خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پکیج فروش های […]

مجله اینترنتی سیمرغ پلاس نوشت:

چند سالی است که تب پولدار شدن و میلیاردر شدن در مدت زمان کوتاهی مثل ۱ ماه یا کمتر از یک سال، بسیار شایع شده است. تا آنجا که اگر گشت و گذاری کوتاه به پیج های تبلیغاتی اینستاگرام، تلگرام و دیگر شبکه های اجتماعی بزنید، امکان ندارد شاهد این تبلیغات گسترده و البته بی پشتوانه نباشید.

سودجویان با تبلیغات گسترده با مضامین و عناوینی چون “اعجوبه پولسازی ایران” یا “میلیاردر شدن در ۳ ماه” و … و با نمایش دادن منازل و اتومبیل های لاکچری، به فریب افراد نا آگاه می پردازند. ترفند کار به این صورت است است که در پیج های اینستاگرامی و .. تلیغ می کنند که می توانند با روش هایی که به شما می آموزند، شما را تبدیل یک میلیاردر کنند. در ابتدا برای جذب مشتری و طعمه گذاری، وبینار ها و کتاب ها و مقالاتی را به صورت رایگان در اختیار افراد قرار می دهند. اما بعد از مدتی به کاربر می گویند شما می بایست مبلغی مثلا ۲۰ میلیون تومان را برای دریافت پکیج آموزشی ما واریز کنید. و سپس از آنها کلاهبرداری می کنند.
این سودجویان برای جلب اعتماد مردم، در کانال ها و پیج های خود، از عکس ، یا ویس افرادی که مثلا قبلا از این پکیج های آموزشی آنها استفاده کرده اند، قرار می دهند و نشان می دهند که مثلا شخصی ۳۰ میلیون تومان برای دریافت پکیج واریز کرده و بسیار موفق شده و هم اکنون میلیاردر شده است. که البته عموما این عکس و فیلم ها جعلی و صحنه سازی است.

کلاهبرداران ادعا می کنند که در پکیج های آموزشی آنها روش ها، ایده های مدرن و خلاقانه و دوره های آموزشی منحصر به فرد و متفاوت برای رسیدن به ثروت و موفقیت در کسب و کار،آموزش داده شده است. حال آنکه هیچ ویژگی خارق العاده ای در این پکیج ها مشاهده نمی کنید و همه این تبلیغات کذب محض است.
عموما این افراد برای قانونی جلوه دادن کار خود، از افراد مشهور و معروف و بازیگران در کنار خود استفاده می کنند یا اینکه خود را منتسب به یک نهاد یا سازمان دولتی معرفی می کنند تا بتوانند نظر و اعتماد دیگران را جلب کنند.
لازم به ذکر است که تمامی اپلیکیشن های آموزشی و ایده ها و آموزش های این گروه تبلیغاتی بدون هیچ پشتوانه عملی و بدون هیچ گونه فعالیت اقتصادی علمی با قیمتی گزاف عرضه می شود و جهت سوء استفاده از افراد می باشد.

این روزها نوبت [م..د] [ب..ی] است؛ گاهی با عنوان استاد از او یاد می‌کنند و گاهی هم با لقب دکتر نام برده می‌شود.
البته [ع..ش] هم کمرنگ نشده و بتازگی مشغول تولید نسخه های جدیدی از دوره های روانشناسی ثروت خودش است و امیر [ش…] ، دکتر [ک…]، [ماهان …..]، [ر…س…]، و سایر اساتید و دکترها هم مشغول به فعالیت هستند و به مدد پدید آمدن امکانات جدیدی مثل اینستاگرام افراد جدید دیگری مثل [امیر ه…]،[ احمد ک..] و … هم به جمع پکیج فروش ها و رویا فروش ها اضافه شده اند.
بخشی از اینها محور فعالیتشان قانون جذب است و عده ای هم تجارت و موفقیت و ثروت؛ ولی در نهایت هیچکدام موفقیتی ناشی از ایجاد و رشد یک کسب و کار واقعی ندارند، اگر هم فعلا در جایی سرمایه گذاری کرده‌اند بر پایه درآمد همین فعالیت فروش پکیج و آموزش است.

غیر از “رویا فروش ها” افراد دیگری هم که آنها را می‌توان در گروه “قصه گوها” دسته بندی کرد مخاطبین و هواداران و پیروانی برای خود جمع کرده‌اند.
هنر اینها قصه گویی است، افرادی مثل [دکتر ش…] و [سهیل ر…]

که مدرک روانشناسی دارند ولی هیچکدام مطب ندارند، در عوض هر کدام یک کسب و کار و بنوعی شرکت و موسسه بر پایه قصه گویی و برپایی سمینار و آموزش های غیر حضوری و فروش پکیج راه اندازی کرده و بصورت حرفه ای در این بخش فعال هستند.
اغلب مخاطبین این گروه خانم ها هستند، و افرادی که در تنهایی، شکست و شکست عشقی و گم کردن راه زندگی گرفتار شده اند و نیاز به شنیدن قصه هایی جذاب و آرام بخش دارند، و الحق که اینها قصه گوها و سخن پردازانی کاملا حرفه ای هستند.

اصول کار هر دو گروه “رویا فروش ها” و “قصه گوها” البته تا حدی شبیه به هم است و هر دو را افرادی دارای خصوصیات خاص دارای مهارت بالای فروشندگی، قصه گویی، سخن پردازی و سخن آرایی، متخصص نمایی و مقداری اغواگری کلامی و حتی هیپنوتیزم تشکیل می‌دهند.

ـ روش کار ثابت است و یک روند تعریف شده دارد که با مطالعه کتاب عرضه ( فرمول سری یک میلیونر اینترنتی برای فروش تقریبا همه‌چیز ) نوشته جف واکر می‌توانید بصورت کامل با آن آشنا شوید.

عرضه یک اسلایس رایگان از پیتزای گران قیمت، ارائه آموزش های ناقص رایگان برای نشان دادن آنکه متخصص هستند، ایجاد یک روند برای تشنه کردن مخاطب و ایجاد حس نیاز، ارائه مثالهایی از اینکه دیگران از آموزش های آنها به چه موفقیت های بزرگی رسیده اند، روایت داستان زندگی شخصی و اینکه خودشان چقدر بدبخت و فقیر بوده‌اند و توانسته‌اند زندگیشان را دگرگون کنند و از کجا به کجا رسیده‌اند، نمایش ثروت و تجملات و امکاناتی که الان در اختیار دارند، انتشار نظرات تاییدی کاربران و … از جمله روند مشترک تمام رویا فروش ها و قصه گو ها است.

در این بین شاید خطر قصه گوها کمتر از رویا فروش ها باشد، چرا که قصه گوها بیشتر در بازار آرام بخشی و رفع تنهایی فعال هستند ولی رویا فروش ها نوید موفقیت و ثروت سریع و فراوان را به قربانیان خود می‌دهند و حجم زیادی از امید و انگیزه شدید را در آنها ایجاد می‌کنند و پس از اینکه مخاطبین و خریداران رویا از خواب و خلسه و نشئه‌گی بیرون می‌آیند و با خماری و واقعیات روبرو می‌شوند و می‌بینند نه تنها تغییری حاصل نشده بلکه مبالغ کلانی هم برای خرید پکیج ها و آموزش های بی‌فایده هزینه کرده اند ممکن است به افسردگی شدید و عواقب آن مبتلا شوند.

متاسفانه برخورد قانونی با رویا فروش ها و قصه گوها در قوانین کیفری فعلی به سختی ممکن است چرا که اگر بخواهیم آنها در ردیف کلاهبرداری قرار دهیم اثبات آن دشوار است ( البته غیر ممکن نیست ) خصوصا اینکه بندرت اشخاص مبادرت به شکایت می‌کنند ( البته هدف بنده هم تشویق به شکایت نیست ).

نهایتا تا وقتی افراد به جای روش های سالم و صحیح زندگی و کسب و کار به دنبال میان بر ها و مسکن های غیر ارگانیک و رویای موفقیت و ثروت سریع باشند این “رویا فروش ها” و “قصه گوها” هستند که با پول افراد ساده لوح در حال رسیدن به ثروت سریع و زندگی در آمریکا و تحصیل در دانشگاه لندن و زندگی لاکچری و … هستند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا