی به مسائل دیگر ندارد و باید در این خصوص هوشیارانه عمل کرد، یادآور شد: مسئولان استانی و ملی هم اکنون به موضوع دریاچه ورود کرده‌اند و دستوراتی صادر شده است که دورنمای احیای دریاچه ارومیه را نشان می‌ دهد، اما مهم استفاده از تمام ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی برای احیا است، چون توانایی آن را داریم تا با وضع موجود و خشکسالی گسترده در کشور، دریاچه را به ثبات برسانیم.

احیای دریاچه ارومیه دغدغه همه مردم و مسئولان است

امام جمعه تبریز، خشکسالی را پدیده ای عمومی در تمام کشورهای جهان دانست و ادامه داد: خشکسالی پدیده‌ای عمومی در تمام کشورهای جهان دانست اما باید توجه داشت که کاهش نزولات آسمانی، ساخت سدهای بیشمار و برداشت بی‌رویه از سفره‌های آب زیرزمینی از جمله دلایل مهم خشکی دریاچه ارومیه است.

وی با بیان اینکه از طریق تریبون‌های مختلف و در حضور روسای دولت قبلی و کنونی مطالبات به حق مردم آذربایجان درباره دریاچه ارومیه را بیان کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: دولت‌های مختلف برای احیای دریاچه اقداماتی انجام دادند اما این فعالیت‌ها باید برای مردم ملموس‌تر شود.

وی تاکید کرد: بر اثر خشکسالی‌های کلان در اقصی نقاط جهان در کشور چین طی سال های اخیر تعداد هفت دریاچه نمک خشک شده است، اما دولت این کشور در اطراف این دریاچه‌ها چندین کارخانه برای ایجاد اشتغال مردم ایجاد کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا