خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش سازمان ملل به درگیری در مرز لبنان و اسرائیل

سازمان ملل متحد، رژیم اسرائیل و حزب‌الله لبنان را به خویشتنداری و آرامش ترغیب کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از القدس العربی، فرحان حق، معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در کنفرانسی مطبوعاتی ضمن ترغیب اسرائیل و حزب‌الله لبنان به آرامش و خویشتنداری، اعلام کرد: باید با تحولات کنونی با درایت عمل کنیم و ما در حال حاضر در حال ارزیابی آنها هستیم.

پیشتر، ارتش رژیم صهیونیستی از ناکام ماندن حمله برنامه‌ریزی شده حزب‌الله لبنان در منطقه جبل روس خبر داد.

این در حالیست که حزب‌الله لبنان آنچه که ارتش رژیم اشغالگر و رسانه‌های عبری‌زبان در خصوص ناکام ماندن تلاش برای نفوذ به مزارع شعبا در مرزهای جنوب منتشر کردند را تکذیب و اعلام کرد آنچه رسانه‌های دشمن از ناکام گذاشتن عملیات نفوذ از اراضی لبنان به داخل فلسطین اشغالی و نیز صحبت از شهدا و زخمی‌های مقاومت در عملیات خمپاره‌ای و توپخانه‌ای در اطراف مواضع اشغالگران در مزارع شبعا منتشر می‌کنند، عاری از صحت هستند و تلاشی برای اختراع پیروزی‌های خیالی کاذبند.

فرحان حق در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص موضع سازمان ملل در این خصوص، تصریح کرد: ما دو طرف اسرائیل و حزب‌الله لبنان را به در پیش گرفتن آرامش و خویشتنداری ترغیب می‌کنیم و در حال حاضر در حال ارزیابی این وضعیت هستیم.

وی در ادامه افزود: ما باید نسبت به تحولات کنونی با درایت عمل کنیم و رئیس هیئت یونیفل (نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان) با دو طرف تماس گرفت و آنها را به آرامش و خویشتنداری ترغیب کرد و ما نیز در این زمینه کمک می‌کنیم.

سخنگوی سازمان ملل از ارائه توضیحات در خصوص ماهیت و چگونگی تحولاتی که به آنها اشاره کرد، امتناع ورزید و تنها به این سخن اکتفا کرد: موضع ما واضح و روشن است و نیروهای یونیفل در لبنان گزارش خود را در زمانی مناسب ارائه خواهند داد.

یونیفل گزارش‌هایی را به صورت دوره‌ای به دبیرخانه سازمان ملل در خصوص تحولات مربوط به رخدادهای منطقه عملیاتشان ارائه می‌دهد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا