خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آیت الله اعرافی: عرصه حجاب و عفاف نیازمند گفتمان‌سازی و ایجاد جاذبه است

مدیر حوزه های علمیه گفت: عرصه حجاب و عفاف در کنار تدوین و تولید متن و محتوا، نیازمند گفتمان‌سازی و ایجاد جاذبه است.

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت‌الله اعرافی در دیدار اعضای ستاد راهبری عفاف و حجاب حوزه‌های علمیه، ضمن اشاره به آسیب‌ها و چالش‌های حوزه‌های علمیه در عرصه گفتمان‌سازی عفاف و حجاب، بر اهمیت تدوین و ارائه برنامه پنج‌ساله در این عرصه تأکید کرد و اظهار داشت: عرصه حجاب و عفاف در کنار تدوین و تولید متن و محتوا، نیازمند گفتمان‌سازی و ایجاد جاذبه است.

وی بر اهمیت تدوین نظام‌مند راهبردها و راهکارهای عملیاتی و ارائه طرح‌های پویا در ستاد راهبری عفاف و حجاب تأکید کرد و یادآور شد: بهره‌گیری از ظرفیت نهادهای همسو در ترسیم و تبیین دقیق نظام موضوعات عفاف و حجاب از گام‌های نخست تولید متن و محتوای پویاست.

آیت‌الله اعرافی توجیه سازی، انگیزه‌بخشی و مهارت‌افزایی شبکه‌های تبلیغی حوزه و فعال‌سازی ظرفیت‌ها و استعدادها را مهم ارزیابی نمود و خاطرنشان کرد: نیاز است تا در کنار برپایی دوره‌های مهارتی و کاربردی، ارائه فن نحوه به‌کارگیری و عملیاتی‌سازی دانش و محتوا موردتوجه ستاد راهبری قرار گیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه سرفصل نگاری، راه‌اندازی رشته عفاف و حجاب و نیز برپایی کرسی‌های درس خارج فقه عفاف و حجاب را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: توجه به مسجد محوری و فعال‌سازی هسته‌های فرهنگی مبتنی بر مسجد، از جمله رویکردهایی است که قطعاً تأثیرات بسزایی خواهد داشت.

وی بر تأثیر فعال‌سازی، ساماندهی و حمایت از گروه‌های مردم‌نهاد و خودجوش کشور در گفتمان‌سازی فرهنگ حجاب اشاره کرد و اذعان داشت: نباید از شبکه‌سازی ظرفیت حوزه‌های علمیه خواهران در عرصه تولید محتوا و ارائه قالب‌های متنوع گفتمان ساز غافل شد؛ حوزه‌های علمیه منبع تولید فکر دینی مبتنی بر نیازها و ظرفیت‌ها هستند.

آیت الله اعرافی گزارش از طرح آمایش فعالیتی حوزه‌های علمیه و برنامه مشترک حوزه و آموزش‌ و پرورش در تبیین و نهادینه‌سازی گفتمان دینی ارائه کرد و یادآور شد: نیاز است تا ستاد راهبری عفاف و حجاب پیوست فرهنگ راقی عفاف و حجاب را ناظر به استعدادهای متنوع مخاطبانی، ترسیم و تدوین نماید.

وی در بخش پایانی سخنان خود ضمن تأکید بر تدوین و ترسیم راهبردها و راهکارهای پویا بر اهمیت ارائه الگوی عفاف و حجاب و معرفی مدل‌های متنوع پوششی برای تولیدکنندگان لباس و پوشاک اشاره کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا