خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خانم چرخنده! ابن ملجم «رفیق شیش» امام علی نبود

غلامرضا بنی اسدی، روزنامه‌نگار، در یادداشتی که در اختیار انصاف نیوز قرار داده است، نوشت:

کلیپی را دیدم در فضای مجازی از یک خانم سابقا هنرپیشه. در این کلیپ سرکار خانم الهام چرخنده از ماجرای یک کلیپ دیگر می گفت که در مراسم اجرای سرود “سلام فرمانده” از او پخش شده بود حرف هایی داشت و در این میان نکاتی بود که از باب تبیین و جلوگیری از تحریف لازم به نوشتن یافتم از جمله این که سرکار خانم، این ملجم را «رفیق شیش» حضرت علی معرفی کردند! حال آنکه اگر اندکی مطالعه می داشتند می دانستند که ابن ملجم رفیق شیش امام نیست.

ویکی فقه در باره او چنین می نویسد: “از زندگی ابن ملجم اطلاع روشنی در دست نیست، زیرا نامش تنها در آخرین روزهای زندگی و در نتیجه به شهادت رساندن علی بن ابی‌طالب (علیه‌السلام) زبانزد شد. قدر مسلم این است که ابن ملجم از پیروان حضرت علی (علیه‌السلام) بود که پس از ماجرای حکمیت در جنگ صفین به خوارج پیوست”

دیگر گفتنی خانم چرخنده هم این بود که می‌گوید، بعد از شهادت امام علی همه مردم کوفه می گویند مگر علی نماز هم می‌خواند! تا جایی که “همه مردم” می‌دانند امام در کوفه زندگی می‌کردند. امام جماعت مسجد کوفه بودند و کوفیان به امامت حضرت نماز می‌خواندند پس چطور بعد از شهادت، “همه مردم کوفه” گفتند مگر علی نماز می‌خواند! بله موج تبلیغاتی معاویه، چنین ذهنیتی را برای شامیان ساخته بود. اما نه کوفه.

کاش سرکار خانم، با تامل بیشتر صحبت می‌کردند. به هر حال وقتی حضور ایشان در مراسم سلام فرمانده و اجرا برای دختران 4 ساله دزفول این همه بازنشر و بازخورد داشته، این صحبت‌هایشان هم می تواند بازخود و بدآموزی تاریخی داشته باشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا