خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«دولت احمدی نژاد از شهرام امیری جاسوس، قهرمان ساخت»

مدیرعامل بنیاد باران درباره سخنان اخیر معاون اول رئیس‌جمهوری که گفته است «روحانی جزو مظلوم‌ترین رؤسای جمهوری ایران است»، اظهار کرد: آقای جهانگیری به دلیل هجمه‌ها و توهین‌هایی که به رئیس‌جمهوری صورت می‌گیرد گفته آقای روحانی مظلوم است.

سیدجواد امام، مدیرعامل بنیاد باران در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا در این باره اضافه کرد: آقای روحانی بنا به ملاحظاتی نمی‌تواند اتفاقاتی را که در دولت‌های نهم و دهم رخ داده است را اعلام کند و از همه مهمتر مشکلات بسیاری از دو دوره قبل برای دولت تدبیر و امید به ارث رسیده است. پس آقای روحانی علاوه بر مشکلات، از ناحیه مخالفان مورد حمله نیز قرار می‌گیرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: آقای روحانی نه تنها نمی‎تواند بگوید که چه مشکلاتی بر سر راه کشور و ملت به وجود آورده‌اند بلکه کسی هم برای برداشتن آوارها با دولت همراهی نمی‌کند.

مدیرعامل بنیاد باران به توهین‌ها و هتاکی مخالفان دولت که در لباس روحانیت قرار دارند، اشاره کرد و گفت: آقای انصاری، معاون حقوقی رئیس‌جمهوری از شکایت دولت از هتاکان در دادگاه ویژه روحانیت خبر دادند، اما اشکال کار اینجاست که وقتی افراد توهین‌کننده چه لباس روحانیت بر تن داشته باشند و چه نداشته نباشند به اخلاق پایبند نیستند، شکایات علیه آن‌ها نتیجه‎ای در بر نخواهد داشت.

امام تصریح کرد: اگر شکایات به جایی می‌رسید و نتیجه‌‌ای هم داشت باید مسیر روزنامه کیهان تغییر می‌کرد یا نشریه یارالثارات بعد از توقیف نباید منتشر می‌شد. ضمن اینکه قوه قضاییه هم مانند دولت تحت فشار است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره تحت فشار بودن قوه قضاییه بیان کرد: همانطور که گفتم دستگاه قضا حکم جاسوسی برای شهرام امیری صادر کرد زیرا جاسوسی وی محرز شده بود، اما هزینه اعدام آقای امیری را قوه قضائیه و کشور پرداخت کرد به این دلیل که چند سال پیش دولت احمدی‌نژاد از وی یک قهرمان ملی ساخت در حالی‎که جاسوس بود. از طرفی هنوز برای افکار عمومی روشن نشده است که آقای امیری جاسوس است یا قهرمان.

او در این باره تأکید کرد: قوه قضاییه برای شهرام امیری حکم جاسوسی صادر و وی را اعدام کرد، اما مشاهده کردید که دولت گذشته با چه تشریفاتی یک جاسوس (شهرام امیری) را وارد کشور کرد و از او یک قهرمان ملی ساخت. حکم قوه قضاییه نسبت به آقای امیری روشن است و جای انتقاد هم ندارد چراکه وی جاسوس بود، اما سؤال اینجاست که چرا دولت احمدی‌نژاد با آن تشریفات از یک جاسوس استقبال می‎کند و با تشریفات وی را وارد کشور کرد؟

امام با بیان اینکه «دستگاه قضا باید برای مردم و افکار عمومی توضیح دهد که با عدم تدبیر دولت احمدی‌نژاد یک جاسوس وارد کشور شده بود»، افزود: متأسفانه رئیس دولت‌های نهم و دهم برخلاف منافع ملی، حکومت و سیستم یک جاسوس را به عنوان قهرمان،‌ نماد ایران کرده بود. بنابراین این قضیه برای افکار عمومی سؤال است که بالاخره شهرام امیری جاسوس بود یا قهرمان؟

مدیرعامل بنیاد باران در بخش دیگری از سخنان خود به نظر رئیس بنیاد باران درباره عملکرد سه ساله دولت روحانی اشاره کرد و گفت: من سخنگوی آقای خاتمی نیستم، اما در فضای مجازی حرف‌هایی مانند اینکه «آقای خاتمی سال آینده از آقای روحانی حمایت نمی‌کند» یا اینکه «آقای خاتمی چِک سفید امضا به آقای روحانی نداده است» منتشر شده است.

وی در این باره تصریح کرد: من نمی‌دانم که چه کسی گفته است آقای خاتمی در انتخابات سال آینده قصد حمایت از آقای روحانی را دارد یا ندارد زیرا من چنین حرفی را نشنیده‌ام. اما اگر هم رئیس دولت اصلاحات به دولت آقای روحانی انتقادی هم داشته باشد، ایشان و اصلاح‌طلبان همواره بر حمایت از آقای روحانی تأکید داشته و دارند. ممکن است اصلاح‌طلبان انتقاداتی به دولت یازدهم داشته باشند، اما همه ما می‎دانیم که رئیس دولت تدبیر و امید با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اظهار کرد: اگر رئیس دولت اصلاحات قصد حمایت از هر کسی را داشته باشند، قطعاً و صراحتاً خودشان اعلام می‌کنند ضمن اینکه هیچ‌کسی سخنگوی آقای خاتمی نیست که از جانب ایشان چنین اظهاراتی را بیان کند. بازهم می‎گویم رئیس دولت اصلاحات سخنگو ندارد.

مدیرعامل بنیاد باران در پایان گفت: رویکرد رئیس دولت اصلاحات و به تبع ایشان اصلاح‌طلبان نسبت به آقای روحانی همان رویکردی است که در سال 92 به ایشان داشتند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا