خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مقاوم سازی بیش از 5 میلیون مسکن روستایی

میزان نوشت: معاون نوسازی و مقاوم سازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: در حال حاضر پنج میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی تحت پوشش طرح نوسازی و مقاوم سازی بنیاد مسکن قرار دارند.

عزیزاله مهدیان در منطقه آزاد اروند و بازدید میدانی از طرح های بهسازی و مقاوم سازی روستاهای آبادان و خرمشهر،گفت: تمامی خانه‌های 101روستای شهرستان های خرمشهر و آبادان زیر پوشش طرح هادی قرار گرفت.
وی با اشاره به مسکن روستایی شهرستان های آبادان و خرمشهر که زیر نظرمنطقه آزاد اروند می باشد، بیان کرد: 85درصد از خانه های روستایی استحکام بنا نداشتند و در مقابل حوادث مختلف آسیب پذیر بودند.
مهدیان گفت: تعدادی از این خانه ها از مصالح بادوام استفاده کرده اند اما سازه آنها استحکام بنای لازم رانداشته است و نیاز به مقاوم سازی دارند.
وی ضمن معرفی منابع مالی اجرای این طرح بیان کرد:طرح های روستایی با مشارکت مردمی و همکاری دولت انجام می شود اما در این منطقه به دلیل وجود منطقه آزاد اروند شرایط متفاوت است و حمایت منطقه آزاد اروند از این طرح ها سبب شده است این طرح روند رو به رشد بالایی داشته باشد.
مهدیان بیان کرد: از 245 هزار و 354 واحد روستایی استان خوزستان 101 هزار و 590 واحد مقاوم سازی شده اند.
وی افزود: با دریافت وام های بلا عوض به منازل روستایی، مقاوم سازی مسکن روستایی انجام می پذیرد و این طرح توسط بنیاد مسکن اسلامی انجام می شود.
مهدیان با اشاره به عملکرد تخصصی بنیاد مسکن اسلامی بیان کرد:با امضاء تفاهم نامه ای بین بنیاد مسکن اسلامی و سازمان منطقه آزاد اروند،70 درصد هزینه این طرح توسط سازمان منطقه آزاد تامین می‌شود و 30 درصد آن توسط دولت تامین اعتبار می شود.
مهدیان گفت: با کمک ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد برکت و حساب 100 امام به خانواده هایی که در مناطق جنگ زده خانه های نیمه تمام دارند و تا کنون نتوانسته اند خانه های خود را بازسازی کنند، تسهیلاتی علاوه بر وام های ذکر شده اعطا می شود.
وی گفت: وام های بلاعوض 30 میلیون ریالی تا 200 میلیون ریالی به درخواست کنندگان مقاوم سازی در روستا پرداخت می شود که به منازل و مکان های عمومی روستایی تعلق می گیرد و منازل آسیب دیده در جنگ و خانواده هایی که سرپرستی دو معلول را به عهده دارند مورد حمایت های بیشتری قرار می گیرند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا